Malmö Akvarieförenings resa till Tyskland - Duisburg, Holland och Belgien!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    Användare
    • april 2002
    • 1338

    Malmö Akvarieförenings resa till Tyskland - Duisburg, Holland och Belgien!

    Ja, nu bär det snart av! I morgon kväll går bussen som ska ta oss till några av Europas största och bästa akvarieaffärer, Duisburgmässan och Burger Zoo.

    Malmö Akvarieförening har i år fler resenärer på sin buss än någonsin - och då har vi ändå åkt nästan varje år de senaste två-tre decennierna. I år är vi 45 deltagare, en 50% ökning jämfört med förra året.

    Det kommer garanterat bli en resa som bjuder på massor av akvaristisk inspiration, nya fiskarter, teknik och tillbehör till fina mässpriser, och inte minst trevligt umgänge med andra glada akvarister!
    Tjugofem år med ciklider.
    http://www.malmoakvarieforening.se
    Centralamerika 2006
    Svart kaffe och drömmeri...
  • Gäst

    #2
    Hej!

    Hej!
    Lycka till Daniel och Malmö AF,du Daniel lägg gärna upp bilder som vi andra får se som inte kan åka med man blir ju lite avis,många kompisar i vårt diskussällskap åker också ner, Jawohl Deutschland uber alles/Ann-Mari PS Som sagt läg upp bilder det ser vi framemot

    Kommentar

    • kaj.p
      Användare
      • april 2002
      • 2294

      #3
      En annan är ju redan installerad o klart pa hotellet. Förrutom diskus ser det ut o bli en del apistogammor, malar o sjöciklider. O jag ljuger inte.
      Diskussällskapet
      www.diskusforum.se

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • december 2004
        • 4744

        #4
        Låter riktigt najs Kaj. Hoppas att du har kameran med dig så att vi andra får se lite hur det var.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Hej!

          Hej!
          Kom igen nu Kaj ta lite bilder på disksu så en annan kan njuta av er resa,jo förresten Kaj tack för ditt fina välkommstinlägg till mig känner mig hemma i disksuklubben/Ann-mari

          Kommentar

          • Byttorp
            Användare
            • november 2003
            • 1585

            #6
            Ursprungligen postat av kaj.p
            En annan är ju redan installerad o klart pa hotellet. Förrutom diskus ser det ut o bli en del apistogammor, malar o sjöciklider. O jag ljuger inte.
            KAJ.. om dig tycker jag inte JUST NU....men jag lovar att åka med nästa år igen jag hoppas att ni som kommer iväg får det lika skoj som vi haft dom sista året.

            Reiseleiter får vara hemma iår..inte mycket att göra åt saken...och jag som lovat Fröknarna Wissberg att återkomma.....hua mig vem skall nu besöka dom på AquaFarm....Nåja hälsa Kuuuddle om ni kommer dit...
            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
            Ordförande GCG

            Kommentar

            • kaj.p
              Användare
              • april 2002
              • 2294

              #7
              Ja nästa ür är det ciklidfolket som ställer ut igen o da är temat inredning. Dvs man skall sätta upp ciklidkar pa plats o tävla med dem, vilket kan ge en del kul nya ideer o vinklar. Kjell skall fö vara domare.
              Foton kan jag tyvärr inte tanka upp via hotelldatorn,
              Diskussällskapet
              www.diskusforum.se

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • maj 2005
                • 4642

                #8
                Alltid finns det någon som fuskar och drar dit i förväg... Själv har jag laddat för att resa idag, och det ska bli attans gött!! Bira och fisk, fisk och bira... och så en liten korvaslarver!!

                Hilsen,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                • 56ovwal
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 664

                  #9
                  Ursprungligen postat av Byttorp
                  KAJ.. om dig tycker jag inte JUST NU....men jag lovar att åka med nästa år igen jag hoppas att ni som kommer iväg får det lika skoj som vi haft dom sista året.

