Är detta en hybrid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    Är detta en hybrid

    Är detta en hybrid, underart utav, labidochromis Hongie eller kanske rent utav en ny art, eller är den bara urvalsodlad.genom inavel.Janne
    Senast redigerad av malawijanne; 22 januari 2008, 16:52.
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #2
    Vet ej Janne, skulle underlätta om du hade en länk

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #3
      Ursprungligen postat av Bright_Blue
      Vet ej Janne, skulle underlätta om du hade en länk
      Hoppsan glömde jag bilden, tack Joel.Janne

      Kommentar

      • Bright_Blue
        NCS Medlem
        • juni 2004
        • 1582

        #4
        Jadu Janne, antar att det är en av dina? Isf borde det vara genom inavel?, en ny art lär det ju inte vara om det inte är ngt iblandat.

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #5
          Ursprungligen postat av Bright_Blue
          Jadu Janne, antar att det är en av dina? Isf borde det vara genom inavel?, en ny art lär det ju inte vara om det inte är ngt iblandat.
          Ja det är en av mina.
          Bara för att en del här i Sverige kallar röda hongie, superröd hongi eller röd hongie, så är det faktiskt samma art fortfarande.
          Det är ingen som har blandat i något annat i den.
          det verkar som att en del tror att vi odlare håller på att blanda våra fiskar här i sverige, och kallar dom något annat.
          Nej dom problemen har vi inte här i Sverige, inte inom malawi och tanganyika i alla fall.Janne

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #6
            En "Fire Fighter Hongi" fr. Malawi-Janne är det ju!
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              #7
              Ursprungligen postat av ozric
              En "Fire Fighter Hongi" fr. Malawi-Janne är det ju!
              Janne

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • april 2007
                • 1147

                #8
                Ursprungligen postat av malawijanne
                Janne
                har du där den själv så den är korsning med rödzebra vs hongi så där?? eller hur dåå??? ser den tillsammans samma i karet`??? eller hur dåå??? jag såg den där en bild före rödzebra där där i karet? stämmer?? men den är fint färg ser den en ny arter fisk.. skojj..
                Senast redigerad av classe; 22 januari 2008, 19:23.
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                • Tulle89
                  Användare
                  • augusti 2006
                  • 239

                  #9
                  En hongie framavlad extra röd anser jag att den är varjefall. Snygg som attsikken också =)

                  Hitta i en akvarieaffär yngel på denna variant där de hade föräldrarna i ett visningskar och röda som fan var de. Köpte fyra ungdjur men mycket rödare än "vanliga" redtop blev de inte så visst rör det sig om att ta ut de bästa och de bästa från dem osv...
                  Med Vänliga Hälsningar Tulle

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • november 2005
                    • 3217

                    #10
                    Ursprungligen postat av classe
                    har du där den själv så den är korsning med rödzebra vs hongi så där?? eller hur dåå??? ser den tillsammans samma i karet`??? eller hur dåå??? jag såg den där en bild före rödzebra där där i karet? stämmer?? men den är fint färg ser den en ny arter fisk.. skojj..
                    Nej classe det är ingen korsning utav rödzebra och hongie,den går där tillsammans med rödzebra på grund utav platsbrist.
                    Jag har aldrig tagit några yngel när den har gått tillsammans med rödzebran, dom har inte lekt heller.Janne

                    Kommentar

                    • Hagge
                      Användare
                      • januari 2003
                      • 432

                      #11
                      Fina är de hurän de må vara framavlad Janne
                      /Fredrik

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • oktober 2005
                        • 1919

                        #12
                        Ursprungligen postat av malawijanne
                        det verkar som att en del tror att vi odlare håller på att blanda våra fiskar här i sverige, och kallar dom något annat.
                        Nej dom problemen har vi inte här i Sverige, inte inom malawi och tanganyika i alla fall.Janne
                        Bra att du har sån koll på alla som håller MTV-ciklider

                        Fast visst finns det korsningar i sverige, kolla bara på malawicikliderna, visserligen är många korsningar från andra länder exempelvis Tyskland.

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • november 2005
                          • 3217

                          #13
                          Ursprungligen postat av Lutt
                          Bra att du har sån koll på alla som håller MTV-ciklider

                          Fast visst finns det korsningar i sverige, kolla bara på malawicikliderna, visserligen är många korsningar från andra länder exempelvis Tyskland.
                          Jo jag har sett många korsningar i affärerna ,framförallt från tjeckien, taíland och även tyskland håller på med en del, men det är sällan affärerna köper från tyskarna.

                          Och sedan har jag självklart sett en del korsningar som har blivit i hobbyakvarister akvarium och som zoohandlare har bytt in för en tetraminburk.
                          Men i det stora hela så sysslar inte dom som odlar malawi och tanganyika med det i Sverige.Janne

                          Kommentar

                          • tezz
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 1069

                            #14
                            Ursprungligen postat av classe
                            har du där den själv så den är korsning med rödzebra vs hongi så där?? eller hur dåå??? ser den tillsammans samma i karet`??? eller hur dåå??? jag såg den där en bild före rödzebra där där i karet? stämmer?? men den är fint färg ser den en ny arter fisk.. skojj..
                            Den va klockren

                            Kommentar

                            • classe
                              NCS Medlem
                              • april 2007
                              • 1147

                              #15
                              Ursprungligen postat av malawijanne
                              Nej classe det är ingen korsning utav rödzebra och hongie,den går där tillsammans med rödzebra på grund utav platsbrist.
                              Jag har aldrig tagit några yngel när den har gått tillsammans med rödzebran, dom har inte lekt heller.Janne
                              hej malawijanne!
                              okej och jag tycker den ser ut men den ser inte mkt risk.. och jag tycker den din hongi är fint färg o roligt ser den... hur ge du mat där dåå är special för räkmix?? eller nån foder dååå???? mvh klas
                              375 LITER Malawi arter..
                              74 Liter Malawi yngel...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...