Tropheus Blue Rainbow?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #16
    Chaitikan e otroligt fin i bra ljus.
    Fyll 70% av botten med runda stenar stora som handbollar, det blir som kanaler och gångar mellan dom då... det blir kanon bra =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #17
      Chaitikan som går mer åt det blå och kritvita hållet e riktigt j-a snygg tycker jag. Dessvärre ser man oftare den som påminner mer om sämre Lufubu (vilket inte heller är så pjåkigt).

      Inredningen åt troffar funkar bäst med minimalt med sten och ett tunnt lager av fin korallsand/grus,tycker jag.Man slipper en hel del tråkgöra vid vtn-byten då om man har så lite sten/skrevor som möjligt som skit samlas inunder. Man kommer lättare åt att vakuum-suga sanden också.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #18
        har några ggr sett fantastiska Chaitika, men för det mesta inte, (mh och actinic är ett måste..)
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • Stephan E
          Användare
          • februari 2005
          • 307

          #19
          Ursprungligen postat av specmats
          har några ggr sett fantastiska Chaitika, men för det mesta inte, (mh och actinic är ett måste..)
          Säger detsamma. Mycket krävande när det gäller vattenkvalitet och det behövs vara väldigt mycket ljus för att de ska färga ut. Sedan ska de ha blå ryggfena med extremt lite rött för att det ska vara kanonkvalitet.
          Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.

          Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.

          Kommentar

          • slusken

            #20
            Ursprungligen postat av Stephan E
            Säger detsamma. Mycket krävande när det gäller vattenkvalitet och det behövs vara väldigt mycket ljus för att de ska färga ut. Sedan ska de ha blå ryggfena med extremt lite rött för att det ska vara kanonkvalitet.
            Så kan det säkert vara men jag ser det bara som ytterligare en utmaning. Får man dom att färga så är dt helt klart den finaste Troffe jag har sett i alla fall.

            // Jim!

            Kommentar

            • Stephan E
              Användare
              • februari 2005
              • 307

              #21
              Ursprungligen postat av slusken
              Så kan det säkert vara men jag ser det bara som ytterligare en utmaning. Får man dom att färga så är dt helt klart den finaste Troffe jag har sett i alla fall.

              // Jim!
              Lyckas du få dem att färga ut riktigt ordentligt så är det bara att grattulera till en riktigt snygg troffegrupp. Lägg in lite bilder på dem när du har fått igång dem.
              Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.

              Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.

              Kommentar

              • slusken

                #22
                Ursprungligen postat av Stephan E
                Lyckas du få dem att färga ut riktigt ordentligt så är det bara att grattulera till en riktigt snygg troffegrupp. Lägg in lite bilder på dem när du har fått igång dem.
                Ja tyvärr har jag inte köpt dom än. Men blir det av att jag köper den gruppen så kommer det självfallet att komma upp en hel radda med bilder!

                Kommentar

                Arbetssätt...