"Lånad" bild

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pleco
    Användare
    • april 2002
    • 516

    #46
    Ursprungligen postat av Laesk
    Pleco... är du själv nöjd me den bilden? Menar du har ju tagit bilder som är 100000 ggr bättre! En sån bild är väl inget å bry sig om.
    Nej jag är inte nöjd men som Jorsa skrev "det har inte med bildkvalitén att göra, utan principen".

    Jag tycker det är dumt att stjäla något man kan få gratis ,hade butiken frågat mig så skulle de få använda bilden ,många av mina bilder används på flera sidor och jag har hittills aldrig nekat någon.
    Som jag skrev förut i tråden så skulle det räcka för min del om de hade skrivit "Lånat från ciklid.se " men att inte svara på mailn och ignorera mig gjort mig lite förbannad.

    Ursprungligen postat av olof
    Det rör sig som jag förstår det om en mindre "hobbybutik" och de har troligen ingen koll alls på det här med upphovsrätt. Mvh

    olof
    Någon koll på upphovsrätt har de när det stor " Copyright ® xxxx. All rights reserved " på deras sidan .
    ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

    Kommentar

    • pleco
      Användare
      • april 2002
      • 516

      #47
      Ursprungligen postat av Hank
      Om du inte luskat ut det redan:
      "Print Scrn"-knappen, och sedan, klistra in i t.ex Word, klart!
      Tackar ,jag har inte Word men det funkade fint i Paint
      ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 7334

        #48
        Pleco: Har mailat dig om detta, men inte fått något svar ännu. Har mailet kommit fram?
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • pleco
          Användare
          • april 2002
          • 516

          #49
          Fick ett mail från dig den 13e och svar skickades samma dag .
          ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

          Kommentar

          • drd
            Användare
            • december 2004
            • 1112

            #50
            Hört nåt från butiken i fråga ??
            // drd

            Nu med ännu fler malar.......L046 igen

            Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
            Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

            Kommentar

            • Björn
              Användare
              • april 2002
              • 787

              #51
              Dom har ju iallafall inte tagit bort bilden. (Förutsatt att jag hittade rätt affär, hittade jag fel så finns bilden på mer än ett ställe...)

              Tycker förövrigt att det är en ganska intressant diskussion ang. vem som har rätt att stjäla från andra. Merparten av debattörerna verkar tycka att det är ok att ladda ner musik, filmer och bilder för att spara pengar, men inte för att tjäna pengar?
              Är det bättre att någon förlorar pengar på mitt sparande än att någon inte tjänar på mitt tjänande? Om någon annan redan betalt fotografen, får jag sno bilden då?

              Många frågor, och säkert ännu fler svar =)

              Mvh
              Björn
              fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

              Kommentar

              Arbetssätt...