Vad skulle du göra med det här?
Kollaps
X
-
Snyggt. Då fattas det bara ett gäng troffar dåJag hade kört följande setup 35-40 tropheus Kachese, 10 leleupi, 25 leptosomor och nån snäcklekare kanske. Vad sägs om det?
-
Det mesta klart nu...lite småplock och i med vatten så är karet igång! ÄNTLIGEN!!Lämna en kommentar:
-
Har sett dessa moduler (dekorationer)tidigare fast i trädgårdssammanhang.Antar att man kan pynta med dessa på olika platser utomhus vet därför inte om dom är idealiska för akvariebruk (med tanke på utfällningar etc..)Lämna en kommentar:
-
-
Jag köpte lite begagnade moduler av okänt fabrikat men får inte något vettigt resultat skickar några bilder på domLämna en kommentar:
-
Den kommer att flyttas in till vänster en del så att den går mer samman med den sidan. Lite "småfel" måste man ha som inte gillas av alla.
Men tack för din tidigare kritik som fick mig att lyfta bort den från bakrutan till att använda den som ett mindre överhäng. Det blev bättre..även om det kanske inte blev perfekt.Lämna en kommentar:
-
Snygt förutom modulen i mitten ser ut som den flyter tycker själv att det ser onaturligt ut prova att ta bort denLämna en kommentar:
-
Jag ska linda in rören strategiskt med aluminium folie så den delen har jag redan tänkt på. Har god erfarenhet av det "tricket" sedan tidigare...
Jag ska faktiskt ösa på ganska mycket med ljus och eventuellt även gödning då jag gillar alger för det ger en naturlig känsla i ett kar. Det är en otäck balans det där för alger kan ju också vara ens värsta fiende..hehe.
Jag kommer att ha Malawi i karet..vad det blir visar jag så snart de landat.Lämna en kommentar:
-
Hej Stefan o Gott Nytt år
Nu när du provat nästan alla varianter på modulplaceringar som finns, så tycker jag personligen att du verkar ha hittat det perfekta läget. Det ser riktigt fint ut
En sak som du kan testa är att endast ha lysrören i framkant på rampen tända, typ 2st för att förstärka dunklet vid bakrutan. Du kan även linda lite alufolie vid rörens ytterkant för att få mer skugga vid gavlarna. Då ser inte karet så upplyst ut tycker jag. Jag gjorde så på mitt nya 450L där jag anv samma btn moduls färg som du samt vitt grus, tyckte det blev alldeles för upplyst i karet annars.
Räkna med att du efter ca 1 års anv har fått massa alger på bakgrunden ( kommer fortare om du har mycket lyse ) vilket mattar lystern. Vilket kanske inte är helt fel.
Jag ger dig betyg 5 på en 5 gradig skala, kanonfint kar. Nu väntar vi bara på att få se vad som ska simma däri..
Mvh GöranLämna en kommentar:
-
Med lite växter kan det komma att se ut såhär (Javaormbunkar tillkommer).Lämna en kommentar:
-
Efter en lite blöt gårdagsafton och en lång morgonsömn så började jag mixtra lite med karet...så nu kommer modulerna att limmas fast imorgon eller på torsdag efter denna modell. Ville få fram en känsla av att det mörka i mittendelen är ingång till en grotta och att ytan som är själva akvariet ska vara en övergång från bergparti till stenparti till öppen sandyta. Hissa eller dissa...
Givetvis kommer det inte se ut sådär med stenar på bottenytan utan där kommer jag att sätta iordning det lite bättre...förhoppningsvis bättre.
Här illustrerar jag från början hur det såg ut och vidare i de etapper jag varit med karet samt det sista fotot som alltså är det kar som visar hur det kommer att se ut efter att jag limmat dit modulerna.Senast redigerad av StefanL; 01 January 2008, 18:27.Lämna en kommentar:
-
-
Jag vet inte hur jag ska göra med överhänget. Hade gärna haft ett djupare häng på modulen, men det är ju inget som säger att man inte kan fixa det senare...
Kanske får det bli där eller så släpper jag idén helt...eller flyttar upp modulen som ligger på botten då den känns fetare och inte lika kantigt platt.
Som sagt...det är ju mindre ting man bryr sig om när akvariet blir fyllt av vackra firrar.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: