1500liter vad för fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #61
    ja det är ju personligt men dom faller mej inte i smaken hehe..några undantag finss som ex de mindre telmatochromis men det är väl inte "äkta" snäcklekare va ja förstår!? utan lägger sin rom i snäckan men använder inte snäckan som bo, har haft Lepidiolamprologus Attenuatus som blir otroligt stor för att vara en snäcklekare..
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • Nüddlah
      Användare
      • januari 2007
      • 294

      #62
      Lamprologus similis dom var fina, såna vill jag ha! http://www.cichlids.dk/Billeder/vis_...fm?ImgID=16947

      Kommentar

      • Nüddlah
        Användare
        • januari 2007
        • 294

        #63
        Min planerade fisksetup för tillfället i rangordning

        --- Tanganyika ---

        1 - Tropheus Duboisi


        2 - Tropheus Moorii Moliro


        3 - Lamprologus Similis


        --- Malawi ---

        (4 - Fossorochromis rostratus (Malawi)
        http://www.ciklidbladet.se/artregist...isa.asp?id=733 )

        (5 - Cyrtocara moorii (Malawi)
        http://www.ciklidbladet.se/artregist...isa.asp?ID=568 )

        (Och ingen såndär hitlerpredikan om att man inte ska blanda fiskar från Malawi med Tanganyika, den där fisken verkar fredlig och är ingen rovfisk så det är värt ett försök hellre än att lyssna på någons spekulation om vad som skulle kunna hända som inte har testat det själv.)
        Senast redigerad av Nüddlah; 10 april 2007, 23:31.

        Kommentar

        • specmats
          Användare
          • december 2004
          • 3060

          #64
          ser ut som en fungerande blandning, det är svårt att bestämma sej och ja har impulsivt skaffat arter som sedan ersatts av andra osv..Det är nog bra att ge sej själv ordentligt med tid innan man bestämmer sej, sen så är det ibland svårt att få teorin att fungera på ett praktiskt sätt.
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

          Akvarie-setup (Salt)

          Kommentar

          • Nüddlah
            Användare
            • januari 2007
            • 294

            #65
            Jag får försöka med det.. =)
            Kan man kanske ha ett gäng snäcklekare till? Är alla bleka och ljusa eller finns det färgglada snäcklekare med kanske?

            Kommentar

            • Nüddlah
              Användare
              • januari 2007
              • 294

              #66
              Jag tror att jag har mina 5 nu.. =) det får räcka. Ska starta upp ett 112liters nu och börja samla på mig några sandlekare så länge. Så jag har nåt att stoppa i 1500 sen. =)

              Kommentar

              • Fritte
                Användare
                • januari 2006
                • 44

                #67
                Ursprungligen postat av specmats
                ja det är ju personligt men dom faller mej inte i smaken hehe..några undantag finss som ex de mindre telmatochromis men det är väl inte "äkta" snäcklekare va ja förstår!? utan lägger sin rom i snäckan men använder inte snäckan som bo, har haft Lepidiolamprologus Attenuatus som blir otroligt stor för att vara en snäcklekare..
                Provade själv på Lepidiolamprologus Attenuatus för ett tag sedan, jäkligt ball firre må jag säga, men ruggigt aggressiv..... dom slukade först mina 3 st 6 centimeters jullar, sen sluka dom mina occelatusar.... man va rentav rädd när man skulle ner i karet med händerna och möblera... occelatusar e ju kaxiga små rackare, men det här gjorde fan ont....

                Kommentar

                • Nüddlah
                  Användare
                  • januari 2007
                  • 294

                  #68
                  开云平台官网-(中国)有限公司是包含了新葡京、威尼斯人、金沙、BBIN电子、MG真人视讯、BET365等多个官方平台,游戏、体育、娱乐的第一首选,点击进入最新的娱乐集团网址:www.782net,www.2007com,www.9159com,www.js333com,开云平台官网-(中国)有限公司专提供各种免费手机小游戏、手机网游下载.,开云平台官网-(中国)有限公司是真正正版的、安全的。

                  开云平台官网-(中国)有限公司是包含了新葡京、威尼斯人、金沙、BBIN电子、MG真人视讯、BET365等多个官方平台,游戏、体育、娱乐的第一首选,点击进入最新的娱乐集团网址:www.782net,www.2007com,www.9159com,www.js333com,开云平台官网-(中国)有限公司专提供各种免费手机小游戏、手机网游下载.,开云平台官网-(中国)有限公司是真正正版的、安全的。

                  开云平台官网-(中国)有限公司是包含了新葡京、威尼斯人、金沙、BBIN电子、MG真人视讯、BET365等多个官方平台,游戏、体育、娱乐的第一首选,点击进入最新的娱乐集团网址:www.782net,www.2007com,www.9159com,www.js333com,开云平台官网-(中国)有限公司专提供各种免费手机小游戏、手机网游下载.,开云平台官网-(中国)有限公司是真正正版的、安全的。

                  开云平台官网-(中国)有限公司是包含了新葡京、威尼斯人、金沙、BBIN电子、MG真人视讯、BET365等多个官方平台,游戏、体育、娱乐的第一首选,点击进入最新的娱乐集团网址:www.782net,www.2007com,www.9159com,www.js333com,开云平台官网-(中国)有限公司专提供各种免费手机小游戏、手机网游下载.,开云平台官网-(中国)有限公司是真正正版的、安全的。

                  开云平台官网-(中国)有限公司是包含了新葡京、威尼斯人、金沙、BBIN电子、MG真人视讯、BET365等多个官方平台,游戏、体育、娱乐的第一首选,点击进入最新的娱乐集团网址:www.782net,www.2007com,www.9159com,www.js333com,开云平台官网-(中国)有限公司专提供各种免费手机小游戏、手机网游下载.,开云平台官网-(中国)有限公司是真正正版的、安全的。

                  开云平台官网-(中国)有限公司是包含了新葡京、威尼斯人、金沙、BBIN电子、MG真人视讯、BET365等多个官方平台,游戏、体育、娱乐的第一首选,点击进入最新的娱乐集团网址:www.782net,www.2007com,www.9159com,www.js333com,开云平台官网-(中国)有限公司专提供各种免费手机小游戏、手机网游下载.,开云平台官网-(中国)有限公司是真正正版的、安全的。

                  开云平台官网-(中国)有限公司是包含了新葡京、威尼斯人、金沙、BBIN电子、MG真人视讯、BET365等多个官方平台,游戏、体育、娱乐的第一首选,点击进入最新的娱乐集团网址:www.782net,www.2007com,www.9159com,www.js333com,开云平台官网-(中国)有限公司专提供各种免费手机小游戏、手机网游下载.,开云平台官网-(中国)有限公司是真正正版的、安全的。



                  Sidan uppdaterad med planerade fiskar!!!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...