Ciklider med hem från USA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #91
    Då kan jag berätta att efter att jinnarparen var så vänlig att sälja mig en hona av Grammodes så har jag nu en kull småttingar på ca 200 st som simmar runt, och jäklar vad mednvånarna får vara på sin vakt
    Hur går det för er andra nu då?
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • jinnarparen
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 2670

      #92
      Vad det gäller mina grammodes så har de "kärleksproblem" fortfarande. Den dominanta hanen och 2 honor håller varsin 3-del av karet och slåss med jämna mellanrum.
      Förhoppningsvis kommer han att komma bättre överens med en av honorna inom det snaraste. Har 8 st kvar - 4 av varje kön.
      Den omtalade aggressiviteten har börjat visa sig nu mot andra fiskar, innan har jag tyckt att de varit veka och undfallande mot andra.

      Har tidigare nämnt att jag har en förhoppning om att jag har en umbriferahane, men inget är klart med det än så länge.

      Escondidon och nicaraguensen simmar bara omkring i karet och växer så sakteliga.

      Honduran redpointen leker med jämna mellanrum. Det börjar väl bli dags att spara lite yngel från dessa också...om fler är intresserade av dem
      Åter till CA

      Det är där jag hör hemma

      Kommentar

      • Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • maj 2006
        • 1816

        #93
        [QUOTE=.
        Honduran redpointen leker med jämna mellanrum. Det börjar väl bli dags att spara lite yngel från dessa också...om fler är intresserade av dem[/QUOTE]

        Jo då visst finns det intresse för Honduran redpoint, så det är nog dax att spara några yngel.

        Kommentar

        • Jorsa
          Användare
          • december 2003
          • 199

          #94
          Ursprungligen postat av jinnarparen
          Honduran redpointen leker med jämna mellanrum. Det börjar väl bli dags att spara lite yngel från dessa också...om fler är intresserade av dem
          Sign me up!!
          Bara ekonomin och boytan sätter gränser...

          Kommentar

          • wofflan
            NCS Medlem
            • september 2003
            • 660

            #95
            Ursprungligen postat av jinnarparen
            Honduran redpointen leker med jämna mellanrum. Det börjar väl bli dags att spara lite yngel från dessa också...om fler är intresserade av dem
            som jag har mailat om tidigare så hade jag också varit sugen på redpointen
            Mvh Fredrik

            Kommentar

            Arbetssätt...