Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    Tja Stiffe!
    Ja, den 2:a filmen där va ju superkall!! Har aldrig sett det själv faktiskt. Antar att det är en hona med en mkt hög ställning i karet....
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • stiffe
      Användare
      • april 2002
      • 953

      Ursprungligen postat av ozric
      Tja Stiffe!
      Ja, den 2:a filmen där va ju superkall!! Har aldrig sett det själv faktiskt. Antar att det är en hona med en mkt hög ställning i karet....

      Ja,det är ärkemaran och hon har lika stort revir som hanen(har bara en Isonga hane)och det är bara hanen som kommer in på hennes revir utan att åka på däng
      mvh Stefan

      Kommentar

      • Matz Karlsén
        Användare
        • februari 2004
        • 1127

        När jag skall sammanföra Dubbarna och bärnstenarna i mitt 375. Kan det vara idé att medicinera i förebyggande syfte med aquafuran. Är lite rädd att de skall bära på olika typer av flagellater. Eller hur skall jag göra för at det skall bli så bra som möjligt. Skall jag t ex inte ha några stenar i karet för att undvika konfrontationer i början. Ni som har lite mer erfarnhet kanske kan komma med goda råd.
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • juni 2004
          • 1582

          Gör som du har gjort innan och använd din kunskap så ska det nog gå bra Matz

          Kommentar

          • Matz Karlsén
            Användare
            • februari 2004
            • 1127

            Ursprungligen postat av Bright_Blue
            Gör som du har gjort innan och använd din kunskap så ska det nog gå bra Matz
            Då blir det nog ett kar med några stenrös samt medicinering. Det gjorde jag senast jag sammanförde två grupper och det gick bra. Alltid kul med en som tror på en. Jag pratade tidigare idag med Johan på håvmästarna och han har nyöppning den 7.e September och kommer at satsa stenhårt på ciklider i den butiken. Bla skall han alltid försöka ha ett mycket brett utbud på Tanganyika med t ex 8-10 olika sorters troffar, sandlekare och mycket annat. Han har Nols ciklidhobby som förebild.
            To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

            Kommentar

            • johho
              Användare
              • mars 2007
              • 1825

              En mycket bra förebild

              Kommentar

              • Danne_K
                Användare
                • februari 2006
                • 777

                ett minus med att medicinera just innan är att medicinen sänker fiskens imunförsvar och på så vis blir dom mer motagliga för sjukdommar så är lite både och de där med att medicinera i förebygande syfte.

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 3479

                  Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                  Då blir det nog ett kar med några stenrös samt medicinering. Det gjorde jag senast jag sammanförde två grupper och det gick bra. Alltid kul med en som tror på en. Jag pratade tidigare idag med Johan på håvmästarna och han har nyöppning den 7.e September och kommer at satsa stenhårt på ciklider i den butiken. Bla skall han alltid försöka ha ett mycket brett utbud på Tanganyika med t ex 8-10 olika sorters troffar, sandlekare och mycket annat. Han har Nols ciklidhobby som förebild.
                  Låter onekligen lovande. Då kanske man får ta en sväng till Växjö i höst då.

                  /Jocke

                  Kommentar

                  • tezz
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 1069

                    Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                    Då blir det nog ett kar med några stenrös samt medicinering. Det gjorde jag senast jag sammanförde två grupper och det gick bra. Alltid kul med en som tror på en. Jag pratade tidigare idag med Johan på håvmästarna och han har nyöppning den 7.e September och kommer at satsa stenhårt på ciklider i den butiken. Bla skall han alltid försöka ha ett mycket brett utbud på Tanganyika med t ex 8-10 olika sorters troffar, sandlekare och mycket annat. Han har Nols ciklidhobby som förebild.
                    Så du kunde inte hålla dig borta från guldfiskarna längre

                    Kommentar

                    • Matz Karlsén
                      Användare
                      • februari 2004
                      • 1127

                      Ursprungligen postat av tezz
                      Så du kunde inte hålla dig borta från guldfiskarna längre
                      Nej jag får gå till botbänken och erkänna att jag hade fel där........ No hard feelings. Hur går det med dina ikolor förresten? Yngel på gång?
                      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                      Kommentar

                      • tezz
                        Användare
                        • februari 2006
                        • 1069

                        Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                        Nej jag får gå till botbänken och erkänna att jag hade fel där........ No hard feelings. Hur går det med dina ikolor förresten? Yngel på gång?
                        Hela tiden snart dax att rensa ut
                        Har även skaffat lite dubbar

                        Kommentar

                        • Matz Karlsén
                          Användare
                          • februari 2004
                          • 1127

                          Ursprungligen postat av tezz
                          Hela tiden snart dax att rensa ut
                          Har även skaffat lite dubbar
                          De ser helfina ut. Kan du inte ta en bild på hela karet också?
                          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                          Kommentar

                          • robjo
                            Användare
                            • maj 2005
                            • 330

                            Matdags för mina nya "Ilangi"
                            http://picasaweb.google.se/sipedon/

                            Kommentar

                            • Falköping Andreas
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1214

                              Nice robban!
                              Några ser helt ok ut där Ett råd bara nu när du köpt ilangi! Var noga med att absolut inte ge ilangin något foder som innehåller astaxantin då de blir rödare i färgen o blir som chilanga i stället.
                              http://www.skovdeaf.se/

                              Kommentar

                              • Robbe
                                Användare
                                • februari 2003
                                • 527

                                Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                                Nice robban!
                                Några ser helt ok ut där Ett råd bara nu när du köpt ilangi! Var noga med att absolut inte ge ilangin något foder som innehåller astaxantin då de blir rödare i färgen o blir som chilanga i stället.
                                Har du några som helst belägg för detta?
                                Han som köpte mina vf Ilangi matar nämligen med Astaxanthin i sin räkmix och gulare än hans Ilangi får man leta efter.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...