Inbrott I Min Lokal!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • augusti 2003
    • 584

    #76
    Ursprungligen postat av Haacke
    jag har en webbcam kopplad till en dator, webbcamen är riktad så den fångar upp rörelser på bottenplan, dator skickar en bild varannan sekund till en email som ligger på nätet som kan ta upp till 2gb ja just det gmail, detta gör den om ngn rör sig i husets bottenplan när vi är borta, och lämpligt nog heter det att jag har hund vakt =O) inte övervakningskamera

    En webbkam e idag inte dyr jag köpte en på tradera med nightvision för 67:- och den har rörelsaktivering...
    Jo men då får man ju ha någon form av uppkoppling, det kan jag inte i källaren där jag har lokalen, har varken telefon eller täckning för mobiltelefoni. Så det får väl bli någon form av megasiren innanför ett galler så att dom inte kan slå sönder den, det skall vara jobbigt att stjäla fisk av mig i fortsättningen :-)
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

    Kommentar

    • Haacke
      Användare
      • juli 2006
      • 36

      #77
      Ursprungligen postat av olaJ
      Jo men då får man ju ha någon form av uppkoppling, det kan jag inte i källaren där jag har lokalen, har varken telefon eller täckning för mobiltelefoni. Så det får väl bli någon form av megasiren innanför ett galler så att dom inte kan slå sönder den, det skall vara jobbigt att stjäla fisk av mig i fortsättningen :-)
      Sant då blir det lite svårt... men om det fanns hehe
      http://plantswap.se
      http://www.haack.se/jobbekar.htm
      http://www.haack.se/smafisk/smafisk.htm
      http://www.haack.se/projekt.htm
      http://www.haack.se/nufisk.htm

      Kommentar

      • Danne_K
        Användare
        • februari 2006
        • 777

        #78
        Ursprungligen postat av olaJ
        Jo men då får man ju ha någon form av uppkoppling, det kan jag inte i källaren där jag har lokalen, har varken telefon eller täckning för mobiltelefoni. Så det får väl bli någon form av megasiren innanför ett galler så att dom inte kan slå sönder den, det skall vara jobbigt att stjäla fisk av mig i fortsättningen :-)

        ifall du bor i samma hus och kanske inte allt för långt bort så tror ja du kan köra med wlan Tror de finns nån kamera som du kan koppla till de. (kan ha fel har de bara för att ja har sett de i nån pryltidning man har suttit å blädrat i)

        Kommentar

        • olaJ
          Användare
          • augusti 2003
          • 584

          #79
          Ursprungligen postat av Danne_K
          ifall du bor i samma hus och kanske inte allt för långt bort så tror ja du kan köra med wlan Tror de finns nån kamera som du kan koppla till de. (kan ha fel har de bara för att ja har sett de i nån pryltidning man har suttit å blädrat i)
          Nä, jag bor några kilometer bort.
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

          Kommentar

          • Danne_K
            Användare
            • februari 2006
            • 777

            #80
            Ursprungligen postat av olaJ
            Nä, jag bor några kilometer bort.
            okej de va ju synd. då funkar de mindre bra

            Kommentar

            • Cissi
              Användare
              • juni 2006
              • 357

              #81
              Oj vilken tråkig läsning man fick efter att ha varit inaktiv ett tag...

              Har läst hela tråden och tycker det är mycket som är skumt.

              För det första är det bara Tanganyika (nu vet jag ju inte om du har andra fiskar också)
              för det andra så stal de bara en Cyphotilapia frontosa "Halembe", var detta tur eller visste personen/personerna vad detta var för fisk.
              Dessutom var resten av en sådan fördelning att det krävs lite inblick i hur fiskarna ser ut för att kunna få den fördelningen alltså det var nog inte på måfå.

              Sen själva inbrottet, inget uppbrutet, det förbryllar mig ordentligt.
              Jag tror bestämt att det är någon som är fullt insatt i akvaristiken, tanken var säkert att behålla dem själv, det känns som att det är för mycket jobb med att stjäla fiskar för att sen sälja dem. Med tanke på att mat även blev stulen tyder på att det är någon som själv har fiskar.

              Detta är den uppfattning jag fått av det som är skrivet i tråden.

              Jag tycker absolut att du bör forska i hur tjuvarna kom in, där hittar du nog svaret på vem som tog dina fiskar.

              Hemskt tråkigt att folk som är avundsjuka inte kan hålla fingrarna i styr.
              Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

              Kommentar

              • olaJ
                Användare
                • augusti 2003
                • 584

                #82
                Ursprungligen postat av Cissi
                Oj vilken tråkig läsning man fick efter att ha varit inaktiv ett tag...

                Har läst hela tråden och tycker det är mycket som är skumt.

                För det första är det bara Tanganyika (nu vet jag ju inte om du har andra fiskar också)
                för det andra så stal de bara en Cyphotilapia frontosa "Halembe", var detta tur eller visste personen/personerna vad detta var för fisk.
                Dessutom var resten av en sådan fördelning att det krävs lite inblick i hur fiskarna ser ut för att kunna få den fördelningen alltså det var nog inte på måfå.

