Endymions lokal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Redbullen
    Användare
    • februari 2005
    • 734

    #46
    Ahh najs

    Speciellt dom två svarat kuberna mitt på golvet....storlek?...till salu ?

    //Peter
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

    Kommentar

    • Per B
      Användare
      • september 2005
      • 1250

      #47
      Du och jag Endymion Låt dem inte hetsa dig, när du fått i ordning så hör av dig så kommer jag gärna och inspekterar!
      Senast redigerad av Per B; 19 november 2006, 19:09.
      mvh Per

      Tanganyika och Västafrika i burkarna

      Kommentar

      • endymion

        #48
        Ursprungligen postat av Per Bjellert
        Du och jag Endymion Låt dem inte hetsa dig, när du fått i ordning så hör av dig så kommer jag gärna och inspekterar!
        Så du är ute å besudlar internet igen

        Kommentar

        • endymion

          #49
          Det är ett akvarie med rutan delad på mitten, på ca 1100 liter. Skumt som fan e det typ 6 mm glas 70 högt, rostfritt i botten med en plexiglasskiva över. Lätt det skummaste karet jag sett...... men va tusan det var ju gratis.
          Kommer i framtiden att härbärgera Marakelyn Arne

          Ursprungligen postat av Redbullen
          Ahh najs

          Speciellt dom två svarat kuberna mitt på golvet....storlek?...till salu ?

          //Peter

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • oktober 2005
            • 1919

            #50
            Ursprungligen postat av endymion
            Det är ett akvarie med rutan delad på mitten, på ca 1100 liter. Skumt som fan e det typ 6 mm glas 70 högt, rostfritt i botten med en plexiglasskiva över. Lätt det skummaste karet jag sett...... men va tusan det var ju gratis.
            Kommer i framtiden att härbärgera Marakelyn Arne
            ser farligt ut i mina ögon hehe

            Kommentar

            • hultpelle
              Användare
              • januari 2005
              • 36

              #51
              Ursprungligen postat av Lutt
              ser farligt ut i mina ögon hehe
              inte så farligt, jag hade detta karet innan. har fyllt det till bredden
              ute iåförsig med det verkar funka
              rockNROLL

              Kommentar

              • endymion

                #52
                Första två karen uppstartade med yngel å allt. Får väl flytta några fler yngelgrupper imorgon

                Kommentar

                • olaJ
                  Användare
                  • augusti 2003
                  • 584

                  #53
                  Ursprungligen postat av endymion
                  Första två karen uppstartade med yngel å allt. Får väl flytta några fler yngelgrupper imorgon
                  Inte för att vara petig eller så, men där skall du nog inte ha dina grenuttag!
                  "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                  Kommentar

                  • 56ovwal
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 664

                    #54
                    Hehe, hade min eldragning på det viset till att börja med i lokalen. Fick översvämning i samband med ett häftigt regnfall som fick vattnet att pressa sig upp ur golvbrunnen.
                    "-Det händer ungefär en gång om året !" var beskedet jag fick av vaktmästaren.
                    Tack och lov var jag i lokalen när översvämningen började i full färd med att byta vatten. Blev först en smula konfunderad när vattnet inte ville rinna undan och sedan rädd när vattnet började fortplanta sig ut på golvet. Grendosorna hängdes raskt upp där det fanns möjlighet och elkablarna och uttagen är sen många år tillbaka snyggt dragen uppe vid taket.

                    Jag hoppas och TROR din kabeldragning är ett provisorium. Annars måste du nog tänka om. Får din hyresvärd se det åker du förmodligen ut ur lokalen fortare än kvickt. Ett tips i all välmening. Lycka till med lokalen och fortsätt posta bilder !