                  Reiseleiter får vara hemma iår..inte mycket att göra åt saken...och jag som lovat Fröknarna Wissberg att återkomma.....hua mig vem skall nu besöka dom på AquaFarm....Nåja hälsa Kuuuddle om ni kommer dit...
                  Vi är nog många som gärna skulle träffa fröknarna på AquaFarm igen. Vad jag vet ska inte MAF:s buss dit så de båda damerna får ge sig till tåls till nästa år då vi i Ciklidvännerna i Malmö hoppas få ihop tillräckligt många i bussen för ett nytt besök.
                  Hoppas ni i MAF:s buss får en bra resa med massor av fynd !!!
                  Pigge
                  Bygger ny akvarielokal:
                  http://ovwali.blogg.se/
                  Uppdaterad:2011-12-23

                  Kommentar

                  • olaJ
                    Användare
                    • augusti 2003
                    • 584

                    #10
                    Då får ni väl se vad ni missar på Aqua-Farm då MAF.

                    Eftersom många refererar till de 3 systrarna Wissman så kommer här en bild på dem.... Helga till vänster är 18 år och gillar långa promenader och mysiga kvällar i fisklokalen. Gretl till höger är 19 år, gillar att pyssla om akvarister med kaffe och fika, speciellt gillar hon herrarna Mattiasson och Johannesson!!

                    Frau Frabisina i mitten gillar öl, men ogillar rakning och långa duschar......
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                    Kommentar

                    • 56ovwal
                      Användare
                      • mars 2004
                      • 664

                      #11
                      Ursprungligen postat av olaJ
                      Eftersom många refererar till de 3 systrarna Wissman så kommer här en bild på dem.... Helga till vänster är 18 år och gillar långa promenader och mysiga kvällar i fisklokalen. Gretl till höger är 19 år, gillar att pyssla om akvarister med kaffe och fika, speciellt gillar hon herrarna Mattiasson och Johannesson!!

                      Frau Frabisina i mitten gillar öl, men ogillar rakning och långa duschar......
                      I min värld var de båda damerna på flankerna även förtjusta i herren Nilsson. Vad damen i mitten tyckte bryr mig inte nämnvärt.
                      Pigge
                      Bygger ny akvarielokal:
                      http://ovwali.blogg.se/
                      Uppdaterad:2011-12-23

                      Kommentar

                      • Micke
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9579

                        #12
                        Jag hoppas att inte fruarna Johannesson, Nilsson och Mattiasson inte läser NCS forum, för då blir vi inte många som får åka nästa år heller.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • daniel_i_malmö
                          Användare
                          • april 2002
                          • 1338

                          #13
                          Ursprungligen postat av annmari
                          Hej!
                          Lycka till Daniel och Malmö AF,du Daniel lägg gärna upp bilder som vi andra får se som inte kan åka med man blir ju lite avis,många kompisar i vårt diskussällskap åker också ner, Jawohl Deutschland uber alles/Ann-Mari PS Som sagt läg upp bilder det ser vi framemot
                          Om jag får tillgång till en dator under resans gång kanske det kommer några bilder till helgen. Annars ska jag precis som förra året skriva ett resereportage till Ciklidbladet, med massor av bilder. Resereportaget från förra året lär för övrigt vara det enda i CBs historia där alla bilder var tagna med en mobilkamera?
                          Tjugofem år med ciklider.
                          http://www.malmoakvarieforening.se
                          Centralamerika 2006
                          Svart kaffe och drömmeri...

                          Kommentar

                          • olaJ
                            Användare
                            • augusti 2003
                            • 584

                            #14
                            Ursprungligen postat av Micke
                            Jag hoppas att inte fruarna Johannesson, Nilsson och Mattiasson inte läser NCS forum, för då blir vi inte många som får åka nästa år heller.

                            Haha, helt riskfritt!! Min fru är helt ointresserad av fiskarna, Fru Nilsson och Mattiasson också om jag inte har fel för mig....... Så vi skall nog få åka iväg nästa år med.
                            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                            Kommentar

                            • 56ovwal
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 664

                              #15
                              "Reta aptiten borta, äta hemma"
                              Pigge
                              Bygger ny akvarielokal:
                              http://ovwali.blogg.se/
                              Uppdaterad:2011-12-23

                              Kommentar

                              Arbetssätt...