Inbrott I Min Lokal!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #46
    Fy sören vad tradigt!! Antar att du redan gått igenom ditt minne för att pejla lite vem det kan vara - hoppas det ger sig med något igenkännande. Kommer att hålla ögonen öppna framöver, jag är ju glad i Tanganyika också. Det suraste känns som att det är att det måste vara fiskfolk som gjort det. Har själv klurat på om det skulle bli inbrott i lokalen, men då tänkt på knarkare och småtjuvar - de går väl på verktyg och sådant, men inte fisk.

    Så himla lågt gjort... blir förbannad över det jag också. *morr*

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #47
      Ursprungligen postat av deelay
      Hur många är i sina lokaler efter 24.00 ? typ ingen =) man behöver nog inte reka så mycket skulle jag tro.
      jo jag är det rätt ofta, så tjuvar får akta sig.....kan tänka mig att som skiftarbetare är man hyffsat svårkollad och oregelbunden....
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • olaJ
        Användare
        • augusti 2003
        • 584

        #48
        Ursprungligen postat av Haacke
        Tradig att höra Ola det som skett dig...

        Men vi på plantswap vill hjälpa till så gott vi kan och har slängt ut en "Wanted Poster" på första sidan...

        Uppdatera gärna vad du saknar det kan hjälpa till att finna dina saker

        /Peter
        Tackar för all hjälp, tron på mänskligheten börjar så smått att återvända när man märker att det trots allt finns hyggliga människor också.......

        Håll ögonen öppna som sagt. Jag skall kolla över mer noggrant idag.
        "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

        Kommentar

        • 56ovwal
          Användare
          • mars 2004
          • 664

          #49
          J-vligt tråkigt, Ola!
          Har själv haft påhälsning i min lokal för några år sedan, men det var definitivt inga akvarister. Stal några verktyg, min värmefläkt och en ask cigaretter... Tackar gudarna för att de inte passade på att "ha kul" osså och panga lite glasrutor !
          Nä, det här låter som någon tvunget ville ha just de där firrarna och tog för sig. En liten fundering dock: Det tycks bara vara de största firrarna i din samling som stulets ("-De största firrarna måste vara dyrast!") och nya prylar i kartong. Låter onekligen som att de ska krängas vidare. Tyvärr får du nog svårt bevisa att det är just dina firrar och dina prylar om motsvarande dyker upp på Blocket framöver. Tror nog trots allt att det just nu sitter en idiot framför sitt kar och beskådar "sina" nya firrar. Som han/hon inte kan visa sina polare med risk att de läst här i forumet.
          Att någon blivet bestulen på sina akvariefiskar har jag faktiskt aldrig hört förrut. I fågeluppfödarbranschen är det "vanligare". Finns flera fall där någon stulet sällsynta, stora och väldigt dyra papegojor.
          Lider med dig Ola och f-n ta den j-veln som ligger bakom eländet !!!!
          Pigge
          Bygger ny akvarielokal:
          http://ovwali.blogg.se/
          Uppdaterad:2011-12-23

          Kommentar

          • Prayerman
            Användare
            • juni 2004
            • 1314

            #50
            Jag vill också säga att det gör lite ont i själen att höra att en akvarist snor från en annan akvarist, hur tråkigt som helst Ola. Lite svårt att förstå det här, men det måste ju vara någon som har lite ont om cash för att uppfylla sina fiskdrömmar.

            Med tanke på var du bor så är det ju inte omöjligt att personen som gjort detta drar utomlands och säljer.
            Tomas Wallengren
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • juli 2002
              • 5395

              #51
              Det värsta är väl att det förmodligen är nån du känner eller som varit nere i din lokal tidigare. Kanske någon som skriver i forumet. Sikket öde! Sen kan man ju fråga sig hur smart det är att stjäla fisk från dig Ola, om man nu själv håller på med akvaristik. Rykten går ju som en löpeld inom hobbyn. Går ju inte att sälja utan att någon ser annonsen heller...
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • Hank
                Användare
                • april 2002
                • 1321

                #52
                Ursprungligen postat av Zaphi
                Det värsta är väl att det förmodligen är nån du känner eller som varit nere i din lokal tidigare. Kanske någon som skriver i forumet. Sikket öde!
                Precis!
                Riktigt surt
                Det där med nyckeln är ju riktigt skumt.
                Förra hyresgästen har kvar nyckeln eller kanske vaktmästaren?
                Förmodligen finns han/dom nära dig.....
                /#378 Hank
                Zoonen:
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                NCS medlemsbilder:
                http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                Kommentar

