Troffetråden 2008 - Del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

Ursprungligen postat av deelay
    OK det låter som att iden inte är helt fel, jag får lista ut ett sätt så petrosarna få mer mat utan att troffarna äter ihjäl sig.
    Än så länge kör jag bara flingor och kommer förmodligen fortsätta med det. Jag kommer testa Dainichi veggie på en annan grupp som går i lokalen bara för att se hur det funkar.

Någon som kastar ner maskrosblad eller dylikt till sina ibland?
    Ska du få ut det mesta av dina petros så skulle jag rekomendera att köra med räkmix ett par ggr i veckan som komplement. Kan säkert funka med flingor med men det brukar fungera som en bukfylla för en timme eller så.
    Har du mkt alger på stenarna så lär dom rensa det på 1 timme

Mvh
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Ursprungligen postat av Cutekid
      Ska du få ut det mesta av dina petros så skulle jag rekomendera att köra med räkmix ett par ggr i veckan som komplement. Kan säkert funka med flingor med men det brukar fungera som en bukfylla för en timme eller så.
      Har du mkt alger på stenarna så lär dom rensa det på 1 timme

Mvh
      Testar hellre med att kasta ner hela ärtor, spenat, maskrosblad innan jag som sista utväg dunkar i den malda geggan, till småfisk javisst men när många stora fiskar ska tugga i sig det så blir det så himla skitigt.
      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

När det ändå pratas om Petros här...

Hade en ond Trewavasae-hona som petfish bland mina Bemba-hanar som gjorde livet surt för Troffarna. Köpte en hane till`na och nu får Bemban va ifred och färgar bättre men honan går rätt hårt åt nu. Om jag tar bort henne tror ni då att hanen kommer börja terrorisera troffarna som honan gjorde?? Eller ska jag avvakta ett tag till?
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

Kommentar

• endymion

Såg ett märkligt beteende hos mina Ilangi igår. Helt plötsligt lade sig en troffe på sidan på botten när en annan troffe kom. Tänke först att den dog eller nått. Men så fort den andra troffen simmat förbi reste den sig och simmade vidare. Såg ut som en undergiven hund eller nått. Jag har aldrig sett något liknande beteende hos någon annan fisk. Vet ju iofs inte om det var ett undergivande eller en uppvisning. Någon som sett något liknande?

Kommentar

• Pieter
            Användare
            • August 2004
            • 251

Ursprungligen postat av endymion
            Såg ett märkligt beteende hos mina Ilangi igår. Helt plötsligt lade sig en troffe på sidan på botten när en annan troffe kom. Tänke först att den dog eller nått. Men så fort den andra troffen simmat förbi reste den sig och simmade vidare. Såg ut som en undergiven hund eller nått. Jag har aldrig sett något liknande beteende hos någon annan fisk. Vet ju iofs inte om det var ett undergivande eller en uppvisning. Någon som sett något liknande?
            oja allt för ofta
            ilangi med.

//Pieter

Kommentar

• deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

Sånt händer med många fiskar, även malawi har lite av det men dom viker sig inte lika djupt.
              http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• endymion

Ja att de viker sej har jag med sett men inte att de lägger sig helt mot marken. Alltså typ som en N. livingstonii

Kommentar

• Bumling
                  Användare
                  • January 2007
                  • 218

Ja att de viker sej har jag med sett men inte att de lägger sig helt mot marken. Alltså typ som en N. livingstonii
                  En av mina mindre Kikuhannar lägger sig nästan helt mot botten när den dominante närmar sig! Han vet nog om att han får duktigt med pisk annars!!

Kommentar

• Falköping Andreas
                    Användare
                    • February 2006
                    • 1214

Drog en film i mitt kiriza kar sent igår kväll.
                    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                    http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• jimpa
                      Användare
                      • October 2007
                      • 101

Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                      Drog en film i mitt kiriza kar sent igår kväll.
                      http://www.youtube.com/watch?v=xppXsB6yKAg
                      Fina oranga hanar med kritvita läppar.

Kommentar

• LN
                        Användare
                        • December 2004
                        • 4744

Snyggt Andreas
                        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Kanonfina Andreas!

Kommentar

• Cutekid
                            Användare
                            • January 2003
                            • 3368

Ruskigt fina!!! Är det bara oranga hanar eller har du gula med?

Mvh
                            Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Falköping Andreas
                              Användare
                              • February 2006
                              • 1214

Nä det finns 4st gula hanar som skall sorteras bort. När detta är gjort kommer det vara 17 oranga hanar och 29 honor. Men det är 2 honor som går med tugg och jag skall nog spara ett 10 tal yngel av dom och kompletera upp gruppen med. Men jag är inte säker hur jag skall göra än om detta.
                              Kul att ni gillar dom iaf.
                              http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• Jonas E
                                Användare
                                • February 2003
                                • 2533

de gula som du ska sortera bort är det de som är lite varmare guldgula? För det är fan de snyggaste kirizahanarna som finns i mitt tycke. Ska man ha helorange kan man ju lika gärna ha pemba
                                /Jonas
                                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

Arbetssätt...