vem är sveriges bästa odlare.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #16
    Hej!

    Hej!
    Håller fullständigt med dig Beson vi inom NCS vet inte vilka som är bäst det kan finnas akvarister i sverige som odlar hemma i bra skala och ger sig inte till känna vare sig inom akvarieföreingar dom kanske är helt okända för allmänheten dom odlar kanske fiskar som är omöjliga och lyckas tom med detta,dom kan vara mycket duktiga men vill vara anonyma så jag tror man ska vara försiktig med och säga att dom bästa finns inom föreningslivet när dom kanske tom finns ute i samhället helt okända men odlar fisk som vi andra inte klarar av man kan aldrig veta,Mvh Ann-Mari PS vem vet någon kanske odlar Altum

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #17
      Ursprungligen postat av annmari
      Hej!
      Håller fullständigt med dig Beson vi inom NCS vet inte vilka som är bäst det kan finnas akvarister i sverige som odlar hemma i bra skala och ger sig inte till känna vare sig inom akvarieföreingar dom kanske är helt okända för allmänheten dom odlar kanske fiskar som är omöjliga och lyckas tom med detta,dom kan vara mycket duktiga men vill vara anonyma så jag tror man ska vara försiktig med och säga att dom bästa finns inom föreningslivet när dom kanske tom finns ute i samhället helt okända men odlar fisk som vi andra inte klarar av man kan aldrig veta,Mvh Ann-Mari PS vem vet någon kanske odlar Altum
      kom igen nu annmarie visst känner du någon odlare som är väldigt duktig.
      lite utanför visst spelar du klassiskt musik,
      min fru som jag är omgift sedan ett år tillbaka spelar fiol, och när hon börjar gnida på fiolen så försvinner mina troffar med en gång, vad säger det dig? men mig säger det att fiskarna kanske är smartare än vi tror mvh janne

      Kommentar

      • Niclas Larsson
        Användare
        • januari 2004
        • 546

        #18
        NOL KENT OUTSTANDING knowledge, dedication
        Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

        Kommentar

        • Bedson
          Användare
          • november 2006
          • 109

          #19
          Ursprungligen postat av malawijanne
          kom igen nu annmarie visst känner du någon odlare som är väldigt duktig.
          lite utanför visst spelar du klassiskt musik,
          min fru som jag är omgift sedan ett år tillbaka spelar fiol, och när hon börjar gnida på fiolen så försvinner mina troffar med en gång, vad säger det dig? men mig säger det att fiskarna kanske är smartare än vi tror mvh janne
          Kan vi inte starta en tävling för årets roligaste inlägg? Detta borde nomineras, ha ha ha, kul Janne! ...troffar som ogillar fiolspel...
          375 l Malawikar + tomt 125 l....

          Kommentar

          • Gäst

            #20
            Hej Malawijanne!

            Hej!
            Jovisst känner jag duktiga odlare,men nu ska du få höra något du inte trodde du skulle få höra,jo först häls din fru och säg åt henne och spela på jag älskar violin som instrument,jo jag spelar cello Janne sen 34 år sedan har jag lång utbildning etc jo nu vill jag säga något roligt för några år sedan så satt jag och övade cello höll på med etyder etc till höger om mig hade jag mitt akvarium med diskus och altum dom ställde sig hela gänget i ena hörnet och tittade på mig hela tiden när jag övade dom stod och lyssnade och såg på.sen när jag la undan cellon så slutade dom upp och stå i hörnet så fort jag tog fram den så stod dom och lyssna hela tiden dom tom rörde sig i takt till musiken.Mvh Ann-Mari

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • oktober 2003
              • 3615

              #21
              Främste odlaren?

              Valet är ju givet.

              Jag är den främste odlaren! Fått fram 30 krokiga jaguaryngel som vuxit upp på laxpellets, ett antal tillbakabildade palett yngel och 3 st diskuslarver som levde i 2 timmar
              Mvh Alex

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                #22
                Konstig fråga tycker jag Håller med Robbin till fullo, men om man nu ska säga ett namn och utan skryt, så tycker jag faktiskt att det är jag!!
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  #23
                  Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                  Valet är ju givet.

                  Jag är den främste odlaren! Fått fram 30 krokiga jaguaryngel som vuxit upp på laxpellets, ett antal tillbakabildade palett yngel och 3 st diskuslarver som levde i 2 timmar
                  jamen TYCKER du det så är ju det, det du tycker kan ingen ta ifrån dig.
                  vad hände nu, blev jag psykolog nu mvh janne

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #24
                    Hej!

                    Hej!
                    Ja vem är den främste?Ja lyckades odla ancistrus utan och veta hur jag gjorde hlet plötsligt fanns det 30 yngel i burken det ni,Mvh Ann-Mari

                    Kommentar

                    • Leopoldi
                      Användare
                      • februari 2004
                      • 1082

                      #25
                      Sämsta tråden någonsin på ciklid.se.

                      Kommentar

                      • m[A]use^
                        Användare
                        • december 2005
                        • 909

                        #26
                        Tror det är svårt att bedömma vem som är den bästa odlaren! Finns ju många aspekter å ta hänsyn till. Kvantitet... Kvalite, teknik, lokalsammansättning, svårighetsgrad i artavel. Hm erfarenhet. Känsla, smak... Faktorerna är många!

                        Huvudsaken är att man själv tycker man är bra å njuter av det! Annars är det nog bara bye bye! Inte ofta man kommer till en handlare o man enbart hittar kvalite! Är som dom flesta skivorna idag, en låt är bra resten är njaeee....

                        Svårt det där janne...
                        Min zoon
                        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                        Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                        http://www.malawifreaks.se/forum

                        Kommentar

                        • jarinen
                          Användare
                          • april 2003
                          • 1888

                          #27
                          Ja, jag vet vem det är när det gäller CA iallafall. Eftersom det gäller afrikaner borde du själv ligga bra till med tanke på din signatur, odlar sig inte malawi självt?

                          Mvh Jari

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • november 2005
                            • 3217

                            #28
                            Ursprungligen postat av Wilhelm
                            Konstig fråga tycker jag Håller med Robbin till fullo, men om man nu ska säga ett namn och utan skryt, så tycker jag faktiskt att det är jag!!
                            vad menar du med en konstig fråga.
                            detta är ingen vetenskaplig enkät, men jag tror faktiskt att det är många som är intresserade om det finns elller har funnits duktigare odlare.
                            och som sagt när jag var ny på ciklider, så gjorde vi på göteborgs ciklidgrupp resor till väldigt många duktiga odlare i hela södra sverige.
                            och det inspirerade mig att börja odla ciklider, sen vet jag att det finns säkert väldigt många duktiga odlare längre upp i sverige, så kom igen vilka TYCKER ni är den bästa odlaren

                            Kommentar

                            • Wilhelm
                              Användare
                              • april 2002
                              • 9122

                              #29
                              Ursprungligen postat av jarinen
                              odlar sig inte malawi självt?
                              Det räckte med 10 liters plasthink upptäckte jag på 70-talet
                              mvh Wilhelm

                              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                              www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #30
                                Hej!

                                Hej!
                                MalawiJanne jag har mina favoritet men säger inget,Mvh Ann-Mari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...