vilka passar L-malar till malawi???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    #16
    Ursprungligen postat av classe
    hejj ¨vilka är L262 och hur ser ut den bild dåå?? och hur mkt stora den är den dåå?? jag kolla där finns ingen bild där.. är den stor dåå`?? många har där oxåå ser jag L191 och L200 eller L75 eller annan oxåå där finns där.. så den säger bra passar.. men jag vill vänta lite med det så kvar med stora gibbleceps först den så höra den av nån först.. mvh klas
    L262 Hypancistrus sp. blir ca 10cm, men den äter inte alger.

    L191 Panaque sp. blir väl runt 30cm och den skulle funka fast den är ingen bra algätare men lite alger äter den allt.

    L200 Hemiancistrus subviridis brukar bli ca 20cm och det blir även L200 Baryancistrus demantoides (kallas för L200 Hi fin) och de äter lite alger.

    L075 Peckoltia/Hemiancistrus sabaji blir runt 20cm den med, men jag är tveksam till om den äter alger.

    Bilden visar en L262 hane
    Senast redigerad av Lutt; 28 december 2010, 00:13.

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #17
      Ursprungligen postat av rent vatten
      Ja det finns nog inte en ren L-144 att få tag på i Sverige idag.

      varför tror du inte det?
      finns ju gott om dem i tyskland, och de jag köpte i höstas hoppas jag ju är rena.....
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • ojzoo
        Användare
        • juni 2007
        • 39

        #18
        Ursprungligen postat av rent vatten
        Ja det finns nog inte en ren L-144 att få tag på i Sverige idag.
        Jo det finns det, jag har 5+5 könsmogna individer, inköpta i Tyskland, skall sätta dom till lek nästa vecka, så om säg ett par månader så bör det finnas renrasiga fina yngel.
        http://www.ojzoo.se

        Kommentar

        • ojzoo
          Användare
          • juni 2007
          • 39

          #19
          Ursprungligen postat av cichlids4fun
          varför tror du inte det?
          finns ju gott om dem i tyskland, och de jag köpte i höstas hoppas jag ju är rena.....
          Du hann före mig Peter och ja, dom vi köpte är rena. Missade att du plockade sådana du med.
          http://www.ojzoo.se

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            #20
            Ursprungligen postat av ojzoo
            Du hann före mig Peter och ja, dom vi köpte är rena. Missade att du plockade sådana du med.
            har dina växt så snabbt........avis.... hur går det med rothen/schwartzen då?

            och vilket svensknamn ska de få?
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • classe
              NCS Medlem
              • april 2007
              • 1147

              #21
              Ursprungligen postat av Lutt
              L262 Hypancistrus sp. blir ca 10cm, men den äter inte alger.

              L191 Panaque sp. blir väl runt 30cm och den skulle funka fast den är ingen bra algätare men lite alger äter den allt.

              L200 Hemiancistrus subviridis brukar bli ca 20cm och det blir även L200 Baryancistrus demantoides (kallas för L200 Hi fin) och de äter lite alger.

              L075 Peckoltia/Hemiancistrus sabaji blir runt 20cm den med, men jag är tveksam till om den äter alger.

              Bilden visar en L262 hane
              bra vet det nu den.. så jag skall se först där imorron på nols ciklidhobby där så kolla med den så jag skall inte inbyte den än så vänta lite så jag har den min gibbleceps den är stor där så länge.. så vill se där först o vad pris så min gibbleceps är ju fint fisk mal.. så klart jag vill ha bra mindre mal o äter bra alger så klart men inte så bråttom att köp den.. så först köp bara två göklekare malar där så bra du hjälp mig med tipset där.. jag ser du har många bra malar där program om tips.. men svårt den välja.. tack mkt.. så jag är lite osäkert och rädd det för den om ta den nån så nu.. så vill se den mera svara av den.. så du är bra där ser jag den bildar fint.. tack mkt hjälper.. mvh klas
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • april 2007
                • 1147

                #22
                min gibbleceps den mal är 11 år så jag har den från 96 sept köpt den 4cm har den levande i många år med 222liter till 1996 till 2004 så starta jag med 2004 i 375 liter där med gibbleceps den där levande så den har ihop med sällskap sen malawi sen sällskap sen skalare,diskus sen tillbaka igen malawiciklider med samma min gibbleceps den nu bild den där visa den så den är runt 35cm.. inte så elak fisk den själv.. men lite arg när mata så klart..
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • december 2004
                  • 3060

                  #23
                  Ursprungligen postat av Lutt
                  Är det denna då?


