Önskemål för nya ciklid.se

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #46
    i forumet står det (firefox version 2.0.0.1)

    Första sidan hem personer är just nu aktiva på ciklid.se


    på första sidan står det (firefox version 2.0.0.1)

    Första sidan hem 69 personer är just nu aktiva på ciklid.se

    så det är bara en liten teknisk kod som saknas
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • januari 2003
      • 4526

      #47
      Hur va det med Snabbsvarsfunktionen i forumet? Den saknar jag väldigt mycket. Har den funnits eller är det bara zoopet som influerat mig? Iom att vi inte tillåter formatering av texten så tycker jag snabbsvarsfunktionen gör sig bättre för latmasken (jag själv) som tycker att ett extra klick med musen känns jobbigt.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • Ralph
        Användare
        • maj 2002
        • 736

        #48
        Varför inte en RSS-feed så att man kan prenumerera på t ex nya inlägg / ämnen i forumet?

        Det är ganska enkelt fixat via XML. Jag och en kollega sitter och kollar på det på "vår egen" hemsida och intresset har varit väldigt stort från de vi har frågat.

        Kommentar

        • blackened
          Användare
          • januari 2005
          • 1042

          #49
          Jag tycker att de infogade bilderna i trådarna ska vara klickbara, så att man kan se de i ursprunglig upplösning. Särskilt nu när fotandet utvecklats så dramatiskt att många av bilderna faktist gör sig bra på helskärm

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #50
            Ursprungligen postat av blackened
            Jag tycker att de infogade bilderna i trådarna ska vara klickbara, så att man kan se de i ursprunglig upplösning. Särskilt nu när fotandet utvecklats så dramatiskt att många av bilderna faktist gör sig bra på helskärm
            Just en sådan funktion är ju helt klart värt att överväga. Jag kan dock lova att en sådan funktion skulle bli enbart för medlemmar. Den nya servern "äger" vi ju själva vilket innebär att medlemmarna och annonsörer hjälps åt med finansiering av fler diskar när behovet dyker upp.
            Tony Englund

            Kommentar

            • Per B
              Användare
              • september 2005
              • 1250

              #51
              När jag går in på forumet så väljer jag rullgardinen "Nya inlägg" och funktionen "Visa alla nya trådar". Jag väljer sedan den mest spännande tråden och läser den. Därefter väljer jag på nytt "Nya inlägg" och "Visa alla nya inlägg". Då kommer jag tillbaka till vyn "Visa alla nya trådar" och där är den tråd jag läst avmarkerad. Perfekt!

              Bara ett litet förslag till detaljförbättring: När jag går in i en tråd så läser jag den (som alla andra) uppifrån och ned. När jag kommit till slutet skulle jag vilja ha funktionen "Visa alla nya inlägg" på en knapp där jag befinner mig (dvs. längst ned i tråden) så jag kan klicka på den och komma tillbaka till den vy där jag ser alla aktuella trådar samt vilka som är lästa och inte.

              En liknande funktion finns i många forum där jag hänger och jag uppskattar den. Förutsättningen för en ändring är givetvis att andra forummedlemmar har samma beteende som jag.
              mvh Per

              Tanganyika och Västafrika i burkarna

              Kommentar

              • Ralph
                Användare
                • maj 2002
                • 736

                #52
                Ursprungligen postat av Per Bjellert
                När jag går in på forumet så väljer jag rullgardinen "Nya inlägg" och funktionen "Visa alla nya trådar". Jag väljer sedan den mest spännande tråden och läser den. Därefter väljer jag på nytt "Nya inlägg" och "Visa alla nya inlägg". Då kommer jag tillbaka till vyn "Visa alla nya trådar" och där är den tråd jag läst avmarkerad. Perfekt!
                Med en RSS-funktion behöver du inte gå in på sidan för att få fram alla nya trådar, utan de dyker upp bland bokmärkena istället. Se bifogad bild.

                Kommentar

                • panna
                  Användare
                  • december 2004
                  • 233

                  #53
                  Nu har jag inte läst allt om detta, så är det en repris så ha överseende. Det finns en del snälla människor här som lägger ut små filmer på YOU TUBE. Och de senaste inläggen syns till höger. Om alla när de laddar film till YOU TUBE skriver ciklid.se så går det att söka och man hittar rätt direkt. Det underlättar om man varit borta ett tag. tex. sök på dreamhack, så ser du en massa filmer därifrån. Bara att välja vad man vill titta på. Vad vill jag med detta? En liten knapp som säger ciklid.se. Kanske lite svårt att ordna vad vet jag. mvh. Jouni

                  Kommentar

                  • Jonas E
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 2533

                    #54
                    kan vi inte ha livekonsert direktsänt sisådär varannan fredagkväll då det är fullmåne?