                • 56ovwal
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 664

                  #53
                  Lite trist för den som ovetandes och oskyldig till inbrottet lägger ut en Projekt-pump till försäljning på Blocket eller Tradera.... Han lär få det hett om öronen. Tror det kommer dröja innan vi får se stora Mpimbwe-frontosor eller Maswa-dubbar bland annonserna på ciklid.se
                  Pigge
                  Bygger ny akvarielokal:
                  http://ovwali.blogg.se/
                  Uppdaterad:2011-12-23

                  Kommentar

                  • olaJ
                    Användare
                    • augusti 2003
                    • 584

                    #54
                    Ursprungligen postat av 56ovwal
                    Lite trist för den som ovetandes och oskyldig till inbrottet lägger ut en Projekt-pump till försäljning på Blocket eller Tradera.... Han lär få det hett om öronen. Tror det kommer dröja innan vi får se stora Mpimbwe-frontosor eller Maswa-dubbar bland annonserna på ciklid.se
                    Ja det är nog stiljte på den marknaden tror jag......
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                    Kommentar

                    • endymion

                      #55
                      Om du har sånna lås där man kan slå igen dörren när den är låst. Ni vet tre st trekantiga saker som sticker ut från låset. I sådana fall är det skitlätt att öppna dörren när den är låst. Bara att sticka in en plåtvinkel bakom låset och öppna. Så är det nån som har en sån låstyp rekommenderar jag att man byter.

                      Kommentar

                      • Nüddlah
                        Användare
                        • januari 2007
                        • 294

                        #56
                        Ursprungligen postat av endymion
                        Om du har sånna lås där man kan slå igen dörren när den är låst. Ni vet tre st trekantiga saker som sticker ut från låset. I sådana fall är det skitlätt att öppna dörren när den är låst. Bara att sticka in en plåtvinkel bakom låset och öppna. Så är det nån som har en sån låstyp rekommenderar jag att man byter.
                        Patentlås brukar det kallas, iof har väl alla lås patent, men ja dom är enkla om man inte har en skyddsskena skruvad som täcker över. Sånt där kunde man göra i skolan för att impa på skolkamraterna. En bit tunnplåt format som ett L sen haka och dra så var dörren öppen likt ett trolleri.. haha

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • december 2004
                          • 4744

                          #57
                          Lider med dig Ola. Fruktansvärt är det, framförallt om det är "någon" du känner.
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • olaJ
                            Användare
                            • augusti 2003
                            • 584

                            #58
                            Ursprungligen postat av endymion
                            Om du har sånna lås där man kan slå igen dörren när den är låst. Ni vet tre st trekantiga saker som sticker ut från låset. I sådana fall är det skitlätt att öppna dörren när den är låst. Bara att sticka in en plåtvinkel bakom låset och öppna. Så är det nån som har en sån låstyp rekommenderar jag att man byter.
                            Det finns brytskydd på dörrarna, så det är inte så dom tagit sig in. Det finns överhuvudtaget ingen åverkan alls på dörrarna. Det känns lite olustigt att det förmodligen är någon man släppt in i lokalen någon gång, dom måste haft spannar och så med sig, för jag saknar inte några, så det är helt klart någon som vetat vad dom velat ha.
                            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                            Kommentar

                            • Nüddlah
                              Användare
                              • januari 2007
                              • 294

                              #59
                              "Det är inte fusk förrän du åker fast" - håller det mottot fast? =)

                              Kommentar

                              • endymion

                                #60
                                Ursprungligen postat av olaJ
                                Det finns brytskydd på dörrarna, så det är inte så dom tagit sig in. Det finns överhuvudtaget ingen åverkan alls på dörrarna. Det känns lite olustigt att det förmodligen är någon man släppt in i lokalen någon gång, dom måste haft spannar och så med sig, för jag saknar inte några, så det är helt klart någon som vetat vad dom velat ha.
                                Går brytskyddet över hela dörren eller bara över låset. För är det bara över låset är det bara att göra en längre hake. Och denna metod ger inga som helst brytmärken.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...