Tropheus Blue Rainbow?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• deelay
    svarade
    Petrochromis trewavasae eller famula borde funka bra i ett så stort kar tillsammans med troffar.

Lämna en kommentar:

• Falköping Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av slusken
    Tack för svaret!
    OK! Om jag "bara" ska ha en sorts Troffe i karet skulle man kunna ha någon annan Tanganyikaciklid tillsammans med den då för att få en annan dynamik i karet eller är det bara att be om trubbel?

// Jim!
    Som shreek sa så är Hästnosar ett superbt sällskap. Synodontis petricola är också ok sällskap men inte den göklekande Multipunktatusen bara.
    Har man lite flata stenar staplade på varandra så är ett par jullar ett roligt sällskap med.

Lämna en kommentar:

• shreek
    svarade
    Tack för svaret!
    OK! Om jag "bara" ska ha en sorts Troffe i karet skulle man kunna ha någon annan Tanganyikaciklid tillsammans med den då för att få en annan dynamik i karet eller är det bara att be om trubbel?

// Jim!
    jullar hästnosar och synodontis e väll de klasiska

Lämna en kommentar:

• slusken
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Falköping Andreas
    Blue rainbow är tropheus moorii chaitika (blue rainbow) Inga tropheus lämpar sig egentligen bra att blandas utan bör hållas enskilda. Dubbar kan funka men de har en benägenhet att vara mer gluppska på maten. Min rekomendation är därför att du bör minst ha 40st i ett 980 liters kar av en o samma sort.
    Lycka till.
    Tack för svaret!

// Jim!

Lämna en kommentar:

• Falköping Andreas
    svarade
    Blue rainbow är tropheus moorii chaitika (blue rainbow) Inga tropheus lämpar sig egentligen bra att blandas utan bör hållas enskilda. Dubbar kan funka men de har en benägenhet att vara mer gluppska på maten. Min rekomendation är därför att du bör minst ha 40st i ett 980 liters kar av en o samma sort.
    Lycka till.

Lämna en kommentar:

• ciklidjorgen
    svarade
    tropheus

Tjenare alla insatta!

Jag har ramlat på en Troffe som ska kallas Blue Rainbow enligt de uppgifter jag har fått. Jag undrar om det är det korrekta namnet på firren eller om det finns något annat som är mer korrekt?
    Finns det i så fall någon här ute som har erfarenhet av denna otroligt vackra fisk? Hur många kan vara lämpligt att ha i ett 980-liters kar och vilken annan Troffe skulle passa att ha tillsammans med denna?

Tacksam för alla svar jag kan få!

// Jim!
    blue rainbow vet jag inte vad det är för en men tropheus duboise den enda troffe du kan ha med andra troffar den korsar sig inte mvh ciklidjorgen

Lämna en kommentar:

• slusken
    Gäst startade ett ämne Tropheus Blue Rainbow?

Tropheus Blue Rainbow?

Tjenare alla insatta!

Jag har ramlat på en Troffe som ska kallas Blue Rainbow enligt de uppgifter jag har fått. Jag undrar om det är det korrekta namnet på firren eller om det finns något annat som är mer korrekt?
    Finns det i så fall någon här ute som har erfarenhet av denna otroligt vackra fisk? Hur många kan vara lämpligt att ha i ett 980-liters kar och vilken annan Troffe skulle passa att ha tillsammans med denna?

Tacksam för alla svar jag kan få!

// Jim!
Arbetssätt...