Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • februari 2003
    • 2533

    snygg molirohane. Det är inte alls en regnbåge och inte kasanga.
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

    Kommentar

    • Danne_K
      Användare
      • februari 2006
      • 777

      blir att ringa å prata lite med affären där ja har köpt dom.. för de är ju som ni skriver kanppast en kasanga moorii "röd regnbåge" som dom såldes under.. men var lite svårt att se då dom var vid köptillfället bara ca 2.5-3cm å inte hade börjat färga alls de är först nu vid ca 5cm som dom har börjat färga... nog för att dom verka bli grymt fina men va ju inte riktigt va ja trode ja skulle få. är det någon som har några bilder på moliro om det är de som ni tror de är? hur ser tex honorna ut är dom lika röda?
      Senast redigerad av Danne_K; 18 juni 2006, 17:40.

      Kommentar

      • stiffe
        Användare
        • april 2002
        • 953

        Danne gå in på min zoon http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...927&gid=137169 där har jag lite foto inlagda på Moliro yngel/ungdjur som är runt 5cm
        mvh Stefan

        Kommentar

        • Danne_K
          Användare
          • februari 2006
          • 777

          de är ju inge snack om saken där är moliro. stiffe dina bilder var riktigt bra satt även å kollade lite på google å de är ju dom.. var tidigare inne på att de skulle kunna vara chipimbi men hade inte sett molorio och nu när jag har sett bilder på dom så är jag helt övertygad. Men är dock lite irriterad på handlaren som har sålt dom under namnet kasanga moori "röd regnbåge" nog för att jag nästan tycker att dessa är snäppet snyggare.. men man ska ju få det man köper. som sagt blir att prata lite med handlaren imorgon..

          Kommentar

          • blackened
            Användare
            • januari 2005
            • 1042

            Ser att du har dom i ett 208 liters Danne. Alldeles för litet när de vuxit på sig lite. Men du kanske hade planerat att flytta dom senare?

            Kommentar

            • Robbe
              Användare
              • februari 2003
              • 527

              Shit vilka coola troffegrupper du har stiffe.
              Underbara Moliro tex enormt röda o snygga

              Danne:
              Sen har jag sett ganska så röda yngel som till slut har blivit mycket snygga Kasanga men jag får nog hålla mde om att dom var ganska så lika Moliro.
              Har du betalt mer för att det ska vara Kasanga eller?

              Kommentar

              • Danne_K
                Användare
                • februari 2006
                • 777

                nja vet int va dom brukar ligga på. någon som har koll på vad molorio och kasanga ligger på i för pris klass? funkar bra att hålla och odla trophar i så stora/litet akvarium. men har tängt bygga ett stort tanganyika akvarium så fort vi hittar ett hus som vi vill ha.

                Kommentar

                • amini
                  Användare
                  • maj 2006
                  • 80

                  Ursprungligen postat av Danne_K
                  nja vet int va dom brukar ligga på. någon som har koll på vad molorio och kasanga ligger på i för pris klass? funkar bra att hålla och odla trophar i så stora/litet akvarium. men har tängt bygga ett stort tanganyika akvarium så fort vi hittar ett hus som vi vill ha.
                  kommer inte ihåg kasanga,
                  men moliro säljs både i nol o herkules zoo i göteborg för 690 kr för 10st.
                  en polare köpte 10 från varje affär o de ser bra ut kroppsmässigt o många har fin röd färg.

                  Kommentar

                  • Danne_K
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 777

                    Ursprungligen postat av amini
                    kommer inte ihåg kasanga,
                    men moliro säljs både i nol o herkules zoo i göteborg för 690 kr för 10st.
                    en polare köpte 10 från varje affär o de ser bra ut kroppsmässigt o många har fin röd färg.
                    ok isånt fall har ja betalat nog så mycke köpte 15st för 120/st har ja de för.. å då var dom bara yngel (ca2.5cm) så har fött upp dom nu till ca 5... vart lite osäker nu om de var 120 eller om de va ännu mer hmmm

                    Kommentar

                    • ozric
                      Användare
                      • mars 2004
                      • 3187

                      Kanske fick du dem för Regnbågspriset. Tror att Moliro generellt är billigare.
                      Men vilken miss av butiken.... *suck*
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

                      Kommentar

                      • Danne_K
                        Användare
                        • februari 2006
                        • 777

                        ringde å pratade med han som äger butiken idag. frågade bland annat om han var säker på om de var kasanga moorii. han svarade nå sånt här kommer inte riktigt ihåg. att han hade beställt dom efter en lista där det stod kasanga moorii, men att det ibland händer att det är fel och att de är nästan omöjligt att se vad dom är för någon moorii innan dom har färgat ut. ungefär kommer inte riktigt ihåg.. glömde att fråga av vilken grosist han hade tagit dom ifrån men ska förbi han senare i veckan har inte haft tid idag när ja har jobbat eftermiddag vilket jag även gör imorgon men ska försöka hinna dit på ons när jag jobbar natt.. dock är det 10mil å köra sen någon ting som irriterar mig väldigt mycke är att ja inte är helt 100% säker på vad jag har för någon ting i mitt akvarium har suttit å kollat på en massa bilder nu på internet och känns som att det finns ändra än just molrio som de skulle kunna vara även om bilderna som stiffe har är väldigt lika mina..
                        Senast redigerad av Danne_K; 19 juni 2006, 23:11.

                        Kommentar

                        • amini
                          Användare
                          • maj 2006
                          • 80

                          finns det nån med chimba bilder 3-4 cm så man vet hur de ser ut?

                          Kommentar

                          • blackened
                            Användare
                            • januari 2005
                            • 1042

                            Snacket om att man inte ser skillnad är bara bull. Man ser ju solklar skillnad mellan "red", "moorii", "black" osv redan vid typ 2cm. Låter inte som en särskilt kompetent handlare på troffefronten.

                            Dina är moliro, inget snack om saken. Chipimbi är sällan (aldrig?) röda på kroppen som dina är, utan grå.

                            Kommentar

                            • Danne_K
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 777

                              hur tycker ni ja ska göra ska när ja fara förbi handlaren imorgon.. tycker ni ja borde kräva någonting (tex få några kasanga moorii jätte billigt eller nå sånt) eller ska ja bara finna mig i att de är som de är? var de ingen som hade någon koll på vad kasanga brukar kosta? amini skrev ju en av hans kompisar hade köpt moliro för 69kr/st är det vad dom brukar ligga runt?

                              Kommentar

                              • ozric
                                Användare
                                • mars 2004
                                • 3187

                                Vill du hellre ha Röd Regnbåge så är det bara lämna in Moliron å så får han fixa fram dem till dig.Det hade iaf JAG krävt! E han/hon schysst så är det nog inga problem. Kör de på det "svinaktiga" sättet ska du åtminstonde ha tebax mellanskillnaden (om nu bågarna är dyrare hos dem).
                                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                                c",)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...