5.48 m akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #46
    Kunskap hit eller dit.. det är smak han behöver.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #47
      Njae... om han nu köper in växter för en massa pengar (spana in alla Echinodorusarna), så är det ju trist om han svälter ihjäl dem. Motsvarar rätt exakt att köpa in ett duktigt gäng perfekta VF-firrar och enbart mata dem med torrfoder - och sedan fråga varför de inte trivs och leker...

      Fattar inte att det ska vara så svårt för folk att begripa att även växterna behöver mat. Det är faktiskt så enkelt, så att om man matar växterna så växer de. Han matar inte sina växter, han håller dem på svältgränsen.

      Många här är duktiga på ciklider. Verkligt duktiga. Kommer massor med råd om matning, skötsel och så vidare, så fort någon frågar. Men. Det är faktiskt exakt samma sak med växter.

      Ursprungligen postat av Robin
      Kunskap hit eller dit.. det är smak han behöver.
      Senast redigerad av PatrikMalmo; 17 april 2006, 17:48.
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • tropfrog
        Användare
        • juli 2003
        • 1827

        #48
        Ursprungligen postat av Stefan Larsson
        Bra svar Tropfrog!
        Detsamma!!

        Ursprungligen postat av Stefan Larsson
        Nja nu tar du nog i lite här...å andra sidan...hm...jag har inte varit den ende i sådana fall.

        Mitt syfte var inte att anklaga dig för påhopp (vilket jag inte kan läsa mig till att jag gjort) utan bara att tala om att jag tyckte ditt sätt att dumförklara tysken och hans intentioner var hårt. Det är givetvis upp till dig hur du önskar formulera dig, men det är också upp till mig att påtala om jag tycker något känns onödigt
        OKI, du har rätt. Du har aldrig anklagat mig för påhopp och jag har aldrig menat att "knacka tysken genom rutan". Då är ju allt frid och fröjd
        MVH
        Magnus

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #49
          hittade 2 filmer på hans forum





          Nya bilder på akvariet, som för övrigt inte är hans, kommer om en vecka ungefär.

          Den som äger akvariet är tydligen en riktig rik knös som inte bryr sig vad saker o ting kostar.
          Killen, kemisten o ebay handlaren har planerat och byggt akvariet med hjälp av några andra experter.
          Ägaren av akvariet, som för övrigt står i matsalen, ville bara ha några växter och kan inget om akvarier och därför får "kemisten" sköta om underhållet av akvariet oxå.
          Det finns trådar om detta akvarium i många forum och precis som här tycker en del att det är fint och andra tycker att det ser för dj...gt ut.

          Det som jag tycker är mest intressant är att det räcker med 15mm glastjocklek i ett nästan 6m långt akvarium med höjden 70cm.
          Senast redigerad av Wilhelm; 17 april 2006, 23:58. Anledning: läst i olika forum om detta monsterakvarium
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • tropfrog
            Användare
            • juli 2003
            • 1827

            #50
            Det förklarar ju saken. En rik knös utan smak anlitar en skrupellös försäljare som utger sig för att kunna lösa alla hans problem. Har vi sett/hört det innan?
            *viskar* Senskebröderna.

            MVH
            Magnus

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              #51
              Ursprungligen postat av tropfrog
              Det förklarar ju saken. En rik knös utan smak anlitar en skrupellös försäljare som utger sig för att kunna lösa alla hans problem. Har vi sett/hört det innan?
              *viskar* Senskebröderna.

              MVH
              Magnus
              :-)
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                #52
                Nu har växterna blivit lite större. Synd bara att de inte kund ha en proffsfotograf så man såg hela akvariet och slapp se alla spegelbilder.
                Dessutom är dom en jäkla linslusar.

                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • Cutekid
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 3368

                  #53
                  Är det bara jag som tycker att det ser riktigt fult ut? Konstiga växter och väldigt opassande plantering.
                  Carl

                  Besök petrochromis.com´s forum:

                  http://petrochromis.com/phpbb3/

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9122

                    #54
                    Nja, växterna är inte konstiga. Helt vanliga "akvarieväxter". Däremot så är planteringen under all kritik. Planterade helt på måfå, en här o en där i en lång rad.

                    Det är nog bara ägaren och hans kunder som tycker att det är jättesnyggt, liksom kemisten som gör sig en hacka på sitt verk.
                    mvh Wilhelm

                    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                    www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                    Kommentar

                    • ixxe
                      Användare
                      • februari 2005
                      • 234

                      #55
                      Ursprungligen postat av Wilhelm
                      Nu har växterna blivit lite större. Synd bara att de inte kund ha en proffsfotograf så man såg hela akvariet och slapp se alla spegelbilder.
                      Dessutom är dom en jäkla linslusar.

                      http://www.hs-aquaristikberatung.hom...RIENBAU_18.htm
                      Kan ju börja med o mörklägga rummet ialf när dom ska plåta, ser ju inte ett skvatt
                      http://ixxe.se

                      Kommentar

                      • Helenai
                        Användare
                        • oktober 2004
                        • 269

                        #56
                        För dem är det en del av inredningen, något att visa upp och prata om. Och de verkar ju ändå fascinerade av undervattensvärlden utifrån sina egna villkor. Misstnker också att ett så långt akvarium lätt ger ett "platt" intryck med allt på en rad, betänk hur LÅNGT det är!!

                        Men visst håller jag med huvuddelen av inläggen. Jag skulle inte heller gjort inredningen på det viset. Eller valt samma sorts fiskar eller sniglar.
                        Varde ljus... och det vart mörker.

                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

                        Kommentar

                        • drd
                          Användare
                          • december 2004
                          • 1112

                          #57
                          Skit kul att ha en 5.48 meter lång äppelsnigelodling !

                          *LOL*
                          // drd

                          Nu med ännu fler malar.......L046 igen

                          Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                          Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

                          Kommentar

                          • Midas_Tom
                            Användare
                            • mars 2005
                            • 809

                            #58
                            hahahaah. drd ..

                            varför ha sniglar i ett sånt kar ? . .förstår det inte . visst de äter alger men då är det ju mycket roligare att ha en massa olika L-malar
                            //tom

                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

                            Kommentar

                            • ixxe
                              Användare
                              • februari 2005
                              • 234

                              #59
                              Ursprungligen postat av drd
                              Skit kul att ha en 5.48 meter lång äppelsnigelodling !

                              *LOL*
                              je skitkul o ha stora klumpar med slemmiga ägg över hela rampen :/

                              Läste nånstans att dom göder med ler-kulor o lite flytande typ tmg eller nåt btw

                              Sen fattar jag inte, dom verkar ju ha pengar o potensial, men inget av akvariumen ser vetigt ut.
                              Den andra länken som postades med växtburkar ser ut som om nån kastat ner växterna lite "random" bara tom krukorna var synliga över gryset bläää
                              http://ixxe.se

                              Kommentar

                              • Alexander Wiberg
                                Användare
                                • februari 2005
                                • 445

                                #60
                                Tänk om man hade haft det karet. Bort med bakgrunderna, i med moduler och riktig sand blandat med lite grus. I med massa natursten naturligt lagda och sen köra på med ciklider från Rift Lakes. Naturligtvis metallhalogen som belysning. Mama!
                                A.Wiberg (alex83)

                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

                                Kommentar

                                Arbetssätt...