New Life Spectrum

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sofus
    Användare
    • februari 2004
    • 190

    #46
    trots OT så tackar jag björn för en klart intressant och givande läsning!
    1m³ afrika i vardagsrummet!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=164682
    http://www.akvarieforening.se/

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #47
      Ursprungligen postat av Björn
      Läs mina övriga inlägg en gång till, ansträng dej för att öppna upp ditt sinne för nya idéer och tankesätt, och upprepa samma argument om och om igen utan bakgrundsfakta eller kunskap! Det är så fruktansvärt frustrerande att föra en diskussion med nån som svarar som en treåring.
      Sådana här inlägg öppnar för att diskussioner spårar ur totalt. Det är en förnedrande text till en person som inte delar din uppfattning. Om man vill att personer ska ta ens kunskap och ens förmedlande på allvar bör man nog visa större respekt gentemot de man vill lära något. Respektlöst och direkt förolämpande...inte likt dig Björn.

      Å andra sidan så har diskussionen varit intressant läsning, om dock ett riktigt sidosprång från huvudämnet (något jag också är duktig på emellanåt).

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • februari 2006
        • 1069

        #48
        [QUOTE=Björn]Är det ett personligt påhopp att dela med sej av sin kunskap och sina erfarenheter i syfte att utbilda sina medmänniskor? Då är det väl påhopp att svara på alla förbannade frågor på det här forumet, om avsikten med ens svar är att försöka hjälpa och upplysa folk?

        Jag vill här och nu be så hemskt mycket om ursäkt till trådens skapare och dess övriga läsare för att mina inlägg inte behandlat NLS utan snarare fiskfoder rent generellt. Men som säkert somliga av er förstår så har jag drabbats av viss frustration. Inlägg som skrevs för att belysa problematiken kring trångsynthet och sifferdille slutade med något helt annat. Tillochmed personliga påhopp enligt somliga. hur som hellst, SORRY!

        Mvh
        Björn[/QUOTE och hur många fisk räckte en liter till

        Kommentar

        • tezz
          Användare
          • februari 2006
          • 1069

          #49
          Ursprungligen postat av Stefan Larsson
          Sådana här inlägg öppnar för att diskussioner spårar ur totalt. Det är en förnedrande text till en person som inte delar din uppfattning. Om man vill att personer ska ta ens kunskap och ens förmedlande på allvar bör man nog visa större respekt gentemot de man vill lära något. Respektlöst och direkt förolämpande...inte likt dig Björn.

          Å andra sidan så har diskussionen varit intressant läsning, om dock ett riktigt sidosprång från huvudämnet (något jag också är duktig på emellanåt).
          om du är duktig på det vad är då jag

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #50
            Va? Ok...du är väl duktig på det också...genom att du var den som startade sidosprånget.

            Ursprungligen postat av tezz
            och hur många fisk räckte en liter till
            Underliga frågor tezz. En liter räcker till exakt så många som äter upp det på en vecka. Givetvis är det helt beroende på antal fiskar och storleken på fiskarna...det vet du nog själv.
            Senast redigerad av StefanL; 18 september 2006, 01:02.

            Kommentar

            • Björn
              Användare
              • april 2002
              • 787

              #51
              Stefan!
              Jag vet att det kanske inte var det mest ödmjuka jag skrivit på detta forum, men som jag ser det var det inte kritik mot någon som inte delar mina åsikter utan kritik mot att få korta och inkonsekventa svar utan verklighetsförankring. Jag kan inte lova att det inte händer igen, diskussionen är kanske inte slut ännu ;-D Men jag ska försöka hålla fingrarna i styr även när frustrationen är stor...

              Tezz!
              Jag har inte räknat så noga, men jag tror det kan vara ungefär 400djur det rör dej om, som matas fyra till fem gånger i veckan. När pelletsen legat i blöt ett tag och svällt blir det över en halv liter per matning.

              Mvh
              Björn
              fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

              Kommentar

              • dxd
                Användare
                • juni 2006
                • 37

                #52
                Ursprungligen postat av Björn
                Är det ett personligt påhopp att dela med sej av sin kunskap och sina erfarenheter i syfte att utbilda sina medmänniskor? Då är det väl påhopp att svara på alla förbannade frågor på det här forumet, om avsikten med ens svar är att försöka hjälpa och upplysa folk?

                Jag vill här och nu be så hemskt mycket om ursäkt till trådens skapare och dess övriga läsare för att mina inlägg inte behandlat NLS utan snarare fiskfoder rent generellt. Men som säkert somliga av er förstår så har jag drabbats av viss frustration. Inlägg som skrevs för att belysa problematiken kring trångsynthet och sifferdille slutade med något helt annat. Tillochmed personliga påhopp enligt somliga. hur som hellst, SORRY!

                Mvh
                Björn
                Ingen fara Björn.
                Kul med dem som tar sig tid att svara på intressanta frågor.

