CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niclas Larsson
    Användare
    • januari 2004
    • 546

    Ursprungligen postat av patriks155
    Hej Niclas kul att se dig på forumet!! Får se vad de blir av mina "Zonatum", själv har jag ingen aning. Hur går det med dina CA? Hörde tt du skaffat Fenestrata!
    "Japp lite catemaco" sedan mår mina pearsei och splendida utmärkt, håller nu på att inreda och göra iordning ett 1400 liters kar så det blir nog fler firrar ,

    Grattis till dina fina Zonata "special"
    Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

    Kommentar

    • Moga_
      Användare
      • september 2003
      • 98

      kult med mye bildeposting her!
      Mye farger på din zonata FI.

      Noen her som har erfaring med oppforing av grammodes?

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        Ursprungligen postat av Moga_
        kult med mye bildeposting her!
        Mye farger på din zonata FI.

        Noen her som har erfaring med oppforing av grammodes?
        Jag har dragit upp Grammodes, Dom är mycket bra föräldrar enligt min erfarenhet..
        Men tyvärr dödade hanen honan vid den 3:e leken, det gick på bara ett par timmar, dom har ju skapliga verktyg i munnen sen tog hanen hand om ynglen själv.
        Har just nu ett nytt par som påbörjat lek, får se hur dessa är..
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • Moga_
          Användare
          • september 2003
          • 98

          Kul! De er nokså hissige ja. Tror det er noe av det verste jeg har hatt av ciklide! Desverre, for de er veldig flotte!
          I naturen drar hunnen fra hannen etter yngelen har blitt frittsvømmende, så det er vell kanskje derfor din ble drept til slutt?
          Tror jeg skal separere de etter at yngelen har kommet ut av hulen og la de gå i to karr ved siden av hverandre. Da får de iallefall se hverandre og "passe" sammen gjennom en vegg

          Kommentar

          • tjornpatrik
            Användare
            • augusti 2006
            • 830

            Lite nya bilder på Nicaraguensis paret, honan och Maculicauda "hanen"

            Kommentar

            • Håknil
              Användare
              • december 2005
              • 484

              Ursprungligen postat av Beast
              Jag har dragit upp Grammodes, Dom är mycket bra föräldrar enligt min erfarenhet..
              Men tyvärr dödade hanen honan vid den 3:e leken, det gick på bara ett par timmar, dom har ju skapliga verktyg i munnen sen tog hanen hand om ynglen själv.
              Har just nu ett nytt par som påbörjat lek, får se hur dessa är..
              Hej

              Tänk att det har hänt saker med Grammodes.För några år sen
              (tror jag det var) svarade "jinnarparen" på frågor om denna fisk.
              Har alltid varit intresserad, men bor man i Norrland så är det marigt.

              Kul att det händer nåt, att skicka till mig är kanske inte så lätt men enl.
              inlägg funkar det.

              Mvh

              Håkan

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                Ursprungligen postat av Moga_
                Kul! De er nokså hissige ja. Tror det er noe av det verste jeg har hatt av ciklide! Desverre, for de er veldig flotte!
                I naturen drar hunnen fra hannen etter yngelen har blitt frittsvømmende, så det er vell kanskje derfor din ble drept til slutt?
                Tror jeg skal separere de etter at yngelen har kommet ut av hulen og la de gå i to karr ved siden av hverandre. Da får de iallefall se hverandre og "passe" sammen gjennom en vegg
                Ok tackar för infon Moga..Jo jag har provat dessa åxo men jag blev tokig på hanens aggrisivitet mot honan speciellt efter lek ..men då har du ju svaret (visste jag inte)...
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • Aquamojo
                  Användare
                  • april 2007
                  • 39

                  Paratheraps Zonatum:

                  Kommentar

                  • firefox75
                    Användare
                    • april 2007
                    • 234

