CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    dom verkar ganska lika mina, har du inga bilder på dina?
    Nja jag har väl en dålig bild på hanen just när jag fick hem dom, ca 8cm..

Lämna en kommentar:

• keno
    svarade
    Bilder på min sargade fenestrata hona, har repat sig bra nu och har gått utan hanen ca 1 månad, får se om man vågar släppa i hanen till henne igen.

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Vi håller tummarna för att det blir lite yngel Jag har ju själv släktingen som är på bild 3 eller var det 4... Pantostictus, en riktig liten tuffing..

dom verkar ganska lika mina, har du inga bilder på dina?

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av patriks155
    Vacker FH Micke! Hämtade inte du jaggor också?
    Jag följde med en annan Laholmare som tog en jagga med sig hem jag bara var med som sällskap

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Fina bilder Keno, ser ut att va en härlig inredning du har i karet. Vacker Theraps hona!

Lämna en kommentar:

• keno
    svarade
    Theraps hona fick inte följa med i förra inlägget, men kommer simmande här!

Hittade en på Cryptoheros saijca också.

Lämna en kommentar:

• keno
    svarade
    Jaha får väl klämma in lite bilder jag också, snart har det gått ca 2 månader sen jag fick hem mina import fiskar från Jeff Rapps i USA, av 18 fiskar har endast 3 st gått ur tiden vilket jag tycker är ganska bra.

1) Amphilophus rhytisma, var i bedrövligt skick när dom kom, börjar så smått att komma igång har matat dom försiktigt.

2) Thorichthys sp." mixteco blue" var i ganska bra kondition när dom kom, växer betydligt bättre än rhytisman, har flyttat en del av fiskarna från karantän till ett 720 liters för bättre tillväxt, ska bli intressangt att se hur dom blir när dom börjar färga ut ordentligt, dessa kanske enda arterna i sverige.

Så några gamla bekantingar.

3) Vieja melanurum !?
    4) Vieja melanurum igen.
    5) Theraps lentiginosus hane.
    6) Theraps lentiginosus hona, så här ser lentiginosusen nästan alltid ut, ständigt på hugget.

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    Måste bara visa fisken jag hämtade hos Styrsö! Visst ingen Naturlig firre som finns i naturen men han är otroligt Vacker ,personlig ,Lugn och orädd nästan tam ny favorit ikaret,Håll tillgodo
    Vacker FH Micke! Hämtade inte du jaggor också?

Lämna en kommentar:

• Fredrik_90
    Gäst svarade
    Här kommer en bild på mina jaguarciklid honor plus 2 andra linslusar http://www.zoonen.com/res/user/14696...98_orig_SE.jpg

Här är en bild på en ciklid som jag har haft länge men har glömt namnet och hittar den inte någonstans. Jag tror den är från ca eller sa. Någon som vet vad det är för art? http://www.zoonen.com/res/user/14696...97_orig_SE.jpg

Mvh Fredrik

Lämna en kommentar:

• firefox75
    svarade
    Beast

De cintrinellum jag köpte av dig är ju rena???

Kan väl berätta att jag har lek i båda paren och de är förbaskat aggro...

Akvarierna ser inte ut som akvarier dock utan mera lutning åt månens baksida...

Förbaskat de gräver...

Lämna en kommentar:

• anli
    svarade
    Nästan så man vill ha riktig fisk igen när man ser sådana bilder.
    Men den passar inte vidare bra i mitt kvarvarande lilla algiga 200 L burk
    5-10 cm till så har du en riktig praktpjäs.

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Flowerhorn

Måste bara visa fisken jag hämtade hos Styrsö! Visst ingen Naturlig firre som finns i naturen men han är otroligt Vacker ,personlig ,Lugn och orädd nästan tam ny favorit ikaret,Håll tillgodo

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Fredrik_90
    Tack så mycket. Ja jag köpte dom av Lasse i södra sandby och då sålde han dom som Labiatum men hanen såg ju ut som honan i färg när dom var små, men har ändrats med tiden. Labiatum är mellan 25-27 cm och taxasen är ungefär 30cm, det är han som är kungen i karet

Här är en bild framifrån på Labiatum eller citrinellum? http://www.zoonen.com/res/user/14696...72_orig_SE.jpg

Mvh Fredrik
    Det är nog korsningar dom imellan eller så är det 1 av varje, men färgen har inget med det att göra, båda dessa arter kan ju byta färg o bli fläckiga osv, din hane är en så kallad White/Yellow morph, har en jag med fast han har mera vitt än din... Väldigt snygg är han i alla fall
    Mvh Jocke

Lämna en kommentar:

• Fredrik_90
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Tjena Fredrik_90, välkommen till forumet..
    Det var fina fiskar du har, i rejäl storlek också ser det ut som?
    Men inte är det väl rena Labiatum du har??, Honan ser ut att ha Labiatum i sig, men hanen ser ut som en ren Citrinellum (Midas), han har ju inga "putande" läppar vad jag kan se? Men hanen är riktigt snygg tycker jag. Din Cyanoguttatus ser också ut att ha lite storlek?
    Mvh Jocke
    Tack så mycket. Ja jag köpte dom av Lasse i södra sandby och då sålde han dom som Labiatum men hanen såg ju ut som honan i färg när dom var små, men har ändrats med tiden. Labiatum är mellan 25-27 cm och taxasen är ungefär 30cm, det är han som är kungen i karet

Här är en bild framifrån på Labiatum eller citrinellum? http://www.zoonen.com/res/user/14696...72_orig_SE.jpg

Mvh Fredrik

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av patriks155
    Den texasen var maffig!! Hur stor är den? Citrinellum hanen var maffig de me!

Hittade bilder av Jeff rapps på vf Labiatus.

Kan ngn kolla här, en bild tagen för flera år sedan precis när jag börjat med CA, är detta rena labiatus tror ni?

Jäkligt svårt att säga Patrik, det är ju helt klart Labiatum i dom, men problemet var ju på 80-talet så såldes ju både Labiatum o Midas som samma sort i Sverige och därmed blev dom uppblandade med varandra så det mesta så att säga inhemska Midas o Labiatum är korsningar..
    Midas blir en hög kraftig fisk utan putläppar, medans Labiatumen blir mera långsträkt och lägre i formen, med STORA putläppar då förståss..
    Mvh Jocke

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...