vilka passar L-malar till malawi???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #31
    Ursprungligen postat av ojzoo
    jag var precis nere och kollade på dom, svart iris och ljus runt om, med en mörk ring runt ögat, vet inte vad det tolkas som, har den "äkta" helt svarta ögon utan något ljust runt om?

    ska ner och kika på mina sen, men kolla om det stämmer med denna bild

    Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


    nu vet jag inte om jag kommer skriva fler inlägg, detta har ju rätt nummer the number of the beast.....
    Senast redigerad av cichlids4fun; 24 november 2007, 14:29.
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • Havs
      Användare
      • december 2004
      • 607

      #32
      Ursprungligen postat av ozric
      Jag vill slå ett slag för Synodontis Petricola! Den är inte lika flängig som Multipunctatusen och de stör inte ciklidlekarna (som multipunctatus gör). Äter heller förvisso inte alger men de är bra som städare, samma födokrav som cikliderna. Polli, Dhonti har även de liknande beteenden som Petricola.
      Tänk vad olika, vi kan tycka! Jag gillar S. mult just för sin "flängighet" istället för S. Petricolanas skygghet.
      Min zoon

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #33
        Ursprungligen postat av classe
        ja den är fint den mal du har den bild.. ja men min den gibbleceps bild där oxåå.. kul.. bra att veta om den passar så klart strid många mellan så klart.. om vilka bäst den för malawi som ihop med det.. tror den finns många bra där malar.. jag skall kolla imorron där på nols ciklidshobby.. mvh klas
        min mal har klarat sej med M.Auratus och M.Parallelus så nuförtiden betraktar jag den som en hjälte
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • april 2007
          • 1147

          #34
          Ursprungligen postat av HazelCR
          Brun Ancistrus eller ett stim Synodontis Multipunctatus.
          Ett alternativ till Ancitrusen skulle kunna vara L001. Den blir stor, men den ränner inte iväg som en Gibbi eller paradalis, iaf inte i mina kar.

          Det som passar bäst är väl egentligen S. Multipunctatus. En livlig glupsk mal som SYNS och som vågar sno mat från Malawisar. Alger, näe det äter de inte.

          Kan inte dina Malawi få algerna för sig själva?
          ja den är lite problem med malawi jaa men den min gibbeceps så kan den så lite där klart så jag skötsel den vattenbyte mellan 30-40 procent i veckan.. så jag behålla min gamla gibbeceps men den är för stor den nu o gammal.. 11 år men där så bra fungera.. men jag ville ha mindre så klart men lite rädd.. nu har jag skaffat två göklekare malar där heter synodontia petrucola ¨så testa med den där.. den är ser ut piggare av göklekare där.. jag behålla så klart med gibbeceps.. så har kolla på affäre idag där inte så mkt nöjd den ser på L-malar där själv.. tack mkt.. mvh klas
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          • ojzoo
            Användare
            • juni 2007
            • 39

            #35
            Ursprungligen postat av cichlids4fun
            ska ner och kika på mina sen, men kolla om det stämmer med denna bild

            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


            nu vet jag inte om jag kommer skriva fler inlägg, detta har ju rätt nummer the number of the beast.....
            Just så ser dom ut tycker jag, vi köpte ju från samma kar Peter så dom bör ja vara likadana......
            http://www.ojzoo.se

            Kommentar

            • Janne E
              Användare
              • april 2002
              • 382

              #36
              L144 som säljs idag är en tysk produkt som egentligen inte skulle ha något L-nr alls, i en sändning från Paraguay kom det 1 st VF Ancistrus hanne som var albino med svarta ögon, den fick L-nr 144, den i sin tur korsades in med våra vanliga redan korsade albino ancistrus för att få anlaget för svarta ögon i avkomman och deras avkommor är vad ni köpt. Ibland dyker det upp exemplar med blå "iris" men det är samma anfader till alla oavsett om ögat går lite i blått eller helt svart.