                  Hypancistrus arter äter inte alger.
                  nej tyväär inte!, den var vacker, min är nästintill korpsvart men på sitt sätt fin,har kollat lite och den är mycket lik denna http://www.planetcatfish.com/catelog...?image_id=3546
                  (L-269)
                  Senast redigerad av specmats; 24 november 2007, 02:04.
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • classe
                    NCS Medlem
                    • april 2007
                    • 1147

                    #24
                    Ursprungligen postat av specmats
                    nej tyväär inte!, den var vacker, min är nästintill korpsvart men på sitt sätt fin,har kollat lite och den är mycket lik denna http://www.planetcatfish.com/catelog...?image_id=3546
                    (L-269)
                    ja den är fint den mal du har den bild.. ja men min den gibbleceps bild där oxåå.. kul.. bra att veta om den passar så klart strid många mellan så klart.. om vilka bäst den för malawi som ihop med det.. tror den finns många bra där malar.. jag skall kolla imorron där på nols ciklidshobby.. mvh klas
                    375 LITER Malawi arter..
                    74 Liter Malawi yngel...

                    Kommentar

                    • Havs
                      Användare
                      • december 2004
                      • 607

                      #25
                      Ursprungligen postat av classe
                      bra vet det nu den.. så jag skall se först där imorron på nols ciklidhobby där så kolla med den så jag skall inte inbyte den än så vänta lite så jag har den min gibbleceps den är stor där så länge.. så vill se där först o vad pris så min gibbleceps är ju fint fisk mal.. så klart jag vill ha bra mindre mal o äter bra alger så klart men inte så bråttom att köp den.. så först köp bara två göklekare malar där så bra du hjälp mig med tipset där.. jag ser du har många bra malar där program om tips.. men svårt den välja.. tack mkt.. så jag är lite osäkert och rädd det för den om ta den nån så nu.. så vill se den mera svara av den.. så du är bra där ser jag den bildar fint.. tack mkt hjälper.. mvh klas
                      Brun Ancistrus eller ett stim Synodontis Multipunctatus.
                      Ett alternativ till Ancitrusen skulle kunna vara L001. Den blir stor, men den ränner inte iväg som en Gibbi eller paradalis, iaf inte i mina kar.

                      Det som passar bäst är väl egentligen S. Multipunctatus. En livlig glupsk mal som SYNS och som vågar sno mat från Malawisar. Alger, näe det äter de inte.

                      Kan inte dina Malawi få algerna för sig själva?
                      Min zoon

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • oktober 2005
                        • 1919

                        #26
                        Ursprungligen postat av cichlids4fun
                        varför tror du inte det?
                        finns ju gott om dem i tyskland, och de jag köpte i höstas hoppas jag ju är rena.....
                        Ursprungligen postat av ojzoo
                        Jo det finns det, jag har 5+5 könsmogna individer, inköpta i Tyskland, skall sätta dom till lek nästa vecka, så om säg ett par månader så bör det finnas renrasiga fina yngel.
                        Jasså ni har L144, hur är de med färgen på ögona, är de svarta eller blå?

                        Ja om det är äkta L144 så borde de ju vara rena

                        Kommentar

                        • ozric
                          Användare
                          • mars 2004
                          • 3187

                          #27
                          Jag vill slå ett slag för Synodontis Petricola! Den är inte lika flängig som Multipunctatusen och de stör inte ciklidlekarna (som multipunctatus gör). Äter heller förvisso inte alger men de är bra som städare, samma födokrav som cikliderna. Polli, Dhonti har även de liknande beteenden som Petricola.
                          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                          c",)

                          Kommentar

                          • cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 3111

                            #28
                            Ursprungligen postat av Lutt
                            Jasså ni har L144, hur är de med färgen på ögona, är de svarta eller blå?

                            Ja om det är äkta L144 så borde de ju vara rena
                            hej.

                            de är nog svarta vad jag vet, har inte studerat dem ingående, men när du säger det så såg jag på nån lista att det fanns med blå ögön, vadan detta? är det nån korsning av nåt slag?
                            Mvh
                            Peter

                            don´t drink water-fish ..... in it!

                            Kommentar

                            • ojzoo
                              Användare
                              • juni 2007
                              • 39

                              #29
                              Ursprungligen postat av Lutt
                              Jasså ni har L144, hur är de med färgen på ögona, är de svarta eller blå?

                              Ja om det är äkta L144 så borde de ju vara rena
                              Dom är svarta......är det bra?
                              http://www.ojzoo.se

                              Kommentar

                              • ojzoo
                                Användare
                                • juni 2007
                                • 39

                                #30
                                jag var precis nere och kollade på dom, svart iris och ljus runt om, med en mörk ring runt ögat, vet inte vad det tolkas som, har den "äkta" helt svarta ögon utan något ljust runt om?
                                http://www.ojzoo.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...