720-liters Sydamerika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    #46
    Satanoperca Deamon! Lagom feta, lagom fina och lagom rappa i käften! Precis som deltagarna i denna tråd.
    Mvh Alex

    Kommentar

    • Gäst

      #47
      Hej!

      Hej!
      A Ylipää du deltar ju själv,Matz jag kan rekommendera dig en bra ciklid till ditt akvarium som är mycket snäll och fredlg nämligen Nyckelhålscikliden,Mvh Ann-Mari

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • oktober 2003
        • 3615

        #48
        Ursprungligen postat av annmari
        Hej!
        A Ylipää du deltar ju själv,Matz jag kan rekommendera dig en bra ciklid till ditt akvarium som är mycket snäll och fredlg nämligen Nyckelhålscikliden,Mvh Ann-Mari

        Klart jag gör. Det visste jag redan. Får jag inte det?
        Senast redigerad av Alexander Ylipää; 22 april 2007, 23:07.
        Mvh Alex

        Kommentar

        • Gäst

          #49
          Hej!

          Hej!
          Kl art du får delta det får alla här,Mv Ann-Mari

          Kommentar

          • Matz Karlsén
            Användare
            • februari 2004
            • 1127

            #50
            Fick till en ganska schysst bild på ett av mina två par av metae. Dom är cirka 12-13 cm långa.
            To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

            Kommentar

            • olof
              Användare
              • april 2002
              • 1823

              #51
              Hej!

              Snyggt Matz! Jag tycker det är kul att det är någon som satsar på Aequidens. Det är ett väldigt underskattat släkte. Vackra, stora, personliga, snälla intressanta och lättskötta.

              Om jag vore du hade jag varit väldigt nöjd med mitt akvarium ett tag framöver och inte satt till mer fisk. Jag tycker nog att det räcker med ciklider i det akvariet. Alla arter måste ju kunna hitta revir och utrymme.

              Sötvattens kulfisk är mitt tips om du vill ha någon ytterligare raritet:



              Sen tycker jag det börjar bli dags att ändra signaturen "snälla ta det inte som ett påhopp", vad är meningen med att ha den när du ändå ständigt gör påhopp på allt och alla?

              Mvh

              olof
              http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

              Kommentar

              • olof
                Användare
                • april 2002
                • 1823

                #52
                Och!

                Förövrigt tycker jag generellt inte att pellets är något speciellt bra foder för de fiskar du har köpt. Jag matar mina (liknande) fiskar med räkmix och vanliga standardflingor ca 1 ggr/dag för vuxna fiskar. Ungefär var annan dag flingor var annan dag räkmix. discusgranulat är också jättebra.

                Pellets är för stora och hårda, de sväller i magen på fiskarna och det är stor risk att de största och glupskaste fiskarna äter upp allt medans de mindre och mindre framfusiga (honorna) inte får något.

                Pansar malar förresten? ska du inte ha pansarmalar. Ett stim på 20 st av någon lite större art röstar jag för.

                Mvh

                olof
                http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                Kommentar

                • tezz
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 1069

                  #53
                  Ursprungligen postat av olof
                  Hej!

                  Snyggt Matz! Jag tycker det är kul att det är någon som satsar på Aequidens. Det är ett väldigt underskattat släkte. Vackra, stora, personliga, snälla intressanta och lättskötta.

                  Om jag vore du hade jag varit väldigt nöjd med mitt akvarium ett tag framöver och inte satt till mer fisk. Jag tycker nog att det räcker med ciklider i det akvariet. Alla arter måste ju kunna hitta revir och utrymme.

                  Sötvattens kulfisk är mitt tips om du vill ha någon ytterligare raritet:



                  Sen tycker jag det börjar bli dags att ändra signaturen "snälla ta det inte som ett påhopp", vad är meningen med att ha den när du ändå ständigt gör påhopp på allt och alla?

                  Mvh

                  olof
                  Ok kanske va ett påhopp men verkligen inte obefogat man blir liksom lite trött när vissa inte bryr sig om fisken utan bara köper ny när dom dör gör om samma misstag gång på gång utan att kunna medge att man gjort ett mistag pga stolthet
                  Men du kanske tycker det är ok att göra så
                  Tycker du kunde tagit reda på anledningen till mitt på hopp och kollat fall det var befogat innan du uttalat dig

                  Kommentar

                  • Alexander Ylipää
                    Användare
                    • oktober 2003
                    • 3615

                    #54
                    Ursprungligen postat av tezz
                    Ok kanske va ett påhopp men verkligen inte obefogat man blir liksom lite trött när vissa inte bryr sig om fisken utan bara köper ny när dom dör gör om samma misstag gång på gång utan att kunna medge att man gjort ett mistag pga stolthet
                    Men du kanske tycker det är ok att göra så
                    Tycker du kunde tagit reda på anledningen till mitt på hopp och kollat fall det var befogat innan du uttalat dig
                    Om så är fallet, ta det via pm med personen.
                    Mvh Alex

                    Kommentar

                    • tezz
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 1069

                      #55
                      Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                      Om så är fallet, ta det via pm med personen.
                      Av denna anledning tror jag du förstår varför jag ej skickat pm http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=53980

                      Kommentar

                      • Matz Karlsén
                        Användare
                        • februari 2004
                        • 1127

                        #56
                        Ursprungligen postat av olof
                        Hej!

                        Snyggt Matz! Jag tycker det är kul att det är någon som satsar på Aequidens. Det är ett väldigt underskattat släkte. Vackra, stora, personliga, snälla intressanta och lättskötta.

                        Om jag vore du hade jag varit väldigt nöjd med mitt akvarium ett tag framöver och inte satt till mer fisk. Jag tycker nog att det räcker med ciklider i det akvariet. Alla arter måste ju kunna hitta revir och utrymme.

                        Sötvattens kulfisk är mitt tips om du vill ha någon ytterligare raritet:



                        Sen tycker jag det börjar bli dags att ändra signaturen "snälla ta det inte som ett påhopp", vad är meningen med att ha den när du ändå ständigt gör påhopp på allt och alla?

                        Mvh

                        olof
                        Jag köpte pygmékulfiskar hos nols ciklidhobby nu i helgen dom blir inte större än 1,5 centimeter. Det blev fem stycken som går i ett 60-literskar. Jätteroliga att studera. I det karet var det gott om sniglar men det har dom redan rensat upp det mesta av.
                        Senast redigerad av Matz Karlsén; 24 april 2007, 06:49.
                        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...