              Janne

              Kommentar

              • ojzoo
                Användare
                • juni 2007
                • 39

                #37
                Ursprungligen postat av Janne E
                L144 som säljs idag är en tysk produkt som egentligen inte skulle ha något L-nr alls, i en sändning från Paraguay kom det 1 st VF Ancistrus hanne som var albino med svarta ögon, den fick L-nr 144, den i sin tur korsades in med våra vanliga redan korsade albino ancistrus för att få anlaget för svarta ögon i avkomman och deras avkommor är vad ni köpt. Ibland dyker det upp exemplar med blå "iris" men det är samma anfader till alla oavsett om ögat går lite i blått eller helt svart.

                Janne
                Aha, på så sätt, ja det var ju det man kunde tro..ännu ett litet tysktrix.
                http://www.ojzoo.se

                Kommentar

                • classe
                  NCS Medlem
                  • april 2007
                  • 1147

                  #38
                  Ursprungligen postat av classe
                  ja den är lite problem med malawi jaa men den min gibbeceps så kan den så lite där klart så jag skötsel den vattenbyte mellan 30-40 procent i veckan.. så jag behålla min gamla gibbeceps men den är för stor den nu o gammal.. 11 år men där så bra fungera.. men jag ville ha mindre så klart men lite rädd.. nu har jag skaffat två göklekare malar där heter synodontia petrucola ¨så testa med den där.. den är ser ut piggare av göklekare där.. jag behålla så klart med gibbeceps.. så har kolla på affäre idag där inte så mkt nöjd den ser på L-malar där själv.. tack mkt.. mvh klas
                  jaa jag har skaffat två till göklekare synodontia petricola till så blir den fyra stycker där nu.. bra mkt bättre där.. jag behålla oxåå gibbleceps oxåå
                  375 LITER Malawi arter..
                  74 Liter Malawi yngel...

                  Kommentar

                  • ozric
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 3187

                    #39
                    S. Petricola är ingen "göklekare", den är romspridare.
                    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                    c",)

                    Kommentar

                    • Lutt
                      Användare
                      • oktober 2005
                      • 1919

                      #40
                      Ursprungligen postat av ozric
                      Jag vill slå ett slag för Synodontis Petricola! Den är inte lika flängig som Multipunctatusen och de stör inte ciklidlekarna (som multipunctatus gör). Äter heller förvisso inte alger men de är bra som städare, samma födokrav som cikliderna. Polli, Dhonti har även de liknande beteenden som Petricola.
                      Fast det är väl det som är meningen, att använda en munruvande ciklid som värddjur

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • oktober 2005
                        • 1919

                        #41
                        Ursprungligen postat av Janne E
                        L144 som säljs idag är en tysk produkt som egentligen inte skulle ha något L-nr alls, i en sändning från Paraguay kom det 1 st VF Ancistrus hanne som var albino med svarta ögon, den fick L-nr 144, den i sin tur korsades in med våra vanliga redan korsade albino ancistrus för att få anlaget för svarta ögon i avkomman och deras avkommor är vad ni köpt. Ibland dyker det upp exemplar med blå "iris" men det är samma anfader till alla oavsett om ögat går lite i blått eller helt svart.

                        Janne
                        Men Planetcatfish visar ju L144?!?
                        Har de bara tagit en VF albino ancistrus och kallat den för L144?

                        Så egentligen är alla L144 på planetcatfish "vanliga ancistrus" eller har jag fattat det fel

                        Kommentar

                        • ozric
                          Användare
                          • mars 2004
                          • 3187

                          #42
                          Ursprungligen postat av Lutt
                          Fast det är väl det som är meningen, att använda en munruvande ciklid som värddjur
                          Där har du poängen!
                          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                          c",)

                          Kommentar

                          • Janne E
                            Användare
                            • april 2002
                            • 382

                            #43
                            Lutt,
                            Men Planetcatfish visar ju L144?!?
                            Har de bara tagit en VF albino ancistrus och kallat den för L144?

                            Jag tror att första bilden på PC under L144 tillhör originalbilderna på den hanne som importerades, övriga bilder är på avkommor som enligt mig inte skulle ha något L-nr...men jag är inte PC. Ytterligare en korsning i handeln som lätt korsas med de vi redan har, tråkigt men sant.

                            Mvh Janne

                            Kommentar

                            Arbetssätt...