vilka passar L-malar till malawi???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    vilka passar L-malar till malawi???

    jag vill veta vilka är bra den L-malar för ihop malawiciklid???? jag har tänka skall skaffa den L-malar heter anictrus.sp. L144 den där i min akvarium den guld el albino eller den annan vilka är bra där så vill jag vet.. jag har den gibbeceps mal är för stora o är inte så bra där.. jag har oxåå skall skaffa den två gökmalar heter den synodontia petricola imorron där så borta alla praktbotier... kan hjälp mig det???? mvh klas
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #2
    Ursprungligen postat av classe
    jag vill veta vilka är bra den L-malar för ihop malawiciklid???? jag har tänka skall skaffa den L-malar heter anictrus.sp. L144 den där i min akvarium den guld el albino eller den annan vilka är bra där så vill jag vet.. jag har den gibbeceps mal är för stora o är inte så bra där.. jag har oxåå skall skaffa den två gökmalar heter den synodontia petricola imorron där så borta alla praktbotier... kan hjälp mig det???? mvh klas
    Ja Classe om du tycker att din gibbiceps är för stor, vilket jag håller med dig gibbicepsarna bli ofta för stora.
    Men köp då istället vanliga ancistrus några stycken, dom håller sig inom rimlig storlek.
    Men det är ju klart om du vill ha lite snygga malar, så kanske ancistrus inte är något för dig,Janne

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Ja Classe om du tycker att din gibbiceps är för stor, vilket jag håller med dig gibbicepsarna bli ofta för stora.
      Men köp då istället vanliga ancistrus några stycken, dom håller sig inom rimlig storlek.
      Men det är ju klart om du vill ha lite snygga malar, så kanske ancistrus inte är något för dig,Janne
      hejj janne... ja vad skall jag ta den vilka L-malar den dåå?? jag funger på ancitus sp L144 så den passar så den finns guldfärg o albino där så kan den passar med min malawiciklider ???? jag har tre arter malawi i min 375 liter är den ps.socolofi, ps.sp.acei och lab.golden.. så klart skall skaffa imorron med gökmalar.. och jag behöver vilka hjälp av L-malar.. så kanske du kan hjälp mig det dååå????? är den bra L-144 an ???? jag har mkt fungera den.. eller nån annan malar???? hjälper mig mvh klas
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • ojzoo
        Användare
        • juni 2007
        • 39

        #4
        Hej Classe

        Rent generellt så är L-malar oftast en dålig kombo med malawiciklider, dels är dom skygga och kan inte konkurrera om maten med dom glupska malawicikliderna, sedan är dom dåliga algätare eftersom merparten förutom ancistrusarterna är carnivora och mest äter animalisk föda. Det som skulle kunna funka är väl i så fall några av dom större Panaquerna, förutsatt att du matar rejält med grönfoder, gärna någon timme efter släckning då dom andra fiskarna gått till vila.

        Ancistrus är det som funkar bäst, förutom gibbicepsen.

        Hoppas du blev lite klokare av detta.
        http://www.ojzoo.se

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #5
          Ursprungligen postat av classe
          hejj janne... ja vad skall jag ta den vilka L-malar den dåå?? jag funger på ancitus sp L144 så den passar så den finns guldfärg o albino där så kan den passar med min malawiciklider ???? jag har tre arter malawi i min 375 liter är den ps.socolofi, ps.sp.acei och lab.golden.. så klart skall skaffa imorron med gökmalar.. och jag behöver vilka hjälp av L-malar.. så kanske du kan hjälp mig det dååå????? är den bra L-144 an ???? jag har mkt fungera den.. eller nån annan malar???? hjälper mig mvh klas
          Ja tyvärr så har jag ingen erfarenhet utav L-144, jag har bara haft stora plecostomus, gibbiceps, och vanliga ancistrus.
          Och gökmalar har jag tyvärr inte haft heller.Janne

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #6
            Ursprungligen postat av ojzoo
            Hej Classe

            Rent generellt så är L-malar oftast en dålig kombo med malawiciklider, dels är dom skygga och kan inte konkurrera om maten med dom glupska malawicikliderna, sedan är dom dåliga algätare eftersom merparten förutom ancistrusarterna är carnivora och mest äter animalisk föda. Det som skulle kunna funka är väl i så fall några av dom större Panaquerna, förutsatt att du matar rejält med grönfoder, gärna någon timme efter släckning då dom andra fiskarna gått till vila.

