Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    Ursprungligen postat av malawijanne
    Jo det förstärker det gula också till orange kanske.
    Så då får vi en orange ilangi med mycket rött i sig.
    Ja inte vet jag jag har aldrig testat med astaxantin på ilangi.
    Jag har däremot gjort det på odlade moliro, och dom blev ruskigt röda, sedan vet jag inte om det bra avelsmaterial på eller om det var fodret.
    Det enda jag vet att det var f2 från min vilda grupp och dom ruskigt röda.Janne. lägger ut lite bilder på mina odlade moliro.
    Ett litet tillägg det är 22 honor 12 hannar.Janne

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      fint med röda troffar mot vit bakgrund, har sett liknande med chimba som blir helt fantastiskt snygg med sådan inredning
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • Boffe
        Användare
        • februari 2003
        • 102

        dom var granna dom!
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=288348

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          Ursprungligen postat av specmats
          fint med röda troffar mot vit bakgrund, har sett liknande med chimba som blir helt fantastiskt snygg med sådan inredning
          Ja tänk om det vore så enkelt att bara sätta en vit bakgrund så blir dom knallröda, ja om det vore så enkelt så borde väl alla göra det eller?Janne

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • december 2004
            • 3060

            enkelt å enkelt men dom blir finare mot vitt..(hmm det är ju faktiskt ganska enkelt när man tänker efter hehe)
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              Ursprungligen postat av specmats
              enkelt å enkelt men dom blir finare mot vitt..(hmm det är ju faktiskt ganska enkelt när man tänker efter hehe)
              Ja självklart håller jag med, troffar och framförallt dom röda ska gå mot en vit bakgrund för att färga maximalt.
              Sedan så spelar vattenkvalite, gener och foder i nämnd ordning, men det har ni säkert diskuterat förut så det känns som att det är onödigt att diskutera.Janne

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • december 2004
                • 3060

                tycker att dina moliro är riktigt vassa, ser sällan snygga moliro nuförtiden och de som fanns för ungefär 10 år sen var mkt snyggare
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  Ursprungligen postat av specmats
                  tycker att dina moliro är riktigt vassa, ser sällan snygga moliro nuförtiden och de som fanns för ungefär 10 år sen var mkt snyggare
                  Ja det tycker jag också men dom som är på bild är f2 från den vildfångade gruppen som jag köpte av Marcus Zadenius för mer än 10 år sen.Janne

                  Kommentar

                  • specmats
                    Användare
                    • december 2004
                    • 3060

                    Ursprungligen postat av malawijanne
                    Ja det tycker jag också men dom som är på bild kommer från den vildfångade gruppen som jag köpte av Marcus Zadenius för mer än 10 år sen.Janne
                    ok jadå förstår jag, håller han fortfarande på med Tropheus? kommer ihåg att han var mycket intresserad på den tiden
                    Tropheus Duboisi halembe, so
                    Melanochromis Auratus, vf
                    Synodontis Petricola, odlade

                    Akvarie-setup (Salt)

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • november 2005
                      • 3217

                      Ursprungligen postat av specmats
                      ok jadå förstår jag, håller han fortfarande på med Tropheus? kommer ihåg att han var mycket intresserad på den tiden
                      Nej det tror jag inte att han gör.
                      När vi var i duisburg med ciklidvännerna så frågade jag faktiskt samma sak som du.
                      Men jag fick ett kryptiskt svar att han hade skilt och var numera nykär, och som dom sa att han hade tydligen trevligare med sin nya.
                      Sedan nämnde dom något annat, ja summa sumarum han har det tydligen trevligt, men fiskar var inte det som han prioriterade först just nu.Janne

                      Kommentar

                      • specmats
                        Användare
                        • december 2004
                        • 3060

                        Ursprungligen postat av malawijanne
                        Nej det tror jag inte att han gör.
                        När vi var i duisburg med ciklidvännerna så frågade jag faktiskt samma sak som du.
                        Men jag fick ett kryptiskt svar att han hade skilt och var numera nykär, och som dom sa att han hade tydligen trevligare med sin nya.
                        Sedan nämnde dom något annat, ja summa sumarum han har det tydligen trevligt, men fiskar var inte det som han prioriterade först just nu.Janne
                        jasså! ja vissa blir tydligen friska från den här sjukdomen men han var som jag kom ihåg det extremt intresserad då och han hade väl även ett nära sammarbete med African Diving..
                        Tropheus Duboisi halembe, so
                        Melanochromis Auratus, vf
                        Synodontis Petricola, odlade

                        Akvarie-setup (Salt)

                        Kommentar

                        • kattsta
                          Användare
                          • december 2012
                          • 171

                          Röd Regnbåge

                          Ursprungligen postat av malawijanne
                          Ja jag har sett några yngel hos kent som har varit rätt så röda när han har haft dom i affären, det är kanske dom som du har köpt, jag tycker dom är jättesnygga.
                          Men jag mistänker att Kent har har matat med en del astaxanthin.
                          Men det vore skoj att få reda på om det är så.
                          Du kanske kunde fråga kent om han har matat med astaxhantin.Janne
                          Lägger inn bilder på regnbågar som är matade med astaxanthin
                          ca 7-8cm långa matade med astaxantinca 9 månader.
                          dom har gula magar allihopa
                          Hälsningar Tomas

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • november 2005
                            • 3217

                            Ursprungligen postat av specmats
                            jasså! ja vissa blir tydligen friska från den här sjukdomen men han var som jag kom ihåg det extremt intresserad då och han hade väl även ett nära sammarbete med African Diving..
                            Jo det hade han, men nu är jag lite kritisk men han tog över efter Åled.
                            Åled var som han var men han dumpade inte priser på tanganyka från african diving.
                            Men när Marcus tog över distribitionen med VF ciklider från africandiving.
                            Ja hur ska man säga, han dumpade marknaden på framförallt tropheus.
                            Jag vet det sista jag pratade med honom, då ville han sälja fullvuxna Vf red cheek för 125 kr st, samma fisk som Åled tog 900kr st när han var den som tog in från african diving.
                            Ja är det bra eller dåligt det är upp till oss kunder att bestämma,Janne

                            Kommentar

                            • cf.akvarielagret
                              Användare
                              • april 2002
                              • 5028

                              Det är ett vanligt problem innan slutet, man dumpar marknaden
                              eller försöker bli av med en större antal fiskar till ett bättre pris
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

                              Kommentar

                              • aldo
                                Användare
                                • december 2006
                                • 175

                                Snygga moliro Janne. Har du kvar några Tropheus?
                                Det var jag som köpte din mh armatur 3x150 för ett par år sedan.

                                Jag matar mina troffar i huvudsak med NLS och räkmix.
                                I mixen har jag både astaxantin ock spirulina, det kör jag till både Ilangi, Kasakalawe och Regnbåge. Om man inte överdriver astaxantin så funkar det även på Ilangi enligt min erfarenhet. Har inte sett orange eller röda inslag där det inte ska vara.
                                Men det är vuxna djur kan ju va skillnad att föda upp yngel på det.

                                Ang. mina Kambwimba så var dom ganska små o färglösa när jag köpte dom för ca 4 mån sedan.
                                Nu är dom största 6 cm, och det är tre hanar som intar den färgen som bilden visar när dom slåss.

                                Mvh
                                Jimmy

                                Kommentar

                                Arbetssätt...