                    Edit: Glömde nämna att det vid denna översvämningen stod minst 5cm vatten på golvet i hela husets källare. Har fortfarande märken på väggen på en del ställen efter högsta vattenståndet.
                    Senast redigerad av 56ovwal; 20 november 2006, 10:51.
                    Pigge
                    Bygger ny akvarielokal:
                    http://ovwali.blogg.se/
                    Uppdaterad:2011-12-23

                    Kommentar

                    • hultpelle
                      Användare
                      • januari 2005
                      • 36

                      #55
                      Ursprungligen postat av 56ovwal
                      Hehe, hade min eldragning på det viset till att börja med i lokalen. Fick översvämning i samband med ett häftigt regnfall som fick vattnet att pressa sig upp ur golvbrunnen.
                      "-Det händer ungefär en gång om året !" var beskedet jag fick av vaktmästaren.
                      Tack och lov var jag i lokalen när översvämningen började i full färd med att byta vatten. Blev först en smula konfunderad när vattnet inte ville rinna undan och sedan rädd när vattnet började fortplanta sig ut på golvet. Grendosorna hängdes raskt upp där det fanns möjlighet och elkablarna och uttagen är sen många år tillbaka snyggt dragen uppe vid taket.

                      Jag hoppas och TROR din kabeldragning är ett provisorium. Annars måste du nog tänka om. Får din hyresvärd se det åker du förmodligen ut ur lokalen fortare än kvickt. Ett tips i all välmening. Lycka till med lokalen och fortsätt posta bilder !

                      Edit: Glömde nämna att det vid denna översvämningen stod minst 5cm vatten på golvet i hela husets källare. Har fortfarande märken på väggen på en del ställen efter högsta vattenståndet.
                      Jag ska hjälpa grabbarna med detta. vi ska förmodligen dra all el i taket, så det får bli en rejäl översvämning o det ska nå upp
                      rockNROLL

                      Kommentar

                      • endymion

                        #56
                        Pelle kopplar el

                        Kommentar

                        • endymion

                          #57
                          Första 8 karen med totalt 115 fiskar i ..... och ja fortfarande finns det lite lösa sladdar här å var...... åsså en å annan lös skruv med förstås. Fast jag är ju född sån

                          Kommentar

                          • m[A]use^
                            Användare
                            • december 2005
                            • 909

                            #58
                            Lyckogris!

                            Vi har det problematiskt just nu med lokal! Hade en vi stod i kö på men den är upptagen längre än vad vi fått reda på. Så nu jagar jag ideligen lokal utan några imponerande resultat. Trodde att Tibro var fullt med tillgång på källarlokaler men så är tydligen inte fallet. Det är upptaget överallt eller så finns det inga alls!

                            Tragiskt! Kan jag fjäska tillräckligt för min hyresvärd här så kan dom ev. tänka sig å bygga om ena cyckel förvaringsutrymmet till odlingslokal! Har en pensionerad rörmokare i huset som kommer hjälpa mig med alla rördragningar som kommer att behövas. Klockrent! Får allt till inköps pris då också! Det gör inte ont direkt! Men som sagt måste smida min hyresvärd först...
                            Min zoon
                            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                            http://www.malawifreaks.se/forum

                            Kommentar

                            • Perikles
                              Användare
                              • december 2005
                              • 658

                              #59
                              Ursprungligen postat av endymion
                              Första 8 karen med totalt 115 fiskar i ..... och ja fortfarande finns det lite lösa sladdar här å var...... åsså en å annan lös skruv med förstås. Fast jag är ju född sån
                              Står nedersta raden i våg? Det kanske bara ser vingligt ut på fotot.
                              Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                              -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                              Cicero (106-43 f.kr)

                              Kommentar

                              • intercepter
                                Användare
                                • juli 2006
                                • 56

                                #60
                                snyggt

                                snyggt , kul o se någon mera som mekar o donar lokal precis som jag , har dock inte dragit igång mina kar ännu eftersom jag har en massa grejer och göra samtidigt plus att gör nästan allt själv
                                SvedalaCiklid

                                www.svedalaciklid.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...