                    Den

                    Ursprungligen postat av patriks155
                    Lite nya bilder på Nicaraguensis paret, honan och Maculicauda "hanen"
                    Nicaraguense honan får du se till så du får yngel på
                    Vill ha...*lol*
                    Väldigt snygg.
                    Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
                    16500liter odlingskar.
                    3500liter vardagliga.
                    6kbm tempererad damm.
                    MvH
                    Daniel
                    0735-433428

                    Kommentar

                    • cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 3111

                      Ok, dags att sänka nivån på foton med bilder tagna med mobilkameran, önskad bild på herichthys labridens tamasopo svåra som attan att fota står inte stilla en sekund, detta är en av de mindre trolig hona som inte visat nån könsmognad ännu, och på nyinskaffat par av Parachromis friedrichstalii
                      och en romvaktande maculicada hona
                      Mvh
                      Peter

                      don´t drink water-fish ..... in it!

                      Kommentar

                      • amalmsten

                        firrar i naturen

                        Hallå

                        Vad är det här för firrar? Från Semuc Champey, Lanquíns kommun, i småpölar på en kalkbrygga ovanpå floden Cahabón, Alta Verapaz, Guatemala.

                        4shared is a perfect place to store your pictures, documents, videos and files, so you can share them with friends, family, and the world. Claim your free 15GB now!


                        Jag har fler bilder på fisk i naturen (eller uppfiskade) om nån vill kolla.

                        Anders

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 2964

                          Ursprungligen postat av cichlids4fun
                          Ok, dags att sänka nivån på foton med bilder tagna med mobilkameran, önskad bild på herichthys labridens tamasopo svåra som attan att fota står inte stilla en sekund, detta är en av de mindre trolig hona som inte visat nån könsmognad ännu, och på nyinskaffat par av Parachromis friedrichstalii
                          och en romvaktande maculicada hona
                          Mera bilder, Labridens får du vårda ömt så vi andra kan få ta del av dom sen
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • JockeB
                            Användare
                            • maj 2004
                            • 2964

                            Ursprungligen postat av amalmsten
                            Hallå

                            Vad är det här för firrar? Från Semuc Champey, Lanquíns kommun, i småpölar på en kalkbrygga ovanpå floden Cahabón, Alta Verapaz, Guatemala.

                            4shared is a perfect place to store your pictures, documents, videos and files, so you can share them with friends, family, and the world. Claim your free 15GB now!


                            Jag har fler bilder på fisk i naturen (eller uppfiskade) om nån vill kolla.

                            Anders
                            Tjenare Anders och välkommen till forumet
                            Aningen svårt att se på den bilden, men en gissning skulle kunna vara Theraps irregularis..
                            Posta gärna flera bilder...
                            Mvh Jocke
                            Mvh Jocke
                            Centralamerikanska Ciklider!

                            Kommentar

                            • Fredrik_90

                              Halloj!
                              Här kommer lite blider på mitt Labiatum par och min största texas

                              Labiatum honan: http://www.zoonen.com/res/user/14696...74_orig_SE.jpg

                              Labiatum hanen: http://www.zoonen.com/res/user/14696...86_orig_SE.jpg

                              Taxasen: http://www.zoonen.com/res/user/14696...88_orig_SE.jpg

                              Vattnet är lite skitigt av alger för jag hade precis skrapat rutan innan jag fota

                              Kommentar

                              • amalmsten

                                Ursprungligen postat av Beast
                                Tjenare Anders och välkommen till forumet
                                Aningen svårt att se på den bilden, men en gissning skulle kunna vara Theraps irregularis..
                                Posta gärna flera bilder...
                                Mvh Jocke

                                Tack. Japp, det verkar stämma. Fiskar i pölarna enligt en artikel via Google: cikliderna Chuco godmani, Theraps irregularis, “Cichlasoma” bocourti, levandefödarna Poecilia rositae, Poecilia cf. rositae, och tetran Astyanax aeneus. växter: Hydrilla verticillata, Ceratophyllum, Najas och alger.
                                (http://globiz.sachsen.de/snsd/publik...04_145-154.pdf)

                                Anders

                                Kommentar

                                Arbetssätt...