Fotbolls VM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 7334

    Har just avnjutit en spännade semifinal.

    För en gångs skull inte en massa filmingar, och i de flesta fall korrekta domslut (även om det faktiskt kunde varit frisparkar i några lägen där dommaren friar).

    Tycker faktiskt att Italien spelade den trevligaste fotbollen av de två lagen, och att de faktiskt hade + poäng spelmässigt in i förlängningen. Sedan två träffar i virket i början av förlängningen minskade ju inte känslan av de borde få vinna.

    Dock när det är så kort tid kvar till straffar så förväntar man sig inte två mål inom loppet av de sista 3 minuterna.

    Hade det gått till straffar tror jag att Tyskland hade tagit hem det, men nu blev det inte så.

    Snygga mål blev det i alla fall, och det lyste verkligen av trötthet i det tyska laget när de blev överspelade.

    Allt som allt, kul match och rätt vinnare spelmässigt, även om jag inte är en fan av Italiens sätt att ta sig dit och deras filmningsteknik som de tydligen glömt i omklädningsrummet.

    Ser fram emot morgondagens match, och hoppas att Portugla kan spela sitt spel utan att slänga sig i tid och otid.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • Kalle-El
      Användare
      • augusti 2005
      • 255

      Finns det några bra fotbollslag från Skåne?

      Skämt och sido känns Malmö i dagsläget betydligt starkare än HIF. Även om jag fortfarande tror att Malmö inte kommer prestera bra om inte Skoog blir frisk. Att tappa Alfons Åberg var inte heller bra.

      HIF känns väldigt ojämnt och obalanserat, inte minst då mittfältet som inte håller toppklass direkt.

      Tror fortfarande laget att slå blir hammarby. Laget har inte tappat några spelare och haft en lugn sommar. Detta är alltid bra och brukar avspegla sig på spelet. Outsiders ser jag som Djurgården, om vi får ordning på mittfältet.... Sedan känns det rätt svagt. Viss Malmö skulle kunna utmana också, men det känns som att det laget behöver en säsong för att spela in alla nya spleare samt lära sig Snuffes idéer.

      När det gäller Vm kan man inte vara annat än nöjd. Hade tippat på krysset så allt känns bara fint. Tror för övrigt på 0-0 eller 1-1 imorgon mellan Frankrike och Portugal. KOmmer bli sjuk mittfältssörja med 10(!) spelare på mittfältet kombinerat med fina försvar....

      Kommentar

      • Jeppe
        Användare
        • oktober 2005
        • 409

        Klart som fan att Henke kommer höja laget. Bara för att det gått dåligt för han under VM betyder inte att han måste sluta lira fotboll... om man kollar hur han har varit i Barcelona så har det gått bra för han.. han hade typ genomsnitt 0.8 mål per match, och då fick han bara starta ca 3 matcher från start så..
        540 Troffar, Callochromis ect
        100 sydamerica, dvärgar
        120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
        40 tomt

        Qui dormit, non peccat

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          Morgondagens match Helsingborg-Hammarby visas på tv400 så det finns något för oss med fotbollsabstinens när VM har vilodag.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • panna
            Användare
            • december 2004
            • 233

            Kom igen, vad tycker om matcen? mvh. Jouni

            Kommentar

            • malplacerad
              Användare
              • maj 2005
              • 877

              Mer filmningar än på en filmaudition.
              Ronaldo borde ha gult kort för sina straff-filmningar.
              Straffen tycks också föregås av en filmning.

              Fransmännen ser inte speciellt pigga ut, om de når finalen lär italienarna vinna.
              ||||

              Kommentar

              • Kalle-El
                Användare
                • augusti 2005
                • 255

                Straffen var nog ingen filmning, men den kändes jävligt billig om man säger så.

                Trist när man tippar kryss och ryker dit på en skitstraff.

                Känns som att finalen stinker 0-0...

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9579

                  Ursprungligen postat av Kalle-El
                  HIF känns väldigt ojämnt och obalanserat, inte minst då mittfältet som inte håller toppklass direkt.
                  Idag kändes det väldigt balanserat och mittfältet var klart starkare än Hammarbys, det kan bli riktigt trevligt i höst .
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • Kalle-El
                    Användare
                    • augusti 2005
                    • 255

                    HIF kan säkert "skrälla" mot vilket lag som helst, men jag tror också laget kommer råka ut för lite för många bottennapp som 0-0 hemma mot Gefle eller något liknande. ( Inget ont of Gefle jag tog dem mest som exempel. ) Man kan vara stabila i en match utan att vara stabila över en hel säsong om man säger så.

                    Sedan skall jag villigt erkänna att jag inte har en susning om något av lagen valde att ställa över spelare för det var cup eller liknande. Vill inte uttala mig om något specifikt resultat innan jag sett laguppställningarna.

                    Kommentar

                    • Jeppe
                      Användare
                      • oktober 2005
                      • 409

                      Tyskland vann.. o ja som höll på portugal.. hoppas frankrike vinner mot italien iaf
                      540 Troffar, Callochromis ect
                      100 sydamerica, dvärgar
                      120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
                      40 tomt

                      Qui dormit, non peccat

                      Kommentar

                      • Kalle-El
                        Användare
                        • augusti 2005
                        • 255

                        Är fullständigt övertygad om att finalen kommer sluta kryss efter 90 minuter. OM det sedan blir 0-0 eller 1-1 är en öppen fråga.

                        Italien har ännu inte släppt in ett enda spelmål om man undantar självmålet mot USA. ( Cannavaro är nog VMs bästa spelare. )

                        Båda lagen har dessutom en stor respekt för varandra vilket gör att det kommer bjudas på väldigt få ytor. Detta har tyvärr stora chanser att bli en av de tråkigaste finalerna på mycket länge.

                        Själv hoppas jag dock på Italien då jag inte gillar Franrikes sätt att ta sig till finalen, först en filmning mot Spanien och sedan Henrys lilla svanhopp mot Portugal. ( Och ja jag vet att Grossos straff mot Australien var lite billig, men den ser jag mer som klumpigt gjort av backen... )

                        Att ölen, chipsen och annat redan är ordnat känns dock väldigt stabilt...

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9122

                          Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Jag hade en ruskig mardröm inatt. Vaknade genomsvett och hade svårt att somna om.

                          Vad jag drömde? Jo, att grodätarna blev världsmästare.

                          Ja det är bara att satsa allt man äger och har på grodätarna.

                          Mina mardrömmar är ofta sanndrömmar.
                          mvh Wilhelm

                          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                          www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                          Kommentar

                          Arbetssätt...