Apistogrammatråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus Karlsten
    Användare
    • januari 2013
    • 318

    Har idag köpt en grupp VF Apistogramma caetei "Guama" ny bekantskap för mej.
    Ser ut att gått bra, hannen började uppvackta honnorna en halvtimme efter de kom ur påsen.
    www.marcuskarlsten.se
    -www.mobelspecialen.se-

    Kommentar

    • KuRtaN
      Användare
      • februari 2008
      • 778

      Ursprungligen postat av JosephineFredrik
      Hade det i stora bingen först, men gillade inte det bruna vattnet som blev. Men i dom små burkarna kan jag tänka mig att ha lite mörkare vatten.
      Tvivlar på att det var torven som var den största faktorn till brunt vatten, hade du inte nya rötter i karet? Jag har ett 112L utan några rötter med kristallklart vatten där jag kör rätt kraftig torvfiltrering. Kanske beror på vilken torv man använder. Köpte min hos Kent i hans "fyndakvarium" inne vid Koi tanken.
      Over and out // Mathias

      Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        Ursprungligen postat av KuRtaN
        Tvivlar på att det var torven som var den största faktorn till brunt vatten, hade du inte nya rötter i karet? Jag har ett 112L utan några rötter med kristallklart vatten där jag kör rätt kraftig torvfiltrering. Kanske beror på vilken torv man använder. Köpte min hos Kent i hans "fyndakvarium" inne vid Koi tanken.
        Ok, vet inte jag köpte min på herkules och hon varnade för att vattnet skulle bli brunt, men de finns som sagt var säkerligen olika sorter.

        Tror ju strongt på torv filtrering så jag skall skaffa ny iaf, finns nog mycket gött i för firrarna.

        Hur går det med dina bitaenita, har en hona som vaktar en grotta frenetisk, men kommer inte åt att se om där är rom eller yngel...

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          Visst var det yngel, och då menar jag tyvärr i singular, hon hade ett enda litet yngel med sig igår kväll som hon fick försvara frenetiskt ifrån tetror och kulfisk, tyvärr verkar inte den lille krabaten vara med henne idag...

          Men men, en lyckad lek vart de iaf.

          Kommentar

          • RobinH
            Användare
            • augusti 2008
            • 2150

            Ursprungligen postat av JosephineFredrik
            Visst var det yngel, och då menar jag tyvärr i singular, hon hade ett enda litet yngel med sig igår kväll som hon fick försvara frenetiskt ifrån tetror och kulfisk, tyvärr verkar inte den lille krabaten vara med henne idag...

            Men men, en lyckad lek vart de iaf.
            aahh synd.. du vet iaf. att hon kan dra fram yngel. hoppas på bättre lycka nästa gång.
            CA

            Kommentar

            • kaj.p
              Användare
              • april 2002
              • 2294

              Har fått raggat upp några nya apistos för mig. Apistogramma sp breitbinden. Iofs inte så mycket färg ännu men det kommer o attityden finns.
              I 1120 liter karet nu finns en 5 cm A eunotus mamma som håller ett 15 tal stora diskus borta från sina små.
              Diskussällskapet
              www.diskusforum.se

              Kommentar

              • c90368
                Användare
                • september 2007
                • 890

                Ursprungligen postat av kaj.p
                Har fått raggat upp några nya apistos för mig. Apistogramma sp breitbinden. Iofs inte så mycket färg ännu men det kommer o attityden finns.
                I 1120 liter karet nu finns en 5 cm A eunotus mamma som håller ett 15 tal stora diskus borta från sina små.
                Mäktig ryggfena!

                Kul med lite nya arter.
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • FrePGun
                  Användare
                  • mars 2009
                  • 2410

                  Vart hittar ni alla dessa nya arter? Känns som att inom gbg området finns samma nio sorter i varenda zoo handel.

