Apistogrammatråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    här kommer några från mig
    ( dock märker jag att min telefon inte riktigt vill vara med i focuset, får förhoppningsvis snart byta till nyare modell )

    Dessa två filmerna är mitt Apistogramma baenschi par.



    Denna filmen är småsnuttar på hur den lilla Apistogramma "rio Mamore"-honan vaktar rom, hon har grävt ut en liten håla under denna roten.
    Så kul så för detta karet gjorde jag om i förrgår så det var snabba ryck men de var på väg att leka innan men jag trodde att det skulle bli nåt i och med makeovern men det gjorde det inte och jag är så glad så.
    De är några sekunder med där hannen uppvaktar den andra honan med.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av fart66
    Bilde av den største Apistogramma norberti hannen min.

    Sååå fin!!

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    wow!!!

    Lämna en kommentar:


  • fart66
    svarade
    Bilde av den største Apistogramma norberti hannen min.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Denna apiston är så fin den står på vill-ha-listan

    Lämna en kommentar:


  • fart66
    svarade
    Fine bilder av Apistogramma erythrura Piajo

    Jeg har en stor gruppe med Apistogramma trifasciata i et akvarie på 120 cm, det er minst 4 hanner der nå, en er klart dominant. Det var et virkelig fint eksemplar av Apistogramma trifasciata hanne som styrte akvariet med rundt 20 artsfrender. Han døde for ca 2 måneder siden, da ble det ledig plass på toppen og flere tidligere "sneaker males" kom fram og kjempet om posisjoner. Her er et bilde av vinneren, han er litt mindre en den har mye gult på kroppen og ryggfenan er lavere enn på den hannen som døde.


    Her er et bilde jeg har vist tidligere av han som var dominant tidligere, han er mye blåere i kroppen enn

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Det fanns bara en hona och två hanar i butiken, så jag köpte bara 1+1. Får invänta ny leverans. De går i ett 54 liters ihop med en okänd corydoras + några äpplesniglar. har ett Apakvarium på 1,5 x0,25x0,25 m i pipelinan, men kommer väl aldrig till skott trots att glasbitarna finns på plats.

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Köpte ett par Apistogramma trifasciata igår. Har inte sett till dom efter inkoppningen. De dyker väl upp någon gång och förhoppningsvis med en svärm yngel.
    Den ser spännande ut och verkar som att den fungerar i lite större grupp med fler hanar om man har 1 meter lång burk, vilket jag har Den ska jag hålla utkik efter!

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Köpte ett par Apistogramma trifasciata igår. Har inte sett till dom efter inkoppningen. De dyker väl upp någon gång och förhoppningsvis med en svärm yngel.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Sesådärja, så skall det se ut! Goody, Pia!
    Hittade inga i uppladdningsarkivet på de nya jag har, köpte en ny trio innan sommaren

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Sesådärja, så skall det se ut! Goody, Pia!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Bild på den hannen och honan som är på Mats filmer
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Gôtt!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Det stämmer Mats, Rio mamore heter Apistogramma erythrura

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jag hittade tyvärr inga bra bilder på hanen (jag tror Pia har några bättre), men slänger in ett par redigt usla pix ändå.
    Fart66 har nog rätt, ser det ut som. Det enda jag vet är att dom var sp. "Rio Mamore", har tyvärr inte mer info...
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...