Fotbolls VM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marcuspajp
    Användare
    • augusti 2005
    • 74

    #76
    Ursprungligen postat av LN
    Bussen går inte förrän efter semin.
    Är det inte lite illa om de inte spelar bronsmatchen?

    Kommentar

    • Kalle-El
      Användare
      • augusti 2005
      • 255

      #77
      Ursprungligen postat av Felipe
      Paraguay saknade 2-3 mycket duktiga/erfarna/viktiga grabbar mot England (hade det inte varit for Gamarras sjalvmal sa pass tidigt i matchen sa vet i fan....) .
      Tror (hoppas!) att Sverige slar England....Paraguay brukar spela betydligt snabbare/tuffare an mot England....och jag tror inte att dem gar in for oavgjort.

      Argentinas match var den basta hittills....oavgjort hade nog varit mera rattviss....men afrikanarna verkade inte ha koll pa hur man petar in den runda.....verkligen synd.
      Argentina har ett mycket bra lag, men tranaren har fatt jatte mycket kritik och manga undrar hur han ka ha spelare som Tevez, Aimar och Messi pa banken??

      Det ar svart att tro att Brsailien inte tar VM....det kravs nog mycket mer an ett bra landslag for att sla dem....tur kanske??
      Argentina har så bra lag / spelar i så bra grupp att fdörbundskapten har valt att vila en del spelare så han kan hålla sitt lag så fit som möjligt. Aimar tror jag iofs inte är ordinarie, lite svårt att peta Riquelme, men Tevez kommer säkert starta matcher. Messi har ju varit skadad länge och kanske inte riktgit är redo för spel i 90 minuter. Killen kommer dock säkert att speltid.Avslutningsvis är ju Tevez och Crespo rätt lika varandra som spelare, stora och tunga, medan saviola är liten och kvick. Bossen kanske vill ha ett anfallspar med lite olika kvalitéer istället för två cloner.

      Kommentar

      • Felipe
        Användare
        • april 2002
        • 327

        #78
        har ingen aning hur det fungerar i andra varldsdelar....men har i Sydamerika ar det langt ifran sa att tranarna bildar laget med basta spelarna....det ar tyvarr sa att vi saljer spelarna till utlandet redan vid 17-20 arsalder, och manga ganger ar det inte forbundet eller tranaren som "valjer", utan maffian som saljer spelarna (det ar valdigt lite % av forsaljningen som gar till sjalva laget eller spelaren sjalv...).
        I dem flesta lagen marks det tydligt....( i Brasilien kvittar det da landet kan bilda 2-3 landslag av hog kvalite).

        Jag har foljt Argentinas press sedan kvalet har nere borjade...redan da valde tranaren att anvanda en del spelare som "maste" saljas antingen pa grund av aldern eller pa grund av att deras kontrakt gar ut i ar....(exempel Uruguay, Chile, Peru och Colombias "taktik" under kvalspelet)
        Unga spelare anvands sallan (kom ihag Maradona under Menottis tid....).

        Tevez och Crespo ar ju inte alls samma sorts spelare (??)!!.....Crespo ar ju anfallare och i landslaget haller sig alltid runt malet....Tevez ar mittfaltare (har spelat sa i Boca Juniors och i Corinthians i Brasilien just nu) och borjar "sitt spel" 30-35 meter bakrifran straffomradet.
        Och Aimar+Riquelme+Saviola har spelat en del matcher ihop och med mycket bra resultat...(Riquelme pa hoger, Aimar/Tevez i mitten och Saviola pa vanstern) fast i ett VM skulle det behovas en spelare typ Simeone i mitten som gor det grova arbetet..

        Naja...det ar ju inte taktik vi diskuterar...utan det lilla vi hittills har sett.
        Tror inte att Argentina haller samma klass som forr, oavsett vilka spelare dem racknar med.
        Som "fungerande lag" har dem haft valdigt svart (sjalvklart; jag menar om man jamfor med samma land for 4-6 ar sedan).
        Och dessutom har dem en del spelare som "maste vara med" och som skulle saknas oerhort mycket om nagot hander dem; Sorín, Riquelme och Ayala.