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2294

                    I detta fall har jag bytat till mig dessa av en dvärgciklidfreak i Brittish cichlid association. Jag har också tiggt till mig en del bilder av Steve för NCS räkning. De kommer efter helgerna, men ett litet smakprov. En av de vanligaste vi har i våra kar VF Apistogramma cacatuoides.
                    Tycker den slår dessa orange o double red varianter med hästlängder.
                    Mer kanonbilder finns o kommer o dyka upp här.
                    Senast redigerad av kaj.p; 12 december 2009, 02:28.
                    Diskussällskapet
                    www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • FrePGun
                      Användare
                      • mars 2009
                      • 2410

                      WOW!! Fan vad fina dom var!

                      Nu undrar jag ju varför dom odlat sönder dom såpass som dom faktiskt har... för den naturliga varan var ju helt klart svårslagen!

                      Kommentar

                      • endymion

                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        I detta fall har jag bytat till mig dessa av en dvärgciklidfreak i Brittish cichlid association. Jag har också tiggt till mig en del bilder av Steve för NCS räkning. De kommer efter helgerna, men ett litet smakprov. En av de vanligaste vi har men i detta fallet VF Apistogramma cacatuoides.
                        Tycker den slår dessa orange o double red varianter med hästlängder.
                        Men är lovad mer bilder om det nu är intressant..
                        Låter kanon Kaj

                        Kommentar

                        • Marcus Karlsten
                          Användare
                          • januari 2013
                          • 318

                          Ursprungligen postat av kaj.p
                          I detta fall har jag bytat till mig dessa av en dvärgciklidfreak i Brittish cichlid association. Jag har också tiggt till mig en del bilder av Steve för NCS räkning. De kommer efter helgerna, men ett litet smakprov. En av de vanligaste vi har i våra kar VF Apistogramma cacatuoides.
                          Tycker den slår dessa orange o double red varianter med hästlängder.
                          Mer kanonbilder finns o kommer o dyka upp här.
                          Håller med dej, mycket snygg!
                          www.marcuskarlsten.se
                          -www.mobelspecialen.se-

                          Kommentar

                          • Marcus Karlsten
                            Användare
                            • januari 2013
                            • 318

                            Ursprungligen postat av Marcus Karlsten
                            Har idag köpt en grupp VF Apistogramma caetei "Guama" ny bekantskap för mej.
                            Ser ut att gått bra, hannen började uppvackta honnorna en halvtimme efter de kom ur påsen.
                            Jäklar vad roligt, de har lekt! Dessutom på en bra plats så jag kan se vad som händer.
                            www.marcuskarlsten.se
                            -www.mobelspecialen.se-

                            Kommentar

                            • kaj.p
                              Användare
                              • april 2002
                              • 2294

                              Grattis Några dagar med ett kul skådespel framför dig nu då
                              Upptäckte idag att min eunotus hona vallade sina små ihop med en hona från en tidigare kull. Att de adopterar o stjäl yngel har jag sett men aldrig att två honor jobbar tillsammans.
                              Diskussällskapet
                              www.diskusforum.se

                              Kommentar

                              • KuRtaN
                                Användare
                                • februari 2008
                                • 778

                                Ursprungligen postat av JosephineFredrik
                                Ok, vet inte jag köpte min på herkules och hon varnade för att vattnet skulle bli brunt, men de finns som sagt var säkerligen olika sorter.

                                Tror ju strongt på torv filtrering så jag skall skaffa ny iaf, finns nog mycket gött i för firrarna.

                                Hur går det med dina bitaenita, har en hona som vaktar en grotta frenetisk, men kommer inte åt att se om där är rom eller yngel...
                                Mina har tyvärr åkt på vita prick, gjorde ett för stort vattenbyte med kallvatten =/ Hade väldigt bråttom och allt gick fel så dom går på medicinering just nu i ett litet kar. Men har köpt en hona till så jag hoppas på lek sen! A. Pulchra & A.Agassizzi har ju lekt hos mig iaf!
                                Over and out // Mathias

                                Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                                Kommentar

                                Arbetssätt...