                    Nä, seriöst, tycker de mesta e bra på ciklid.se, de funktioner jag vill ha finns här. Men lite mer Ninja Magic live hade inte skadat. (www.ninjamagic.tk)

                    "where lightning strikes once, a Ninja strikes twice" från "the way of life" av Ninja Magic.
                    Senast redigerad av Jonas E; 02 januari 2007, 17:20.
                    /Jonas
                    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                    Kommentar

                    • blackened
                      Användare
                      • januari 2005
                      • 1042

                      #55
                      Jag skulle gärna se en möjlighet att ge de som har ett konto på forumet kritik efter hur affärerna på köp och sälj har fungerat. Håller precis på och krånglar med en, vad det verkade på forumet, seriös kille, som 5 veckor efter betalning fortfarande varken skickar ytterfiltret jag betalat för eller vill sätta tillbaka pengarna på mitt konto. Han envisas med att han ska ringa och prata, men gör det aldrig.

                      Det vore trevligt om man på något vis kunde varna andra köpare efter såna här missöden. Särskilt eftersom det handlar om en kille som sätter ut annonser ganska regelbundet. Ebay har till exempel ett utmärkt system för säljarkritik. Det torde vara väldigt enkelt att ordna någon förenklad motsvarighet. Det räcker ju gott om man kan skriva en liten rad i personens profil.

                      Mvh

                      Kommentar

                      • Tony
                        Användare
                        • april 2002
                        • 4594

                        #56
                        Tanken med köp&sälj-kritik är bra. Dock krävs att all kritik i sådana lägen lämnas av personer som inte är anonyma.
                        Tony Englund

                        Kommentar

                        • Christian Alfredsson
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 4122

                          #57
                          http://web2.ciklidbladet.se/forum/ex....php?type=rss2 funkar om man aktiverar den.

                          Zoopet har samma forum så här är exempel på utseende:
                          Christian Alfredsson
                          http://www.zoopet.com
                          http://www.christianalfredsson.com

                          Kommentar

                          • HåkanM
                            NCS Medlem
                            • november 2005
                            • 1294

                            #58
                            Jag skulle vilja ha en ny kategori som heter något typ "aktuellt från en akvarieaffär".
                            Det finns idag en del affärer som har sina lagerlistor på nätet, mer eller mindre
                            uppdaterade. Det är naturligtvis resurskrävande att uppdatera listor så det är iofs
                            inte konstigt att dert är så. Jag älskar att läsa och dregla över dessa listor.
                            Ännu roligare hade det varit om folk som nyligen besökt en affär kunde skriva i
                            denna nya kategori en typ kort besöksrapport med vad som fanns i butiken
                            vad gäller ovanliga arter/ särskilt vackra fiskar av vanliga arter, ( obs endast positiva saker).
                            Det kan väl kansker till viss del kallas reklam men för den goda sakens skull så....

                            Kommentar

                            • maltandis
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 1567

                              #59
                              Jag skulle tycka det var kul om vi kunde ha något liknande http://www.aquabid.com/
                              fast det kanske inte funkar i vårt avlånga land. Skulle gärna ropa in lite nya firrar. Är det kallt och jävligt som det är nu får man väl bjuda på "grannens" fiskar och pumpar eller vad det nu är som ska krängas. Köp och sälj funkar ju bra, kanske kan utökas med auktion oxå?
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                              Kommentar

                              • Robin
                                Användare
                                • januari 2003
                                • 4526

                                #60
                                Ursprungligen postat av blackened
                                Jag skulle gärna se en möjlighet att ge de som har ett konto på forumet kritik efter hur affärerna på köp och sälj har fungerat. Håller precis på och krånglar med en, vad det verkade på forumet, seriös kille, som 5 veckor efter betalning fortfarande varken skickar ytterfiltret jag betalat för eller vill sätta tillbaka pengarna på mitt konto. Han envisas med att han ska ringa och prata, men gör det aldrig.

                                Det vore trevligt om man på något vis kunde varna andra köpare efter såna här missöden. Särskilt eftersom det handlar om en kille som sätter ut annonser ganska regelbundet. Ebay har till exempel ett utmärkt system för säljarkritik. Det torde vara väldigt enkelt att ordna någon förenklad motsvarighet. Det räcker ju gott om man kan skriva en liten rad i personens profil.

                                Mvh
                                Svarar han inte på sin telefon när du ringer?
                                Mvh
                                Robin

                                Kommentar

                                Arbetssätt...