            Ancistrus är det som funkar bäst, förutom gibbicepsen.

            Hoppas du blev lite klokare av detta.
            ja jag vill fråga dig om den anictus sp.L144 den golden el albino är den passar till malawi där eller inte ???? jag har själv gibleceps så för stor den .. vilka vanlig malar där så kan du ge mig bildar?????mvh klas
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            • specmats
              Användare
              • december 2004
              • 3060

              #7
              jag har en L-262 till mbunas vilket har funkat bra i snart 3 år, ja matar inte extra utan den lever förmodligen på de rester som finns, ibland tar den alger men det verkar vara en nödlösning
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

              Akvarie-setup (Salt)

              Kommentar

              • Lutt
                Användare
                • oktober 2005
                • 1919

                #8
                Om du fått en L262 att äta alger så är det inte dåligt.

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • december 2004
                  • 3060

                  #9
                  -ja kanske det men det är som sagt när det förmodligen inte funnits annat att äta, den är en något tveksam l-262 (den hette så i butiken) mkt mörk nästan svart och 13-14 cm vilket är mkt stort för l-262 va ja förstår..
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • Lutt
                    Användare
                    • oktober 2005
                    • 1919

                    #10
                    Ursprungligen postat av specmats
                    -ja kanske det men det är som sagt när det förmodligen inte funnits annat att äta, den är en något tveksam l-262 (den hette så i butiken) mkt mörk nästan svart och 13-14 cm vilket är mkt stort för l-262 va ja förstår..
                    Är det denna då?


                    Hypancistrus arter äter inte alger.

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      Användare
                      • november 2005
                      • 530

                      #11
                      Ursprungligen postat av classe
                      ja jag vill fråga dig om den anictus sp.L144 den golden el albino är den passar till malawi där eller inte ???? jag har själv gibleceps så för stor den .. vilka vanlig malar där så kan du ge mig bildar?????mvh klas
                      Jag tycker du skall ta den vanliga bruna ancistrusen, för den gula eller goldancistrusen har av min egen erfarenhet klarat sig sämre än den bruna i ett kar med malawi.Den som mest har mobbat guldancistrus är mina Demasoni.

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • oktober 2005
                        • 1919

                        #12
                        Vi skall inte blanda ihop L144 och "vanlig" albino/guld Ancistrus, för L144 är rättså sällsynt iaf i Sverige.

                        Kommentar

                        • classe
                          NCS Medlem
                          • april 2007
                          • 1147

                          #13
                          Ursprungligen postat av rent vatten
                          Jag tycker du skall ta den vanliga bruna ancistrusen, för den gula eller goldancistrusen har av min egen erfarenhet klarat sig sämre än den bruna i ett kar med malawi.Den som mest har mobbat guldancistrus är mina Demasoni.
                          tack för tips av dig.. så vet nu den så samma här se upp med ps.socolofi är själv grotta hos mig där så kanske kan mobbad den ny malar.. lite är jag rädd.. men jag har bara gibbleceps där själv den är för stora den mer än 35cm i min 375liter.. o jag har tre arter malaewiciklider där själv så den ps.socolofi, lab.golden och ps.sp.acei marygold.. jag vänta lite med den malar att skaffa så först den skriv många många många så klart.. så jag behålla lite tag med gibbleceps där så bara skaffa två med gökare malar imorron synodontia petricola den så räcker det.. bra att veta den nu.. mvh klas
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

                          Kommentar

                          • classe
                            NCS Medlem
                            • april 2007
                            • 1147

                            #14
                            Ursprungligen postat av Lutt
                            Är det denna då?


                            Hypancistrus arter äter inte alger.
                            hejj ¨vilka är L262 och hur ser ut den bild dåå?? och hur mkt stora den är den dåå?? jag kolla där finns ingen bild där.. är den stor dåå`?? många har där oxåå ser jag L191 och L200 eller L75 eller annan oxåå där finns där.. så den säger bra passar.. men jag vill vänta lite med det så kvar med stora gibbleceps först den så höra den av nån först.. mvh klas
                            375 LITER Malawi arter..
                            74 Liter Malawi yngel...

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              Användare
                              • november 2005
                              • 530

                              #15
                              Ursprungligen postat av Lutt
                              Vi skall inte blanda ihop L144 och "vanlig" albino/guld Ancistrus, för L144 är rättså sällsynt iaf i Sverige.
                              Ja det finns nog inte en ren L-144 att få tag på i Sverige idag.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...