CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    Tror nog att Wilhelm menar fisken alex
    En annan sak som iaf jag blir förvånad är hur det etablerade paret tolererar den utan att den blir sönderslagen måste vara unikt för denna arten.
    Jo det stämmer nog Micke, men dom ska visst leva i det vilda i just små grupper inom varje litet område, så det är ju en mycket tacksam CA att hålla..
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Laesk
      Användare
      • februari 2004
      • 2447

      Ursprungligen postat av Laesk
      Lägg ist upp NYA bilder på dina flowerhorns!


      Lutt, jag väntar fortfarande... så jobbigt kan de väl inte va å fota dom? Skulle verkligen uppskatta å få se dom.. mina jag beställt kommer på onsdag.
      Lennart "Laesk" Axelsson
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

      With CANON you can!

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        Ursprungligen postat av Beast
        Jo det stämmer nog Micke, men dom ska visst leva i det vilda i just små grupper inom varje litet område, så det är ju en mycket tacksam CA att hålla..
        ok har hittat en hona nu åxo visserligen röd men man ska kanske boka den prova 2 par i karet hmm..
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • Yonaz
          Användare
          • januari 2006
          • 227

          Fina splendidor Micke. Hoppas du får upp hullet bara Hade varit kul att testadem någon gång i framtiden, har börjat snöa in mer och mer på CA faktiskt. Splendida, midas och trimac är väl några av arterna som jag "bestämt" mig för att prova på framöver. Har ju redan nu festae(iofs SA) och de har blivit mina absoluta favvofirrar på väldigt länge!

          Är ute efter lite större kar bara så jag kan stoppa ned lite mer CA firrar och kanske försöka odla lite på dem också framöver.
          5000 liter hemma!
          http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

          Kommentar

          • jinnarparen
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 2670

            Ursprungligen postat av Micke Jarhl
            ok har hittat en hona nu åxo visserligen röd men man ska kanske boka den prova 2 par i karet hmm..
            Hade du inte två par förut?
            Har för mig att du har haft fler splendidor innan, men jag kan ha fel...det är trots allt fredag...efter lunch.
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • Ove Planstedt
              NCS Medlem
              • maj 2006
              • 1816

              Så här ser min V.fenestrata "Catemaco" hane ut när han glömt att "raka"sig

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                Ursprungligen postat av jinnarparen
                Hade du inte två par förut?
                Har för mig att du har haft fler splendidor innan, men jag kan ha fel...det är trots allt fredag...efter lunch.
                jo helt rätt Jinnarp men dom sålde jag för knappt 2 år sedan till göteborgs trakten eller kanske det var 1 1/2 år sedan minns inte riktigt korkad handling man gör en del sådana iaf jag man har för brått ibland...fast man lär sig
                Senast redigerad av Micke Jarhl; 23 november 2007, 16:43.
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • tjornpatrik
                  Användare
                  • augusti 2006
                  • 830

                  Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                  Så här ser min V.fenestrata "Catemaco" hane ut när han glömt att "raka"sig
                  Den var ju riktigt stilig Ove!

                  Kommentar

                  • Ove Planstedt
                    NCS Medlem
                    • maj 2006
                    • 1816

                    Ursprungligen postat av patriks155
                    Den var ju riktigt stilig Ove!
                    "skägget" får han bara när han uppvaktar en hona eller när han blir skraj, som idag vid ett vattenbyte.

                    Bilder på T.asfraci, Honduran red point hona och en Hrp hane.

                    Kommentar

                    • JockeB
                      Användare
                      • maj 2004
                      • 2964

                      Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                      "skägget" får han bara när han uppvaktar en hona eller när han blir skraj, som idag vid ett vattenbyte.

                      Bilder på T.asfraci, Honduran red point hona och en Hrp hane.
                      Mera bilder Ove!
                      Mvh Jocke
                      Centralamerikanska Ciklider!

                      Kommentar

                      • jarinen
                        Användare
                        • april 2003
                        • 1888

                        Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                        Så här ser min V.fenestrata "Catemaco" hane ut när han glömt att "raka"sig
                        Cool Vieja, hur är den i lynne förhållandevis inom Vieja? du har ju rätt bra koll på det tror jag.

                        Mvh Jari

                        Kommentar

                        • jarinen
                          Användare
                          • april 2003
                          • 1888

                          Mina jaggor fick träffas idag igen efter en längre separering, det slog gnistor direkt. Pearseien som är boss och som det ser ut tänker fortsätta med det har mycket att göra just nu, han ligger i för att hålla dom kort.

                          Bild 2 = Cichlasoma Pearsei + Vieja Bifasciata som visar under kastelse.

                          Mvh Jari

                          Kommentar

                          • IGGE

                            Ursprungligen postat av Beast
                            IGGE, Har du flera CA än Jack Dempsey?
                            Mvh Jocke
                            just nu har jag fisk soppa... SA och CA och Malawi

                            Kommentar

                            • Ove Planstedt
                              NCS Medlem
                              • maj 2006
                              • 1816

                              Ursprungligen postat av jarinen
                              Cool Vieja, hur är den i lynne förhållandevis inom Vieja? du har ju rätt bra koll på det tror jag.

                              Mvh Jari
                              Ja denna återkommande svåra fråga, vilken Vieja är mest/minst aggressiv?

                              Om jag går efter egna erfarenheter, och vad jag hört av andra så tror jag att aggressivitet har mer med individ att göra än art tillhörighet.

                              Jag kan säga att mina V.fenestrata "Catemaco" har skiljt sig en hel del i lynnet. Hanen på bilderna (skägget) har alltid varit den dominerande och vid lek så har han varit ganska tuff mot sina honor, det har hängt skinnbitar runt munnen på både hane och hona. Den icke dominanta hanen (som jag ej har kvar) var betydligt snällare vid lek och bråkade aldrig med honan efter romläggning.

                              Men generellt så är V.fenestrata "Catemaco" inte mer lynnig än någon annan Vieja, min trio går tillsammans med 4 st V.argentea och 3 st V.regani samt 1 par T.tuba, 3 st Theraps lentiginosus och 1 par Hrp. Och det det växlar mellan fenestrata hanen och regani hanen om vem som ska bestämma i baljan.

                              Kan ju nämna att mina V. maculicauda, som brukar anses som en aggressiv Vieja, är den klart mesigaste Vieja jag haft.

                              Kommentar

                              • tjornpatrik
                                Användare
                                • augusti 2006
                                • 830

                                Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                                Ja denna återkommande svåra fråga, vilken Vieja är mest/minst aggressiv?

                                Om jag går efter egna erfarenheter, och vad jag hört av andra så tror jag att aggressivitet har mer med individ att göra än art tillhörighet.

                                Jag kan säga att mina V.fenestrata "Catemaco" har skiljt sig en hel del i lynnet. Hanen på bilderna (skägget) har alltid varit den dominerande och vid lek så har han varit ganska tuff mot sina honor, det har hängt skinnbitar runt munnen på både hane och hona. Den icke dominanta hanen (som jag ej har kvar) var betydligt snällare vid lek och bråkade aldrig med honan efter romläggning.

                                Men generellt så är V.fenestrata "Catemaco" inte mer lynnig än någon annan Vieja, min trio går tillsammans med 4 st V.argentea och 3 st V.regani samt 1 par T.tuba, 3 st Theraps lentiginosus och 1 par Hrp. Och det det växlar mellan fenestrata hanen och regani hanen om vem som ska bestämma i baljan.

                                Kan ju nämna att mina V. maculicauda, som brukar anses som en aggressiv Vieja, är den klart mesigaste Vieja jag haft.
                                Samma här, Maculicaudorna tillsammans med Regani är bland de absolut lugnaste och snällaste CA jag haft. Fenestrata honan är klart värst bland mina Vieja, snacka om temperament.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...