720-liters Sydamerika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    720-liters Sydamerika

    Nu har jag vänt kappan efter vinden efter att ha vart på zoomässan och sett deras enorma utbud. På Sydamerikanare. Vilket ledde till att jag sålde av alla mina troffar och två kar. Och gjorde om mitt 720 till en sydaamerikaburk. Där Går just nu två par kanonfina metae, ett suprfint par diadema, ett par Gyanicara geayi sp "suriname" och ett par Crenicichla wallachii sp rio cumina. Jag blev lätt less på trofffarna det är ju samma beteende på alla. Medan SA uppvisar en mängd olika intressanta beteenden. Dessutom blir ett SA-kar imina ögon snyggare eftersom man kan ha växter. Kommer att bifoga bilder när växterna har vuxit till sig.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • MickeA
    Användare
    • juni 2003
    • 456

    #2
    Hur var det nu... "När Fan blir gammal blir han religiös"

    Skönt att se att fler lämnar sillen för riktiga fiskar.

    Kommentar

    • Matz Karlsén
      Användare
      • februari 2004
      • 1127

      #3
      Dessutom tycker jag att Sa-ciklider är mycket snyggare än Troffar. Men jag har inte lämnat Tanganyika helt: Jag har två par Caudopunctatus i ett 105-liters. Kar som har yngel på gång. Nej jag fattar inte att jag kunde avveckla mitt förra 720-Sakar som var riktigt rejält uppvuxet med växter och många fina ciklider. Vad tror ni skulle man kunna ha i någon art till i 720-karet. Och i sådana fall något förslag. Jag har funderat att tillsätta en jordätare till eller Bolivianer.
      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • februari 2006
        • 1069

        #4
        Tyckte du sa att en dröm gått i uppfyllelse för några dagar sen då du beställt vf troffar

        Kommentar

        • Matz Karlsén
          Användare
          • februari 2004
          • 1127

          #5
          Ursprungligen postat av tezz
          Tyckte du sa att en dröm gått i uppfyllelse för några dagar sen då du beställt vf troffar
          Ja och det var det också! Men när jag fick se zoomässans Sa-ciklider så bleknade drömmen.
          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

          Kommentar

          • Matz Karlsén
            Användare
            • februari 2004
            • 1127

            #6
            Kan ni rekommendera något bra pellets för SA som inte är allt för dyrt. Just nu utfodrar jag dem med räkmix, röda mygg, granulat och räkor som jag delar i småbitar. Det kanske är tillräckligt?
            To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

            Kommentar

            • tezz
              Användare
              • februari 2006
              • 1069

              #7
              Ursprungligen postat av Matz Karlsén
              Kan ni rekommendera något bra pellets för SA som inte är allt för dyrt. Just nu utfodrar jag dem med räkmix, röda mygg, granulat och räkor som jag delar i småbitar. Det kanske är tillräckligt?
              du hade ju sa i burken innan tror du inte dom här äter samma mat

              Kommentar

              • Lutt
                Användare
                • oktober 2005
                • 1919

                #8
                jag kan varmt rekommendera Hikari pellets.

                Kul att du gått över till SA igen det finns mycket mer att välja på där och inte bara ciklider utan L-malar, tetror mm och inredning med rötter och växter är mycket snyggare än de sterila afrikanska karen men smaken är ju olika.

                guianacara geayi är riktigt snygga kollade själv in dom när jag var på zoomässan.

                Kommentar

                • Matz Karlsén
                  Användare
                  • februari 2004
                  • 1127

                  #9
                  Ursprungligen postat av tezz
                  du hade ju sa i burken innan tror du inte dom här äter samma mat
                  Jag använde mig inte av pellets då. Så det vore intressantOm det skulle vara bättre än det jag ger nu.
                  To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #10
                    Hej!

                    Hej!
                    Lycka till Matz du har äntligen upptäckt akvaristikens skönheter istället för sill,Mvh Ann -Mari (Vindrutetorkare)nej nu ska jag vara snäll

                    Kommentar

                    • edlund
                      Användare
                      • februari 2005
                      • 152

                      #11
                      Ursprungligen postat av annmari
                      Hej!
                      Lycka till Matz du har äntligen upptäckt akvaristikens skönheter istället för sill,Mvh Ann -Mari (Vindrutetorkare)nej nu ska jag vara snäll

                      vad menar du med vindrutetorkare ?

                      Kommentar

                      • William
                        Användare
                        • december 2006
                        • 93

                        #12
                        Skulle nog inte rekommendera bolivianer i ett så stort kar, dom blir bara för små och dessutom stör dom intrycket av dom större lugnare firrarna. Stora jordätare är ju snyggt, och det finns ju många arter man kan välja på.

                        /William

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #13
                          Hej!

                          Hej!
                          Edlund vad jag menade var inte och vara elak mot malawi eller troffeägare vad jag menade var att dessa nämda fiskar siimmar fram och tillbaka framför frontglaset,därav namnet vindrutetorkare jag har själv haft troffar nämligen Ikola och dom är jättefina,Mvh Ann-Mari PS men nu är det diskus som gäller

                          Kommentar

                          • Matz Karlsén
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 1127

                            #14
                            Ursprungligen postat av annmari
                            Hej!
                            Lycka till Matz du har äntligen upptäckt akvaristikens skönheter istället för sill,Mvh Ann -Mari (Vindrutetorkare)nej nu ska jag vara snäll
                            Håller med dig ann-mari Troffar är som guldfiskar! Fast dyrare..............
                            To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                            Kommentar

                            • tezz
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1069

                              #15
                              Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                              Håller med dig ann-mari Troffar är som guldfiskar! Fast dyrare..............
                              då tycker jag du skulle köpt guldfiskar i stället det kanske du skulle klarat av

                              Kommentar

                              Arbetssätt...