                Jag har inte skivit här på länge beroende på att en person som inte läste vad som VERKLIGEN skrevs i en tråd, inte kunde bemöta svaren denne fick utan började då hota mig.

                Så var lite försiktig med vilka du argumentera emot ,

                Johan

                Kommentar

                • malplacerad
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 877

                  #53
                  Ursprungligen postat av dxd
                  Ingen fara Björn.
                  Kul med dem som tar sig tid att svara på intressanta frågor.

                  Jag har inte skivit här på länge beroende på att en person som inte läste vad som VERKLIGEN skrevs i en tråd, inte kunde bemöta svaren denne fick utan började då hota mig.

                  Så var lite försiktig med vilka du argumentera emot ,

                  Johan
                  Då är det dags att börja skriva igen då,
                  för sådana personer är det bara att ignorera, varför låta en person förstöra din dag när det finns många fler som berikar den? =)

                  Ps
                  Sorry om det blev lite OT.
                  ||||

                  Kommentar

                  • Björn
                    Användare
                    • april 2002
                    • 787

                    #54
                    Tack för varningen! Men ibland kan man inte låta bli...

                    mvh
                    Björn
                    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                    Kommentar

                    • tezz
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 1069

                      #55
                      Ursprungligen postat av dxd
                      Ingen fara Björn.
                      Kul med dem som tar sig tid att svara på intressanta frågor.

                      Jag har inte skivit här på länge beroende på att en person som inte läste vad som VERKLIGEN skrevs i en tråd, inte kunde bemöta svaren denne fick utan började då hota mig.

                      Så var lite försiktig med vilka du argumentera emot ,

                      Johan
                      Varför inte starta en hata Tezz klubb för folk med läs svårigheter

                      Kommentar

                      • Björn
                        Användare
                        • april 2002
                        • 787

                        #56
                        Tezz, den klubben finns redan sedan länge!

                        Nädå, jag skojade bara!

                        Men om du nu lider av lässvårigheter så tycker jag verkligen att du ska koncentrera dej lite extra när du läser inlägg, så slipper vi alla missförstånd. Jag vet mycket väl att det kan vara svårt, men tar man sej lite extra tid och läser stycket mer än en gång och är säker på att man tagit in all information som skrivits innan man svarar så underlättar det för alla parter, det kan jag lova dej!

                        Mvh
                        Björn
                        fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                        Kommentar

                        • tezz
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 1069

                          #57
                          Ursprungligen postat av Björn
                          Tezz, den klubben finns redan sedan länge!

                          Nädå, jag skojade bara!

                          Men om du nu lider av lässvårigheter så tycker jag verkligen att du ska koncentrera dej lite extra när du läser inlägg, så slipper vi alla missförstånd. Jag vet mycket väl att det kan vara svårt, men tar man sej lite extra tid och läser stycket mer än en gång och är säker på att man tagit in all information som skrivits innan man svarar så underlättar det för alla parter, det kan jag lova dej!

                          Mvh
                          Björn
                          Väldigt bra skrivet det är precis vad jag tycker
                          Åter till ämnet New Life Spectrum

                          Kommentar

                          • Robbe
                            Användare
                            • februari 2003
                            • 527

                            #58
                            Har nu skaffat NLS Thera-A hos Håkanstorp zoo och såg att det ju finns en hel del olika sorters NLS att välja på.Det verkar som om dom har hela sortimentet för det fanns säkert 10 olika burkar att v'lja på.Jag har provat att mata med detta till alla mina fiskar även nyspottade och det ser ut som att även dom tar det direkt.

                            Kommentar

                            • MalawiMannen
                              Användare
                              • mars 2005
                              • 207

                              #59
                              Tjena Björn
                              Hur går det med dina körsbär?
                              //Lasse
                              www.very-important.se
                              Aquarizt Zentrum

                              Nu ombyggd o fin
                              Kika in vet jag

                              Kommentar

                              • dxd
                                Användare
                                • juni 2006
                                • 37

                                #60
                                Ursprungligen postat av Robbe
                                Har nu skaffat NLS Thera-A hos Håkanstorp zoo och såg att det ju finns en hel del olika sorters NLS att välja på.Det verkar som om dom har hela sortimentet för det fanns säkert 10 olika burkar att v'lja på.Jag har provat att mata med detta till alla mina fiskar även nyspottade och det ser ut som att även dom tar det direkt.
                                För mig så fungerade det direkt, inga problem alls.

                                TheraA 1mm käkas med stor aptit, men det är lätt att ge förmycket då NLS är ett riktigt bra foder, inte något skräpfoder som vanligtvis säljs i butikerna.

                                Någon har har provat med wafers till yngel?
                                Killen som säljer NLS rekomenderade detta, fungerar bra och ynglen växer så det knakar i komplement till Grow Formula.

                                Johan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...