CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tjornpatrik
    Användare
    • augusti 2006
    • 830

    Helt underbara!! Blir avis måste jag erkänna

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      Ursprungligen postat av Barracudan
      Borde inte hanen ha lite mer puckel vid denna storlek? Eller är det för att jag jämför med mina favoriter frontoser och delfiner?
      Mycket fina!! Angående puckel på dessa så har jag märkt att då måste dom ha nått att "boxas" med för att dom ska utveckla puckeln.. Jag håller mina i grupp numera, 3 hanar o 5 honor, hanarna leker av alla honorna med jämna mellanrum och dom har varandra att spänna för..
      Detta funkar jättebra!
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • mars 2004
        • 2262

        Ursprungligen postat av Barracudan
        En till....
        Grymt snygga!!!

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          Citrinellum/Labiatum från Styrsö

          Jag var och hämtade 4 bocourti hos Styrsö igår, på "köpet" fick jag med mig 4 citrinellum/labiatum (i mitt tycke är det tveksamt om labiatum är inblandade i dessa fiskar).
          1 hane och 3 honor, och vilken hane sen, en av de absolut största och mest massiva jag har sett, säkert 35 cm lång. Det finns fiskar som inte blir längre än vad han är bred mellan ögonen.
          Tyvärr så ser jag inte så mycket av honom då han fortfarande är lite blyg, oftast så står han bara och tittar på mig bakom en stor rot (se den sista bilden). De verkar ändå trivas hyfsat bra för en av honorna har redan börjat uppvakta honom rätt intensivt.

          Ett stort tack för dessa Styrsö, jag får återkomma på besök senare någon gång nu han vi ju inte med så mycket då jag skulle med nästa båt.

          Mer bilder kommer och då även på bocourtin.
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • tjornpatrik
            Användare
            • augusti 2006
            • 830

            Ursprungligen postat av jinnarparen
            Jag var och hämtade 4 bocourti hos Styrsö igår, på "köpet" fick jag med mig 4 citrinellum/labiatum (i mitt tycke är det tveksamt om labiatum är inblandade i dessa fiskar).
            1 hane och 3 honor, och vilken hane sen, en av de absolut största och mest massiva jag har sett, säkert 35 cm lång. Det finns fiskar som inte blir längre än vad han är bred mellan ögonen.
            Tyvärr så ser jag inte så mycket av honom då han fortfarande är lite blyg, oftast så står han bara och tittar på mig bakom en stor rot (se den sista bilden). De verkar ändå trivas hyfsat bra för en av honorna har redan börjat uppvakta honom rätt intensivt.

            Ett stort tack för dessa Styrsö, jag får återkomma på besök senare någon gång nu han vi ju inte med så mycket då jag skulle med nästa båt.

            Mer bilder kommer och då även på bocourtin.
            Grattis! Kul med bilder på Bocourtin sen, tror det är syskonen till mina (som ska säljas)

            Ser nästan ut som rena Citrinellum om jag får tro.

            Kommentar

            • jinnarparen
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 2670

              Ursprungligen postat av patriks155
              Grattis! Kul med bilder på Bocourtin sen, tror det är syskonen till mina (som ska säljas)

              Ser nästan ut som rena Citrinellum om jag får tro.
              Jo, jag är också inne på det. De tunna läpparna, höjden på kroppen och bredden. Oftast när men ser labiatum idag så kan man ju se att de har kraftigare läppar och framför allt en liten "knopp" mitt på läppen.
              Labiatum eller citrinellum? i vilket fall som helst så är det en imponerande pjäs och den blev genast övriga familjens favorit, de glömde till och med att jag hade umbriferor i samma kar.

              Den lilla saken på medföljande bild går också i samma kar. (vieja godmanni)
              Åter till CA

              Det är där jag hör hemma

              Kommentar

              • Styrsö
                Användare
                • november 2004
                • 343

                jasså Tyko blv bly. det är väl bara för att han inte är van med sånskan ;-)
                Han repar sig nog snart.
                Tack för bilderna. Jag är jätteglad att han fick ett bra hem!!!

