Vad skulle du göra med det här?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Malawe
    Nu tror jag att jag flyttat lite efter Palleh´s och A-Cson´s förslag/idéer.

Ser bättre ut...

Den modul som sitter på bakrutan kommer att flyttas åt vänster med ca 8-10cm vilket öppnar lite mer för "klyftan".
    Det som är lite synd är att den modul som jag har som överhäng egentligen känns för platt. Tyvärr fick jag inte tag på den modul jag ville ha utan det blev den där. Tror ändå det blir ganska ok nu.
    Jo, det ser klart behagligare ut och som du säger så bör bakmodulen rimligen flyttas så långt det går åt vänster.
    Förstår att du hellre hade haft lite fler dimensioner på "överhänget", tycker den är alldeles för paralell med akvariet, snarare som ett tak än ett utsprång. Det snygga med överhäng är ju enligt mig när de utgår från modulerna i övrigt så att skuggspelet blir mer oregelbundet. Hade överhänget varit rejälare så hade du kunnat knyta ihop de övriga modulerna med den och då hade det blivit mindre pussel över det hela.
    Tycker du skall ta dig en extra funderare kring "överhängets" vara eller icke vara då du ju vill komma igång med karet omgående och det faktiskt är rätt skapligt i övrigt nu.

Glöm inte att det blir snyggare med lite alger och levande växter samt att det är fiskarna som skall studeras!

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• Matz Karlsén
    svarade
    Jag tyckte det såg bättre ut innan den sista ändringen. Det sista alternativet blir lite grötigt, tycker jag!

Lämna en kommentar:

• Pettap
    svarade
    En fråga bara till er som har massa moduler. Jag vill ha en friliggande modul som är så stor som möjligt, som skall limmas på botten och i mitten av ett 220l.
    Vill bara ha en modul och inga stenar i burken. Något förslag vilken modul som kan passa?
    //Peter

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Vilka menar du?

Lämna en kommentar:

• tezz
    svarade
    Vad ser ut som pimpsten?
    Det ser ut som stenarna flyter då dom inte har kontakt med stenen under

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Nu tror jag att jag flyttat lite efter Palleh´s och A-Cson´s förslag/idéer.

Ser bättre ut...

Den modul som sitter på bakrutan kommer att flyttas åt vänster med ca 8-10cm vilket öppnar lite mer för "klyftan".
    Det som är lite synd är att den modul som jag har som överhäng egentligen känns för platt. Tyvärr fick jag inte tag på den modul jag ville ha utan det blev den där. Tror ändå det blir ganska ok nu.
    Senast redigerad av StefanL; 30 December 2007, 17:38.

Lämna en kommentar:

• malawialex
    svarade
    din andra bild var väldigt snygg Malave!
    jag gillade den iden du hade. jag tycker dock om palles ide med.

kan du inte ta o göra som palle samt köra med vallisneria också?

jag tror faxtistk det hade blivitsnyggt.

hade skapat som nån skugga i ena sidan av karet. och på andra sidan ser man slutet av grottan och den fria sjön. det gillar jag åtminstone.

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Ja du har säkert rätt..eller ni. Ska göra ett försök att flytta den och sätta den som Palleh föreslog. Får se hur det blir att se ut. Eller så plockar jag bort den helt.

Synd att det ska vara lätt..hehe..men det är också riktigt kul att bolla idéer.

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Hej!
    Tittade på "det nya" redan igår kväll och slogs av en känsla att intrycket var ungefär lika symetriskt som tidigare...

Efter att ha tittat lite mer idag ser jag att du flyttat ner ena "överhänget" till botten istället och det upplever jag faktiskt som en klar förbättring, dock så tycker jag att det är "överhänget" som sitter kvar till höger som "sabbar" helhetsbilden mest. Då jag "tänker bort" det när jag ser på helhetsbilden så blir allt dramatiskt mkt bättre enligt min mening! Det överhänget tycks på ngt sätt binda ihop vänster och höger på ett inramande sätt vilket med största sannolikhet är orsaken till att det fortfarande ser statiskt ut. Vill du dessutom betona "klyftan" så är det ett klart missgrepp som krymper djupet.Testa att ta bort det överhänget eller håll för det på skärmen med ngt så får du se att kompositionen blir mycket friare och att förhållandet mellan vänster och höger blir mer dynamiskt. Proportioner har vi ju behandlat tidigare...

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Ursprungligen postat av palleh
    En sak jag hade gjort är att sätta den modul som sitter längst bak uppe i mitten ungefär på detta vis om de går att se..typ lite diagonalt så det bildas en grotta till vänster
    Ok. Den idén kan ju vara något att tänka över. Ska flytta runt lite och se vad jag kan göra. Tack Palleh!

Den enda jag kan flytta på är den som ligger på botten om jag inte ska sätta en modul med öppen baksida...kan bli att se lite kantigt ut men kanske värt det ändå. Det går ju alltid att sätta igen baksidan.

Den modul som används som överhäng längst bak är ju en delad modul där den andra delen sitter bredvid i mitten. Jag skulle inte haft den modulen alls, men blev tvingad då den modul jag ville ha var restnoterad och jag fick vänta en månad tills jag fick de som kom till mig. Ville inte vänta längre...
    Senast redigerad av StefanL; 30 December 2007, 14:04.

Lämna en kommentar:

• palleh
    svarade
    Lite bilder när jag ändrat en del..flyttat ned ett överhäng som bottensten istället samt lagt in lite sten och photoshoppat lite växter.

Blir nog inte så mycket ändring i karet utan jag måste ju komma till skott någon gång. Helt hundra nöjd är jag inte, men det kommer jag nog aldrig att bli heller så någon liten justering sedan kör jag.
    En sak jag hade gjort är att sätta den modul som sitter längst bak uppe i mitten ungefär på detta vis om de går att se..typ lite diagonalt så det bildas en grotta till vänster
    Senast redigerad av palleh; 30 December 2007, 13:46.

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Lite bilder när jag ändrat en del..flyttat ned ett överhäng som bottensten istället samt lagt in lite sten och photoshoppat lite växter.

Blir nog inte så mycket ändring i karet utan jag måste ju komma till skott någon gång. Helt hundra nöjd är jag inte, men det kommer jag nog aldrig att bli heller så någon liten justering sedan kör jag.

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Ursprungligen postat av tezz
    Ser ut som pimpsten(fytande sten)
    Vad ser ut som pimpsten?

Lämna en kommentar:

• tezz
    svarade
    Så här såg mitt 720l malavi ut vid start

Lämna en kommentar:

• tezz
    svarade
    Det blir ju annorlunda också med lite sten på bottenytan. Kul med råd, tips och kritik...ska kolla över lite olika sätt att ha modulerna. Det behöver ju inte vara som så att jag använder alla till det här karet utan jag har tänkt skaffa ett 720L till så snart som möjligt.

Wilhelm. Dom i taket kan hända att jag flyttar på, men jag gillar överhäng...samt att jag gillar mer fler moduler än på den första bilden längst ned. "Högtalarna" blir kvar...hehe...dumt eller inte, men jag vill inte flytta på dom.
    Ser ut som pimpsten(fytande sten)

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...