        Jag hoppas det gar bra for dem da jag gillar deras spel, men arligt talat ar brasiliansk spel som tilltalar mig bast!
        Felipe

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • april 2002
          • 4594

          #79
          Som sportexpert måste jag ju skriva något

          Jag tycker det var fantastiskt kul att, citat från alla svenska media, "Turneringens sämsta lag" spelade oavgjort mot Sverige som med all logik måste vara precis lika "Turneringens sämsta lag". Underbart
          Tony Englund

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • juli 2002
            • 5395

            #80
            Jep, jag fattar inte hur Lagerbck kan säga att de spelade bra. De sista 20 spelade ok, men innan det va det ju faktiskt rätt uselt måste jag säga...

            Nu scora mexxarna!
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Kalle-El
              Användare
              • augusti 2005
              • 255

              #81
              Gnällsvensson klagade på att han blev utbytt och tyckte han hade gjort en bra match.

              Han är ungefär lika fel ute som Lars Lagerbäck....

              Ärligt talat skulle jag inte gråta om Zlatan petades till nästa match. Allbäck kämpade och krigade, vad gjorde Zlatan egentligen?

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • december 2004
                • 4744

                #82
                Fem poäng till dig marcuspajp.
                O jag som trodde ja kunde räkna
                Det här kommer ja att få äta upp av Wilhelm.

                Lagerbäck måste ha sett en annan match helt enkelt. Att spelarna vill täcka upp är en sak men att tränaren inte vill se fakta är rätt oroväckande, har verkligen inte tränaren större krav på "en bra match".

                Ser det lite så här - Härifrån kan det bara bli bättre.

                HEJA SVERIGE
                Senast redigerad av LN; 12 juni 2006, 08:12.
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • malplacerad
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 877

                  #83
                  Härligt att "mitt" mexico vann öppningsmatchen, har gillat mexico sedan jag såg Hugo Sanchez för första gången på 70-talet, mexarna är lite som brassarna, de gillar att rulla boll och spela tekniskt, de tar sig ofta till mästerskapen men brukar få respass ganska tidigt.

                  Saknar Cuauhtemoc blanco i årets uppställning annars känns laget riktigt komplett i år, har ni andra något favoritlandslag som ni föjer förutom sverige?
                  Senast redigerad av malplacerad; 12 juni 2006, 11:13.
                  ||||

                  Kommentar

                  • LN
                    Användare
                    • december 2004
                    • 4744

                    #84
                    Hoppas på Holland. Tycker att dom spelar go fotboll samt att det är helt enkelt deras tur att ha tur.
                    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      #85
                      Hoppas på drömfinal Tyskland -Holland och Holland får stryk igen!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • LN
                        Användare
                        • december 2004
                        • 4744

                        #86
                        Ja fast enda skillnaden att Holland vinner med 3-1
                        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9122

                          #87
                          Då blir det inga öl den dagen.
                          mvh Wilhelm

                          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                          www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                          Kommentar

                          • Robin
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 4526

                            #88
                            Angola spelar den roligaste fotbollen VM bjudit på hittills så det vore kul om dom gick vidare.
                            Mvh
                            Robin

                            Kommentar

                            • Zaphi
                              NCS Medlem
                              • juli 2002
                              • 5395

                              #89
                              Riktigt, riktigt bra fotbollshalvlek, den första mellan Italien och Ghana! Äntligen lite riktig fotboll i VM. Bäst hittills! Kolla på andra om ni missa första, det kanske håller i sig...
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                              Kommentar

                              • Alexander Ylipää
                                Användare
                                • oktober 2003
                                • 3615

                                #90
                                Trevlig match Italien och Ghana bjöd upp till. Synd att inte Ghana kunde skaka pizzabagarna lite på slutet.


                                Två klockrena filmningar förövrigt av afrikanarna, eller vad säger ni ?
                                Mvh Alex

                                Kommentar

                                Arbetssätt...