                Sen själva inbrottet, inget uppbrutet, det förbryllar mig ordentligt.
                Jag tror bestämt att det är någon som är fullt insatt i akvaristiken, tanken var säkert att behålla dem själv, det känns som att det är för mycket jobb med att stjäla fiskar för att sen sälja dem. Med tanke på att mat även blev stulen tyder på att det är någon som själv har fiskar.

                Detta är den uppfattning jag fått av det som är skrivet i tråden.

                Jag tycker absolut att du bör forska i hur tjuvarna kom in, där hittar du nog svaret på vem som tog dina fiskar.

                Hemskt tråkigt att folk som är avundsjuka inte kan hålla fingrarna i styr.
                Det visar sig att dom tagit ytterligare 3 halembefrontosor ur ett annat kar, det var 13 stycken där i och nu är dom bara 10. Helt klart är det någon som varit inne i min lokal tidigare och tydligen även är flink med dyrken/huvudnyckeln. Nu börjar jag få lite bättre grepp om omfattningen, det har nämligen även stulits många dyra malar visar det sig vid kontroll av alla akvarierna. Man blir så trött!!! Även lite mer tillbehör har fått fötter som t.ex vattenberedningsmedel mm.

                Väntar fortfarande på att jag skall få min polisanmälan så att jag kan komplettera denna. Kanske man kan göra det på nätet? Någon som vet?
                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                Kommentar

                • Johnny_1
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 313

                  #83
                  Försäkringsbolaget

                  Vad anser försäkringsbolaget om det hela, inte precis vardagsmat för dom?
                  www.malmoakvarieforening.se

                  Kommentar

                  • olaJ
                    Användare
                    • augusti 2003
                    • 584

                    #84
                    Ursprungligen postat av Johnny_1
                    Vad anser försäkringsbolaget om det hela, inte precis vardagsmat för dom?
                    Det blir en senare fråga, får jag något så får jag, annars går livet vidare, om än i surare tappning.......
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                    Kommentar

                    • Perikles
                      Användare
                      • december 2005
                      • 658

                      #85
                      Har bara läst sista sidan på denna tråd, men det känns som det är någon du känner till. Gå igenom vilka som varit där den senaste månaden och uteslut en efter en. Till sist finns det bara ett fåtal kvar, sannolikheten att det är någon av dom är stor.

                      Hercule Poirot
                      Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                      -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                      Cicero (106-43 f.kr)

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9122

                        #86
                        Ursprungligen postat av olaJ
                        Väntar fortfarande på att jag skall få min polisanmälan så att jag kan komplettera denna. Kanske man kan göra det på nätet? Någon som vet?
                        Det är svårt att göra nåt på nätet till polisen. Dom kan nog fortfarande bara skriva ner allt med penna och sedan med skrivmaskin.
                        Men här en länk ialla fall

                        Webbplats för polisen i Sverige. Gör polisanmälan och tipsa polisen. Vid pågående brott – ring 112. Hitta adresser och öppettider för polisstationer. Information om passansökan.

                        glömde skicka med denna som du kanske letar efter.

                        Webbplats för polisen i Sverige. Gör polisanmälan och tipsa polisen. Vid pågående brott – ring 112. Hitta adresser och öppettider för polisstationer. Information om passansökan.
                        Senast redigerad av Wilhelm; 29 maj 2007, 22:08.
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        • specmats
                          Användare
                          • december 2004
                          • 3060

                          #87
                          Ursprungligen postat av Perikles
                          Har bara läst sista sidan på denna tråd, men det känns som det är någon du känner till. Gå igenom vilka som varit där den senaste månaden och uteslut en efter en. Till sist finns det bara ett fåtal kvar, sannolikheten att det är någon av dom är stor.

                          Hercule Poirot
                          -Det tror jag med! att förvara dessa stulna fiskar i total hemlighet tror jag är svårt iaf i det långa loppet om det inte är typ en eremit, tror att det är ganska svårt att sälja här i sverige men fisken kan ju oxå säljas till utlandet
                          Tropheus Duboisi halembe, so
                          Melanochromis Auratus, vf
                          Synodontis Petricola, odlade

                          Akvarie-setup (Salt)

                          Kommentar

                          • Haacke
                            Användare
                            • juli 2006
                            • 36

                            #88
                            Bumpar lite

                            Ngt nytt om det hela?
                            http://plantswap.se
                            http://www.haack.se/jobbekar.htm
                            http://www.haack.se/smafisk/smafisk.htm
                            http://www.haack.se/projekt.htm
                            http://www.haack.se/nufisk.htm

                            Kommentar

                            • olaJ
                              Användare
                              • augusti 2003
                              • 584

                              #89
                              Ursprungligen postat av Haacke
                              Ngt nytt om det hela?
                              Inte ett dugg, jag inväntar polisanmälan och papper från försäkringsbolagen, sedan får vi se.
                              "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                              Kommentar

                              • intercepter
                                Användare
                                • juli 2006
                                • 56

                                #90
                                jisses

                                sitter själv med en lokal men massa fisk o kar precis som du så bor jag nån kilometer bort från den men har dock både vanligt lås och sjutillhållare men funderar nu även jag på att sätta ett rejält sirenlarm till det om inte annat så ska det göra andra uppmärksamma där iallafall
                                håller även ögonen öppna efter något som kan vara dina fiskar
                                SvedalaCiklid

                                www.svedalaciklid.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...