Rosa/vitt??
Om man ska återgå till vilka färger som syns...fråga lokal fisk affär som säljer fiske drag.
Rosa blir röd/grön vid dåliga ljusförhållande om jag inte minns fel, vitt uppfattas som gul(thee) färgat, blå smälter ing bäst samt att orange syns bäst.
Tror det var så jag fick det berättat av morfar och även erfarenhets mässigt erfara efter gös fiske...i grumligt vatten..
CA-bilder del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Ok, jag har sett bägge varianterna, men om lokal befolkiningen säger Laguna Catemaco så kommer även jag göra det i framtiden.
Förresten Ola kan den dåliga sikten i sjön ha att göra med att den rosa varianten av V.fenestrata har lyckats etablera sig i sjön?
I en sjö med bättre sikt så skulle väl en vit fisk synas väldigt bra och därmed vara ett lättare byte för predatorer.Lämna en kommentar:
-
Lokalbefolkningen kallar sjön Laguna Catemaco. Jag har varit där siktdjupet är någon centimeter. http://en.wikipedia.org/wiki/Laguna_Catemaco.
Förresten Ola kan den dåliga sikten i sjön ha att göra med att den rosa varianten av V.fenestrata har lyckats etablera sig i sjön?
I en sjö med bättre sikt så skulle väl en vit fisk synas väldigt bra och därmed vara ett lättare byte för predatorer.Lämna en kommentar:
-
Måste erkänna att jag inte har varit så intresserad av Petenia tidigare, men det är något visst med dem.
jag gillar dem mer och mer och de kommer nog att bli heliga här hemma oxå, men än så länge så värderar jag nog mina V.fenestrata "Lago Catemaco" och V.regani något högre
Lämna en kommentar:
-
känner igen det Ove vänta bara 15 cm till i storlek sen är det hela räkor skalade som dom sväljer hela riktigt glupska men dom förbränner det på en halv dag sen är dom smala igen märkligt!! Riktigt fina är dom den fisken som är helig för mig säljer jag dom så kan jag sälja hela karet ...hör av dig om du har en natur färgad hona över
jag gillar dem mer och mer och de kommer nog att bli heliga här hemma oxå, men än så länge så värderar jag nog mina V.fenestrata "Lago Catemaco" och V.regani något högre
Lämna en kommentar:
-
Tjena
Vid eftermiddagens matning med räkmix lyckades en av mina Petenia splendida lägga beslag på nästan all räkmix, han simmade runt i karet med de andra firrarna efter sig och hade käften full. Efter ett tag så fick han lov att dela med sig lite men han hade ändå fullt upp med att försöka svälja det han fick behålla.
Här är en taskig bild jag tog för ett tag sedan när mina fick räkorLämna en kommentar:
-
Tjena
Vid eftermiddagens matning med räkmix lyckades en av mina Petenia splendida lägga beslag på nästan all räkmix, han simmade runt i karet med de andra firrarna efter sig och hade käften full. Efter ett tag så fick han lov att dela med sig lite men han hade ändå fullt upp med att försöka svälja det han fick behålla.Lämna en kommentar:
-
Petenia splendida
Tjena
Vid eftermiddagens matning med räkmix lyckades en av mina Petenia splendida lägga beslag på nästan all räkmix, han simmade runt i karet med de andra firrarna efter sig och hade käften full. Efter ett tag så fick han lov att dela med sig lite men han hade ändå fullt upp med att försöka svälja det han fick behålla.Lämna en kommentar:
-
Vat att festae är SA men lägger upp några bilder från mitt festaepar när de vaktar yngel här ändåHonan är drygt 20 cm just nu och hanen börjar väl närma sig 30 strecket...
(kolla noga så ser ni yngel)
Lämna en kommentar:
-
Nej, jag "försöker" aldrig vara ironisk - Jag brukar helt enkelt bara "vara" irionisk när jag vill vara det!
Du skrev; "dom ser så härliga ut när dom simmar typ 50 st i stimm"
Det tycker jag ochså och skrev; "Kan bara hålla med!"
samt; "det ät något speciellt med......" där jag syftade på just 50 yngel som simmar runt och utforskar sin värld.
Hade jag istället skrivit 50x, så hade min kommentar varit mer uppenbar va?
Ber om ursäkt Mattias777 om jag var otydlig!
Sen vill jag ochså betona att "Mvh/Andreas" inte ingår i min signatur, vilket innebär att jag gör ett aktivt val och endast skriver det när jag ochså menar det!Det betyder: Med vänlig hälsning!
Mvh/AndreasJag blev så otroligt lack på firefox svar men ditt var jag mer osäker på, kanske han inte menade nåt heller men det är lätt att missuppfatta varandra när man inte känner varann. Håller på med malawi själv men vill kolla läget på CA tråden, trodde det var förakt mot saican eller nåt, Sorry A C-son
Mvh MattiasLämna en kommentar:
-
Gäst svarade
Du skrev; "dom ser så härliga ut när dom simmar typ 50 st i stimm"
Det tycker jag ochså och skrev; "Kan bara hålla med!"
samt; "det ät något speciellt med......" där jag syftade på just 50 yngel som simmar runt och utforskar sin värld.
Hade jag istället skrivit 50x, så hade min kommentar varit mer uppenbar va?
Ber om ursäkt Mattias777 om jag var otydlig!
Sen vill jag ochså betona att "Mvh/Andreas" inte ingår i min signatur, vilket innebär att jag gör ett aktivt val och endast skriver det när jag ochså menar det!Det betyder: Med vänlig hälsning!
Mvh/AndreasLämna en kommentar:
-
Jag ser gärna att A C-son och Firefox förtydligar vad de menar.Lämna en kommentar:
-
-
-
Lämna en kommentar: