Apistogrammatråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Tog en ny bild idag på "tefe" blev nöjd med den är helnöjd med att ha dessa hemma, har tittat efter dem ett tag
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • fart66
    svarade
    Nydelig Apistogramma "Tefe"

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Apistogramma sp. Steel Blue
    Fantastiska...

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    fina bilder Pia!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Apistogramma sp. Steel Blue
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Apistogramma "Tefe"
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Sabina
    svarade
    Kom hem från kongress igår och nu är där tyvärr bara 2 yngel kvar, stackars make har följt mina matningsordinationer men var ändå givetvis orolig att han gjort ngt tokigt. Nåväl, trots allt deras 1a kull så vi får se framöver :-)

    Lämna en kommentar:


  • Sabina
    svarade
    Ynglen har fått lämna gropen idag, honan verkar mkt duktig för att vara första kullen. Vi får se, än så länge är det bara dag 2 och jag tänkte låta ynglen gå kvar. Lyckades ta några bilder, skall försöka lägga upp dem till helgen ;-)

    Lämna en kommentar:


  • Stefan
    svarade
    Ursprungligen postat av Bosse G
    Hanen kan leka med flera honor så köp minst en av varje. Dessutom vet du ju inte hur gammal honan är så du kan ju bli stående med en ensam hane snart annars.
    Kvarvarande Honan är knappt 2 cm så hon är nog väldigt ung. Akvariet hon går i är drygt 1 meter. Kanske blir för litet med flara honor.
    Ursprungligen postat av Sabina
    ....vid kvällsmatningen efter jobbet blev jag lyckligt hänförd av frisimmande A. Borelli Opal yngel, fantastiskt!
    Grattis! Sugen på att sälja? :-)

    Lämna en kommentar:


  • Bosse G
    svarade
    Ursprungligen postat av Stefan
    Den kan vara så att fiskarna var runt 1 år när de köptes. Temperaturen ligger på 24,5 grader, varmare i somras vissa dagar förstås. Nu i veckan gav Ramirezi hannen upp. Bara 2 honor kvar. En av varje sort. Trist. Tur att man har Scalarerna och en massa tetror kvar i allafall. Ska försöka få tag på Ap. borelli hanne i allafall. Tyvärr lite svårt här i Västerås. Affärerna är inte så sugna på att beställa hem bara en hane. Nån som har nått tips?
    Hanen kan leka med flera honor så köp minst en av varje. Dessutom vet du ju inte hur gammal honan är så du kan ju bli stående med en ensam hane snart annars.

    Lämna en kommentar:


  • Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av Sabina
    ....vid kvällsmatningen efter jobbet blev jag lyckligt hänförd av frisimmande A. Borelli Opal yngel, fantastiskt!
    Grattis!

    Alltid kul med smått i glaslådan.

    Lämna en kommentar:


  • Sabina
    svarade
    ....vid kvällsmatningen efter jobbet blev jag lyckligt hänförd av frisimmande A. Borelli Opal yngel, fantastiskt!

    Lämna en kommentar:


  • Stefan
    svarade
    Den kan vara så att fiskarna var runt 1 år när de köptes. Temperaturen ligger på 24,5 grader, varmare i somras vissa dagar förstås. Nu i veckan gav Ramirezi hannen upp. Bara 2 honor kvar. En av varje sort. Trist. Tur att man har Scalarerna och en massa tetror kvar i allafall. Ska försöka få tag på Ap. borelli hanne i allafall. Tyvärr lite svårt här i Västerås. Affärerna är inte så sugna på att beställa hem bara en hane. Nån som har nått tips?

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Du vet ju inte har gamla de var när du köpte dem heller, om du inte har odlat dem själv förstås. Runt 24-27 grader borde de bli åtminstone det dubbla innan de faller ifrån av ålder, men de svagaste individerna lär falla bort först och de sista du har kvar av dem är väl kanske bli 2,5 eller något sådant. Hur som helst är dessa ciklider lite kända för att inte bli så gamla.

    edit: Jag blir lite glad varje gång det postas i den här tråden. En av de första trådarna jag skapade här på forumet, och det var ett tag sedan nu

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • Stefan
    svarade
    Har läst igenom tråden. Är lite bekymrad för mina Ap.Borelli och Ramirezi. Det har gått i samma akvarium i ca ett år och nu faller de bort en efter en utan att det är fel på vatten eller miljö. De verkar helt enkelt bli ålderssvaga. Utan att vara så mycket äldre än ett år? Skönt att det verkar vara naturligt för dem.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...