CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    Den loisellie hanen hade gjort sig med min hona !!
    Haha låter som du behöver en Loisellei hane Micke

Tycker den är enormt vacker! Gräver fortfarande i grottan med den andra klenare hanen. Som det kan bli.

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Den i artregistret är min nuvarande hane då på ca 13-14 cm och redan där med begynnande pannpuckel, men kolla på den längre ner så ser du likheterna med din, det är min hona i samma storlek, jag tror det är en hona du har..
    Mvh Jocke
    Ja där ser man, jag själv har fortfarande svårt att avgöra men det är säkert rätt de du säger. Får leta på en hane då framöver.

Var ju egentligen inte alls meningen att jag skulle ha henne, upptäckte den av en slump när jag hämtade Splendidorna. Så fruktansvärt arg men vacker.

HUr stora är dina nu?

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av patriks155
    Fint Micke! Kul att höra att de gick vägen för festaen!

Skickar med 2 nytagna bilder på en av Loisellei hanarna samt Fenestrata hanen.
    Den loisellie hanen hade gjort sig med min hona !!

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Hej Jocke!

Köpte den i Sandby som hane, har aldrig haft arten tidigare och bara tagit förgivet att det är en hane efter det. Blir så svårt när man inte har nåt att jämföra med som med Loisellei "paret" som jag dock med tanke på grovehet, storlek osv trodde var en av varje men inte. Liksom med dessa vet jag inte men om man kollar beskrivningen i artregistret vill jag ha det till en hane.

Min är 13-14 cm nånting

Kolla här vad du tror:
    Den i artregistret är min nuvarande hane då på ca 13-14 cm och redan där med begynnande pannpuckel, men kolla på den längre ner så ser du likheterna med din, det är min hona i samma storlek, jag tror det är en hona du har..
    Mvh Jocke

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Är du säker på att Fenestratan är en hane?
    Liknar min hona väldands mycket..
    Fenestratahanar får pannpuckel rätt tidigt, typ vid 13-15 cm.. Ps. mycket fina bilder. Ds.
    Mvh Jocke
    Hej Jocke!

Köpte den i Sandby som hane, har aldrig haft arten tidigare och bara tagit förgivet att det är en hane efter det. Blir så svårt när man inte har nåt att jämföra med som med Loisellei "paret" som jag dock med tanke på grovehet, storlek osv trodde var en av varje men inte. Liksom med dessa vet jag inte men om man kollar beskrivningen i artregistret vill jag ha det till en hane.

Min är 13-14 cm nånting

Kolla här vad du tror:

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade

Är du säker på att Fenestratan är en hane?
    Liknar min hona väldands mycket..
    Fenestratahanar får pannpuckel rätt tidigt, typ vid 13-15 cm.. Ps. mycket fina bilder. Ds.
    Mvh Jocke

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    ett par bilder till,Bild1,C pearsei paret bild 2, petenia splendida honan,bild 3 C.festae honan den sista på hela karet eller delvis iaf

Senast redigerad av tjornpatrik; 09 November 2007, 22:04.

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av Ove Planstedt
    Fina bilder Micke, kul att festae´n ryckt upp sig
    ja som dom äter glupskaste jag varit med om på länge hehe bägge har grovnat + säkert vuxit 3-4cm på 1par månader,,, lugna, grymt fina vi får se vad som händer =)

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Fina bilder Micke, kul att festae´n ryckt upp sig

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    ett par bilder till,Bild1,C pearsei paret bild 2, petenia splendida honan,bild 3 C.festae honan den sista på hela karet eller delvis iaf
    Senast redigerad av Micke Jarhl; 09 November 2007, 21:31.

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    grejade med kameran idag tog lite bilder håll tillgodo bild 1 V.Regani hane till 99%,bild2 C.festae honan dom växer. bild3 P loisellie paret,bild4Petenia splendida paret hanen minst 35cm nu.bild 5 V. synspila hane åxo 35 cm nu stilig pjäs om jag får säga det själv =)
    Senast redigerad av Micke Jarhl; 09 November 2007, 21:30.

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Aquamojo
    Male Zonatum
    What a majestic fish!!!

Regards/Andreas.

Lämna en kommentar:

• ozric
    svarade
    Ursprungligen postat av Aquamojo
    Male Zonatum
    Awesome picture! ...as usual!

Lämna en kommentar:

• Aquamojo
    svarade
    Male Zonatum

Lämna en kommentar:

• jarinen
    svarade
    Snövit stoltserar, det vill säga A.Citrinellum "Midas" (hane).

Mvh Jari

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...