If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Anledningen till att vi har tyckt så olika är att vi inte hänvisat till samma film. Ber om ursäkt för missförståndet! Jag har avsett den filmen som redan finns i artbeskrivningen för D. maculatus, som jag hittade när du påtalade att den verkade fel. Så jag håller med om att lutar åt foirni eller obeskriven art, precis som du säger. [Skulle nog vågat lägga till filmen som D. foirni faktiskt, även om det skulle kunna vara en obeskriven art.]
Jag vet inte om du tittat på filmen, men av den framgår det tydligt att det inte rör sig om D. maculatus. Och om det inte skulle vara D. foirni i filmen så är det ännu en obeskriven art, vilket ju i och för sig är möjligt men jag tror mer på att det är D. foirni. Fångstplatsen tror jag knappast är rätt, utan snarare att det är ett handelsnamn som lagts till för att göra fisken mer attraktiv.
Anledningen till att vi har tyckt så olika är att vi inte hänvisat till samma film. Ber om ursäkt för missförståndet! Jag har avsett den filmen som redan finns i artbeskrivningen för D. maculatus, som jag hittade när du påtalade att den verkade fel. Så jag håller med om att lutar åt foirni eller obeskriven art, precis som du säger. [Skulle nog vågat lägga till filmen som D. foirni faktiskt, även om det skulle kunna vara en obeskriven art.]
Lämna en kommentar: