Inbrott I Min Lokal!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • augusti 2003
    • 584

    #16
    Ursprungligen postat av Rhodebaert
    Väldigt tråkigt Ola. Beklagar verkligen. Måste dock med glimten i ögat säga: Det är inte brott innan du åker fast.

    Hade de valt ut fiskar av värde ur en stor mängd?
    Hihi, ja där fick man till sist betala för sitt motto.......
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

    Kommentar

    • olaJ
      Användare
      • augusti 2003
      • 584

      #17
      Ursprungligen postat av specmats
      Har du regelbundet öppet, typ en dag i veckan eller är det endast efter överenskommelse?, hur länge har du haft det som blev stulet?, kan nog vara bra att installera dolda kameror i sin lokal...trist men nödvändigt
      Jag har inte några öppettider eller så, det är bara vid överenskommelse, jag har bara lokalen som hobby, pumpar och foder hade jag köpt för eget bruk.
      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

      Kommentar

      • olaJ
        Användare
        • augusti 2003
        • 584

        #18
        Ursprungligen postat av cichlids4fun
        som endymion säger så finns det nog ett visst skydd så kontakta ditt bolag, jag fick ersättning för akvarier och grejer när det sprack ett i min lokal, på hemförsäkringen

        nu för tiden har jag en tilläggsförsäkring för lokalen.....
        Jag har visst en allriskförsäkring, den täcker dock inte "stöldbegärlig egendom" förvarad i vindsförråd, källarutrymmen mm. Men vem kan hävda att det är stöldbegärligt med akvariefisk, det är ju helt klart planerat det här, inte så att tjuvarna kommit fram till att,...."Öhhhhh du Sunken, vi tar fiskarna, kanske vi kan ha dom i badkaret"
        "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

        Kommentar

        • drenner
          Användare
          • januari 2007
          • 272

          #19
          asså bara att komma på idé´n att stjäla fiskar det måste ju helt klart varit välplanerat, jag antar att XL står för extra large... och då är det ju inte helt lätt att transportera fiskarna, sen ska dom få upp dom oxå! det brukar ju iallafall ta tid, så det har ju inte varit en snabbis....
          160l malawi
          112l sällskapskar/CA:D
          24l yngelkar:D

          Kommentar

          • drd
            Användare
            • december 2004
            • 1112

            #20
            Oerhört tråkig läsning som du delar med dig av Ola.
            Hoppas verkligen att du får nys om vad det kan vara för ruttna dårar som snott din fisk och prylar.
            Jag säljer ju en del fisk ibland hemifrån och man har ju haft rätt många hembesök och så men man litar ju på folk och så men rätt vad det är så kan man ju komma hem efter jobb och få chocken att nån snott ens monsteraltum eller teven

            Eller ännu värre tjuvar som gått in och snott nånting och jävlas med en bara och krossa akvarierna.
            Fy fan då hade man haft 2000 liter vatten på lägenhetsgolvet och då hade man blitt lätt knäpp.

            Hoppas det ordnar upp sig ändå Ola

            // Matte
            // drd

            Nu med ännu fler malar.......L046 igen

            Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
            Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

            Kommentar

            • Rhodebaert
              Användare
              • februari 2006
              • 557

              #21
              Ursprungligen postat av olaJ
              Hihi, ja där fick man till sist betala för sitt motto.......
              Skönt att du inte tog illa upp Jag var lite orolig att jag strödde salt i såren och så.
              Det går alltid en senare buss.

              Kommentar

              • m[A]use^
                Användare
                • december 2005
                • 909

                #22
                Man upphör aldrig att bli förvånad över människors beteende! Ska nog själv sätta extra lås på våran lokal!

                Det otäcka är ju att det måste ju varit någon som vet vad du håller på med lr till o med besökt dig. Usch! Ne en del människor borde man få gräva ner i marken lite diskret...

                Övervakningskameror vore inte fel! Kan räcka med en trådlös webcam till datorn.
                Min zoon
                -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                http://www.malawifreaks.se/forum

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • december 2004
                  • 3060

                  #23
                  japp det behöver inte kosta så mycket! lite coolt med en dränkbar hehe
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • PsyM
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 460

                    #24
                    Tråkigt att höra om detta!

                    Otroligt att det finns folk som gör sånt här...
                    Min Zoon
                    Mitt 900 liters

                    Kommentar

                    • Cutekid
                      Användare
                      • januari 2003
                      • 3368

                      #25
                      Tråkigt att höra. Hoppas att det löser sig.

                      Mvh
                      Carl

                      Besök petrochromis.com´s forum:

                      http://petrochromis.com/phpbb3/

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        Användare
                        • april 2002
                        • 2294

                        #26
                        Bara o beklaga o hoppas att det ordnar upp sig för dig Ola.
                        Satte själv upp rörelsevakt med direktkoppling till securitas som backup för längre strömavbrott. Verkar som om det skulle kunna uppfylla sin rätta funktion också.
                        Att det skall behövas.
                        Diskussällskapet
                        www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • discusred
                          Användare
                          • juni 2004
                          • 851

                          #27
                          Försök ha lite koll på blocket och andra liknade säljes ställen. Ska dom inte ha det själv, kanske dom vill sälja dom.
                          Kanske skicka ut mail eller brev till djur affärerna runt omkring, så dom inte köper dina fiskar och kan spana lite.

                          Kommentar

                          • Alexander Ylipää
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 3615

                            #28
                            Alltså det finns stolpskott i denna värld! Beklagar Ola för det som hänt. Hoppas det löser sig.


                            Vi har haft en smärre skada på vår bakdörr. Någon som hade kört med en kofot in i låset och listen. Dock utan resultat.


                            Hoppas du får fast los bandidos!
                            Mvh Alex

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #29
                              Hej!

                              Hej!
                              Beklagar Ola det som hänt hoppas du får rätsida på saken,hade någon försö kt och ta mina diskus hade jag använt Wushu mot denne en rejäl sidekick hade räckt,Mvh Ann-Mari

                              Kommentar

                              • Lutt
                                Användare
                                • oktober 2005
                                • 1919

                                #30
                                Ursprungligen postat av annmari
                                Hej!
                                Beklagar Ola det som hänt hoppas du får rätsida på saken,hade någon försö kt och ta mina diskus hade jag använt Wushu mot denne en rejäl sidekick hade räckt,Mvh Ann-Mari
                                Ja nu ska vi inte bryta mot reglerna men iofs gör du ju inte det för wushu är väl ändå ingen kampsport.

                                Att ställa sig och posa fungerar inte wushu är ju figthingsställningar som innehåller de flesta krigar poserna från Japan. Iga och Koga is the shit.

                                Ola jag skall hålla koll på annonser osv men jag kan tänka mig att tjuven kanske redan har läst ditt inlägg.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...