                Kommentar

                • jinnarparen
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 2670

                  Vad månde bliva av detta lilla yngel...

                  generation 4 av dovii på gång, men detta lilla yngel får se till att bli lite snabbare då ett annat tydligen har hunnit ifatt det och knep en bit av stjärtfenan.
                  Åter till CA

                  Det är där jag hör hemma

                  Kommentar

                  • Lundensis
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 2262

                    Ursprungligen postat av jinnarparen
                    Jag var och hämtade 4 bocourti hos Styrsö igår, på "köpet" fick jag med mig 4 citrinellum/labiatum (i mitt tycke är det tveksamt om labiatum är inblandade i dessa fiskar).
                    1 hane och 3 honor, och vilken hane sen, en av de absolut största och mest massiva jag har sett, säkert 35 cm lång. Det finns fiskar som inte blir längre än vad han är bred mellan ögonen.
                    Tyvärr så ser jag inte så mycket av honom då han fortfarande är lite blyg, oftast så står han bara och tittar på mig bakom en stor rot (se den sista bilden). De verkar ändå trivas hyfsat bra för en av honorna har redan börjat uppvakta honom rätt intensivt.

                    Ett stort tack för dessa Styrsö, jag får återkomma på besök senare någon gång nu han vi ju inte med så mycket då jag skulle med nästa båt.

                    Mer bilder kommer och då även på bocourtin.
                    Har du den i 60-literskaret? En riktig snygging. Den måste väl vara större än dovihanen?

                    Kommentar

                    • jinnarparen
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 2670

                      Ursprungligen postat av Lundensis
                      Har du den i 60-literskaret? En riktig snygging. Den måste väl vara större än dovihanen?
                      Nja, skulle jag ha den i 60 l karet så hade jag väl fått sätta en ringklocka där också, så att den kunde ringa i klockan när jag skulle ta upp och vända på den i karet för det hade blivit problem för den annars.
                      Den går i det stora och den är större än dovii, framför allt högre men även längdmässigt.
                      Dock så verkar det vara en lugn gosse för han flyttar sig snällt när umbriferahanen kommer ångande. Men det kanske blir ändring på det så småningom.
                      Åter till CA

                      Det är där jag hör hemma

                      Kommentar

                      • JockeB
                        Användare
                        • maj 2004
                        • 2964

                        Grattis till firrarna Rickard!
                        Fina bilder som vanligt, den på Doviiynglet är ju helt sanslöst bra..
                        Och vad ska man säga om Godmanni då? SLURP, vilken pärla
                        Mvh Jocke
                        Mvh Jocke
                        Centralamerikanska Ciklider!

                        Kommentar

                        • keno
                          Användare
                          • oktober 2006
                          • 119

                          Det är otroligt hur jämn intervall HRP har när det gäller lek, har haft frisimmande yngel första veckan varje månad nu sista halvåret, nu är det dags igen!

                          Kommentar

                          • Micke Jarhl
                            Användare
                            • april 2002
                            • 2277

                            fina bilder jinnarp + keno....Den "Cittran" är massiv Jinnarp såg den själv hemma hos Styrsö när jag var där...då ses vi nästa helg ska bli kul se alla dina CA
                            Micke Jarhl Med akvarium!

                            Kommentar

                            • Ove Planstedt
                              NCS Medlem
                              • maj 2006
                              • 1816

                              Ursprungligen postat av keno
                              Det är otroligt hur jämn intervall HRP har när det gäller lek, har haft frisimmande yngel första veckan varje månad nu sista halvåret, nu är det dags igen!
                              Ja så där håller de på här hemma oxå.

                              Kommentar

                              • Ove Planstedt
                                NCS Medlem
                                • maj 2006
                                • 1816

                                Lyckades med konststycket att få hyffsade bilder på Tomocichla tuba.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...