720-liters Sydamerika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nicke SA
    NCS Medlem
    • januari 2007
    • 290

    #16
    Enligt fishbase ska inte guianacara geayi finnas i surinam. Om nu uppgifterna är att lita på finns det tre Guianacara i surinam. De är oelemariensis, owroewefi, sphenozona. Ser dina ut som geayi?
    Det finns många alternativ på fiskar till ditt kar, om du vill yterligare ciklider hade jag valt mellan bujurquina vittata, nån krobia, satanoperca eller geophagus. Varför inte köpa fler än bara ett par av varje sort?
    Jag tycker guianacara är underbara så om du tröttnar på dem kan jag ta över dem . Hoppas du kan komma med bilder snart så man kan få se på allt det vackra du har i burken för tillfället.
    Mvh Niklas
    Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

    Kommentar

    • Matz Karlsén
      Användare
      • februari 2004
      • 1127

      #17
      Ursprungligen postat av tezz
      då tycker jag du skulle köpt guldfiskar i stället det kanske du skulle klarat av
      Ja varför inte! Och jag klarade av troffarna alldeles utmärkt! Och sålde tre fungerande grupper. Den enda fadäsen. Var när mina Kiruza fick soten och alla strök med. Men det händer även de mest erfarna! Nej det får bli mitt slutord om troffar. Hädanefter besvarar jag bara inlägg som handlar om Sydamerikanare.
      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

      Kommentar

      • Gäst

        #18
        Hej!

        Hej!
        Matz varför inte ha lite diskus?Dom är ju mycket fina men kräver en del skötsel,Mvh Ann-Mari

        Kommentar

        • Pechvogel

          #19
          Hej du! Trevligt med stort SA-kar. Är själv på g att starta upp ett liknande. Ska ha colombia-tetror (ca 30 st) tillsammans med jordätare. har nu 10 colombianer ihop med eldbukar och scalare, de är otroligt fina robusta och lite go i.

          Kommentar

          • tezz
            Användare
            • februari 2006
            • 1069

            #20
            Ursprungligen postat av Matz Karlsén
            Ja varför inte! Och jag klarade av troffarna alldeles utmärkt! Och sålde tre fungerande grupper. Den enda fadäsen. Var när mina Kiruza fick soten och alla strök med. Men det händer även de mest erfarna! Nej det får bli mitt slutord om troffar. Hädanefter besvarar jag bara inlägg som handlar om Sydamerikanare.
            dubbarna då vad dog dom av kanske Tropheus sjukan

            Kommentar

            • Matz Karlsén
              Användare
              • februari 2004
              • 1127

              #21
              Ursprungligen postat av annmari
              Hej!
              Matz varför inte ha lite diskus?Dom är ju mycket fina men kräver en del skötsel,Mvh Ann-Mari
              Skulle man kunna ha ett par diskusar tillsammans med dom andra cikliderna i 720-karet. För jag vill inte skaffa fler kar för tillfället. Det blir för mycket då? Eftersom jag har sjukpension.
              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

              Kommentar

              • Gäst

                #22
                Hej!

                Hej!
                Matz jodå det tror jag du kan ha,det ska väl fungera med dom andra,Mvh Ann-Mari

                Kommentar

                • Matz Karlsén
                  Användare
                  • februari 2004
                  • 1127

                  #23
                  Ursprungligen postat av tezz
                  dubbarna då vad dog dom av kanske Tropheus sjukan
                  Av dubbarna förlorade jag tre stycken av 24. Men nu får det vara sluttjatat om troffar det är fel forum fördet. Punkt slut!
                  To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                  Kommentar

                  • blackened
                    Användare
                    • januari 2005
                    • 1042

                    #24
                    Ursprungligen postat av tezz
                    dubbarna då vad dog dom av kanske Tropheus sjukan
                    Dog inte dina tidigare Ikola pga "något med vattnet" ?

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #25
                      Hej!

                      Hej!
                      Matz du kan ha apistogramma också i akvariet fast fjärilscikliden tål inte för mycket rubbning ar i vattenkvaliten,Geophaugus är också fina,Mvh Ann-Mari

                      Kommentar

                      • Matz Karlsén
                        Användare
                        • februari 2004
                        • 1127

                        #26
                        Ursprungligen postat av Niklas Blixt
                        Enligt fishbase ska inte guianacara geayi finnas i surinam. Om nu uppgifterna är att lita på finns det tre Guianacara i surinam. De är oelemariensis, owroewefi, sphenozona. Ser dina ut som geayi?
                        Det finns många alternativ på fiskar till ditt kar, om du vill yterligare ciklider hade jag valt mellan bujurquina vittata, nån krobia, satanoperca eller geophagus. Varför inte köpa fler än bara ett par av varje sort?
                        Jag tycker guianacara är underbara så om du tröttnar på dem kan jag ta över dem . Hoppas du kan komma med bilder snart så man kan få se på allt det vackra du har i burken för tillfället.
                        Mvh Niklas
                        Jag var ju så dum så jag inte frågade vilken sp det var men den hette surinamensis och ser ut som geayi. Så jag skall ringa till zoomässan imorgon och fråga vilken sort det var. Du har första tjing! Men han hade rätt många kvar.
                        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #27
                          Hej!

                          Hej!
                          Tjata inte om troffar i Matz tråd,Mvh Ann-Mari

                          Kommentar

                          • edlund
                            Användare
                            • februari 2005
                            • 152

                            #28
                            Jag har för mig att dom heter Guinacara sp "surinam".Finns 2 sorter där nere

                            Kommentar

                            • tezz
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1069

                              #29
                              Ursprungligen postat av blackened
                              Dog inte dina tidigare Ikola pga "något med vattnet" ?
                              Jo mycket pga egen klantighet och det är inget jag försöker förklara bort
                              Men vissa har mage att jämföra Troffar med guldfisk efter att stressat i hjäl ett 50tal ta och kolla på tidigare inlägg
                              Själv skulle jag ej anförtro en guldfisk till en som ej har större respekt för fisk

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #30
                                Hej!

                                Hej!
                                Edlund detta är en SA tråd,Mvh Ann-Mari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...