CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Mattias777
    Här är lite saica yngel ifrån den tiden jag körde sällskaps fisk, dom e så söta när dom simmar typ 50 st i stimm
    Kan bara hålla med! Det är något "speciellt" med...
    ...

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Här är lite saica yngel ifrån den tiden jag körde sällskaps fisk, dom ser så härliga ut när dom simmar typ 50 st i stimm
    Senast redigerad av Mattias777; 30 January 2008, 12:23.

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Ursprungligen postat av patriks155
    Härliga bilder
    Tomicichlorna var riktigt roliga att se, hade planer på dessa också ett tag men tackade nej när jag fick chansen att köpa yngel. Hur är dom aggressionsmässigt??
    De har varierande temperament, det finns de som inte kunnat ha mer än en fisk/kar samt de som haft 6 st i samma kar utan problem.

De 2 som simmar i mitt kar har varit något mellan dessa ytterligheter, de kunde som små periodvis vara mycket aggressiva mot varandra, andra fiskar brydde de sig aldrig om.

Nu när de blivit större så ser jag sällan att de bråkar med varandra, nu för tiden så försöker den större av dem (hanen) uppvakta den mindre (honan), och det har hit tills gott lugnt till. Hanen har dock tuffat till sig mot de andra firrarna, kanske lugnet före stormen, de är bara halv vuxna än.

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av Ove Planstedt
    Lyckades med konststycket att få hyffsade bilder på Tomocichla tuba.
    Härliga bilder
    Tomicichlorna var riktigt roliga att se, hade planer på dessa också ett tag men tackade nej när jag fick chansen att köpa yngel. Hur är dom aggressionsmässigt??

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Lyckades med konststycket att få hyffsade bilder på Tomocichla tuba.

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Ursprungligen postat av keno
    Det är otroligt hur jämn intervall HRP har när det gäller lek, har haft frisimmande yngel första veckan varje månad nu sista halvåret, nu är det dags igen!
    Ja så där håller de på här hemma oxå.

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    fina bilder jinnarp + keno....Den "Cittran" är massiv Jinnarp såg den själv hemma hos Styrsö när jag var där...då ses vi nästa helg ska bli kul se alla dina CA

Lämna en kommentar:

• keno
    svarade
    Det är otroligt hur jämn intervall HRP har när det gäller lek, har haft frisimmande yngel första veckan varje månad nu sista halvåret, nu är det dags igen!

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Grattis till firrarna Rickard!
    Fina bilder som vanligt, den på Doviiynglet är ju helt sanslöst bra..
    Och vad ska man säga om Godmanni då? SLURP, vilken pärla
    Mvh Jocke

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av Lundensis
    Har du den i 60-literskaret? En riktig snygging. Den måste väl vara större än dovihanen?
    Nja, skulle jag ha den i 60 l karet så hade jag väl fått sätta en ringklocka där också, så att den kunde ringa i klockan när jag skulle ta upp och vända på den i karet för det hade blivit problem för den annars.
    Den går i det stora och den är större än dovii, framför allt högre men även längdmässigt.
    Dock så verkar det vara en lugn gosse för han flyttar sig snällt när umbriferahanen kommer ångande. Men det kanske blir ändring på det så småningom.

Lämna en kommentar:

• Lundensis
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Jag var och hämtade 4 bocourti hos Styrsö igår, på "köpet" fick jag med mig 4 citrinellum/labiatum (i mitt tycke är det tveksamt om labiatum är inblandade i dessa fiskar).
    1 hane och 3 honor, och vilken hane sen, en av de absolut största och mest massiva jag har sett, säkert 35 cm lång. Det finns fiskar som inte blir längre än vad han är bred mellan ögonen.
    Tyvärr så ser jag inte så mycket av honom då han fortfarande är lite blyg, oftast så står han bara och tittar på mig bakom en stor rot (se den sista bilden). De verkar ändå trivas hyfsat bra för en av honorna har redan börjat uppvakta honom rätt intensivt.

Ett stort tack för dessa Styrsö, jag får återkomma på besök senare någon gång nu han vi ju inte med så mycket då jag skulle med nästa båt.

Mer bilder kommer och då även på bocourtin.
    Har du den i 60-literskaret? En riktig snygging. Den måste väl vara större än dovihanen?

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    Vad månde bliva av detta lilla yngel...

generation 4 av dovii på gång, men detta lilla yngel får se till att bli lite snabbare då ett annat tydligen har hunnit ifatt det och knep en bit av stjärtfenan.

Lämna en kommentar:

• Styrsö
    svarade
    jasså Tyko blv bly. det är väl bara för att han inte är van med sånskan ;-)
    Han repar sig nog snart.
    Tack för bilderna. Jag är jätteglad att han fick ett bra hem!!!

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av patriks155
    Grattis! Kul med bilder på Bocourtin sen, tror det är syskonen till mina (som ska säljas)

Ser nästan ut som rena Citrinellum om jag får tro.
    Jo, jag är också inne på det. De tunna läpparna, höjden på kroppen och bredden. Oftast när men ser labiatum idag så kan man ju se att de har kraftigare läppar och framför allt en liten "knopp" mitt på läppen.
    Labiatum eller citrinellum? i vilket fall som helst så är det en imponerande pjäs och den blev genast övriga familjens favorit, de glömde till och med att jag hade umbriferor i samma kar.

Den lilla saken på medföljande bild går också i samma kar. (vieja godmanni)

Lämna en kommentar:

• tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Jag var och hämtade 4 bocourti hos Styrsö igår, på "köpet" fick jag med mig 4 citrinellum/labiatum (i mitt tycke är det tveksamt om labiatum är inblandade i dessa fiskar).
    1 hane och 3 honor, och vilken hane sen, en av de absolut största och mest massiva jag har sett, säkert 35 cm lång. Det finns fiskar som inte blir längre än vad han är bred mellan ögonen.
    Tyvärr så ser jag inte så mycket av honom då han fortfarande är lite blyg, oftast så står han bara och tittar på mig bakom en stor rot (se den sista bilden). De verkar ändå trivas hyfsat bra för en av honorna har redan börjat uppvakta honom rätt intensivt.

Ett stort tack för dessa Styrsö, jag får återkomma på besök senare någon gång nu han vi ju inte med så mycket då jag skulle med nästa båt.

Mer bilder kommer och då även på bocourtin.
    Grattis! Kul med bilder på Bocourtin sen, tror det är syskonen till mina (som ska säljas)

Ser nästan ut som rena Citrinellum om jag får tro.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...