CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tjornpatrik
    Användare
    • augusti 2006
    • 830

    Ursprungligen postat av Ove Planstedt
    Lyckades med konststycket att få hyffsade bilder på Tomocichla tuba.
    Härliga bilder
    Tomicichlorna var riktigt roliga att se, hade planer på dessa också ett tag men tackade nej när jag fick chansen att köpa yngel. Hur är dom aggressionsmässigt??

    Kommentar

    • Ove Planstedt
      NCS Medlem
      • maj 2006
      • 1816

      Ursprungligen postat av patriks155
      Härliga bilder
      Tomicichlorna var riktigt roliga att se, hade planer på dessa också ett tag men tackade nej när jag fick chansen att köpa yngel. Hur är dom aggressionsmässigt??
      De har varierande temperament, det finns de som inte kunnat ha mer än en fisk/kar samt de som haft 6 st i samma kar utan problem.

      De 2 som simmar i mitt kar har varit något mellan dessa ytterligheter, de kunde som små periodvis vara mycket aggressiva mot varandra, andra fiskar brydde de sig aldrig om.

      Nu när de blivit större så ser jag sällan att de bråkar med varandra, nu för tiden så försöker den större av dem (hanen) uppvakta den mindre (honan), och det har hit tills gott lugnt till. Hanen har dock tuffat till sig mot de andra firrarna, kanske lugnet före stormen, de är bara halv vuxna än.

      Kommentar

      • Mattias777
        Användare
        • november 2006
        • 1493

        Här är lite saica yngel ifrån den tiden jag körde sällskaps fisk, dom ser så härliga ut när dom simmar typ 50 st i stimm
        Senast redigerad av Mattias777; 30 januari 2008, 11:23.


        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

        Kommentar

        • Gäst

          Ursprungligen postat av Mattias777
          Här är lite saica yngel ifrån den tiden jag körde sällskaps fisk, dom e så söta när dom simmar typ 50 st i stimm
          Kan bara hålla med! Det är något "speciellt" med...
          ...

          Mvh/Andreas.

          Kommentar

          • firefox75
            Användare
            • april 2007
            • 234

            Du

            Ursprungligen postat av Mattias777
            Här är lite saica yngel ifrån den tiden jag körde sällskaps fisk, dom e så söta när dom simmar typ 50 st i stimm
            Sysslar inte med sajicor fortfarande?
            Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
            16500liter odlingskar.
            3500liter vardagliga.
            6kbm tempererad damm.
            MvH
            Daniel
            0735-433428

            Kommentar

            • firefox75
              Användare
              • april 2007
              • 234

              Du brukar

              Ursprungligen postat av A C-son
              Kan bara hålla med! Det är något "speciellt" med...
              ...

              Mvh/Andreas.
              Vara på zoopet också va?
              Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
              16500liter odlingskar.
              3500liter vardagliga.
              6kbm tempererad damm.
              MvH
              Daniel
              0735-433428

              Kommentar

              • Mattias777
                Användare
                • november 2006
                • 1493

                Ursprungligen postat av A C-son
                Kan bara hålla med! Det är något "speciellt" med...
                ...

                Mvh/Andreas.
                Är inte säker om du också försöker vara ironisk....... Kan du specificera lite tack....


                http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  Jag ser gärna att A C-son och Firefox förtydligar vad de menar.
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Gäst

                    Ursprungligen postat av Mattias777
                    Är inte säker om du också försöker vara ironisk....... Kan du specificera lite tack....
                    Nej, jag "försöker" aldrig vara ironisk - Jag brukar helt enkelt bara "vara" irionisk när jag vill vara det!

                    Du skrev; "dom ser så härliga ut när dom simmar typ 50 st i stimm"

                    Det tycker jag ochså och skrev; "Kan bara hålla med!"
                    samt; "det ät något speciellt med......" där jag syftade på just 50 yngel som simmar runt och utforskar sin värld.

                    Hade jag istället skrivit 50x, så hade min kommentar varit mer uppenbar va?
                    Ber om ursäkt Mattias777 om jag var otydlig!

                    Sen vill jag ochså betona att "Mvh/Andreas" inte ingår i min signatur, vilket innebär att jag gör ett aktivt val och endast skriver det när jag ochså menar det! Det betyder: Med vänlig hälsning!

                    Mvh/Andreas

                    Kommentar

                    • Mattias777
                      Användare
                      • november 2006
                      • 1493

                      Ursprungligen postat av A C-son
                      Nej, jag "försöker" aldrig vara ironisk - Jag brukar helt enkelt bara "vara" irionisk när jag vill vara det!

                      Du skrev; "dom ser så härliga ut när dom simmar typ 50 st i stimm"

                      Det tycker jag ochså och skrev; "Kan bara hålla med!"
                      samt; "det ät något speciellt med......" där jag syftade på just 50 yngel som simmar runt och utforskar sin värld.

                      Hade jag istället skrivit 50x, så hade min kommentar varit mer uppenbar va?
                      Ber om ursäkt Mattias777 om jag var otydlig!

                      Sen vill jag ochså betona att "Mvh/Andreas" inte ingår i min signatur, vilket innebär att jag gör ett aktivt val och endast skriver det när jag ochså menar det! Det betyder: Med vänlig hälsning!

                      Mvh/Andreas
                      Vad glad jag blir att du skriver det Jag blev så otroligt lack på firefox svar men ditt var jag mer osäker på, kanske han inte menade nåt heller men det är lätt att missuppfatta varandra när man inte känner varann. Håller på med malawi själv men vill kolla läget på CA tråden, trodde det var förakt mot saican eller nåt, Sorry A C-son
                      Mvh Mattias


                      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                      Kommentar

                      • Yonaz
                        Användare
                        • januari 2006
                        • 227

                        Vat att festae är SA men lägger upp några bilder från mitt festaepar när de vaktar yngel här ändå Honan är drygt 20 cm just nu och hanen börjar väl närma sig 30 strecket...

                        (kolla noga så ser ni yngel)


                        5000 liter hemma!
                        http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
                        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

                        Kommentar

                        • Ove Planstedt
                          NCS Medlem
                          • maj 2006
                          • 1816

                          Petenia splendida

                          Tjena

                          Vid eftermiddagens matning med räkmix lyckades en av mina Petenia splendida lägga beslag på nästan all räkmix, han simmade runt i karet med de andra firrarna efter sig och hade käften full. Efter ett tag så fick han lov att dela med sig lite men han hade ändå fullt upp med att försöka svälja det han fick behålla.

                          Kommentar

                          • Micke Jarhl
                            Användare
                            • april 2002
                            • 2277

                            Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                            Tjena

                            Vid eftermiddagens matning med räkmix lyckades en av mina Petenia splendida lägga beslag på nästan all räkmix, han simmade runt i karet med de andra firrarna efter sig och hade käften full. Efter ett tag så fick han lov att dela med sig lite men han hade ändå fullt upp med att försöka svälja det han fick behålla.
                            känner igen det Ove vänta bara 15 cm till i storlek sen är det hela räkor skalade som dom sväljer hela riktigt glupska men dom förbränner det på en halv dag sen är dom smala igen märkligt!! Riktigt fina är dom den fisken som är helig för mig säljer jag dom så kan jag sälja hela karet ...hör av dig om du har en natur färgad hona över
                            Micke Jarhl Med akvarium!

                            Kommentar

                            • tjornpatrik
                              Användare
                              • augusti 2006
                              • 830

                              Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                              Tjena

                              Vid eftermiddagens matning med räkmix lyckades en av mina Petenia splendida lägga beslag på nästan all räkmix, han simmade runt i karet med de andra firrarna efter sig och hade käften full. Efter ett tag så fick han lov att dela med sig lite men han hade ändå fullt upp med att försöka svälja det han fick behålla.
                              Mina Splendida är extremt glupska, nog bara jaguarerna och crenicichlorna som är värre nu. haha ibland käkar de andra ur Splendidornas munnar.

                              Här är en taskig bild jag tog för ett tag sedan när mina fick räkor

                              Kommentar

                              • Ove Planstedt
                                NCS Medlem
                                • maj 2006
                                • 1816

                                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                                känner igen det Ove vänta bara 15 cm till i storlek sen är det hela räkor skalade som dom sväljer hela riktigt glupska men dom förbränner det på en halv dag sen är dom smala igen märkligt!! Riktigt fina är dom den fisken som är helig för mig säljer jag dom så kan jag sälja hela karet ...hör av dig om du har en natur färgad hona över
                                Måste erkänna att jag inte har varit så intresserad av Petenia tidigare, men det är något visst med dem.

                                jag gillar dem mer och mer och de kommer nog att bli heliga här hemma oxå, men än så länge så värderar jag nog mina V.fenestrata "Lago Catemaco" och V.regani något högre

                                Kommentar

                                Arbetssätt...