Tack Mellberg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-El
    Användare
    • augusti 2005
    • 255

    #16
    Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
    Perfekt på onsdagar är det inte Robinsson!!!
    Kanske är en dum fråga, men vad är Robinson?

    Eller är den där realitysåpan där man placerar ex antal mer eller mindre korkade individer på en ö för att sedan se hur ordentligt de kan göra bort sig?

    Om jag fick välja skulle inte Trean sända någon fotboll alls då jag stör mig enormt både på deras sändningar och deras kommentatorer.

    Kommentar

    • Kalle-El
      Användare
      • augusti 2005
      • 255

      #17
      Savage är ju lite av en hjälte, en typ av spelare som jag älskar. Tycker nog Mellberg borde vara stark nog att klara av att stå emot en sådan spelare dock. Håller helt med om att "berget" varit rätt svag i både Villa och landslaget. Bara att hoppas att Micke Svensson kan komma tillbaka, vi behöver "Killer" i landslaget. Väntar inte Villa in en rätt duktig dansk mittback som varit skadad en längre tid?

      Det som Lagerbäck skall ha skit för är att han envisas med att ge vissa spelare förtroende även om det inte presterat något. Tänker då främst på Svensson, Alexandersson och Östlundh. ( För att inte tala om vad Daniel Andersson har i blågult att göra. ) Dessutom är det lite fegt att inte våga pröva yngre spelare som bröderna Farnerud eller Hysén. Envisas med att pusha fram Elmander, killen har det mesta en modern bollspelare skall ha.

      Sverige spelade för 0-0 mot kroaterna och sådant bestraffar sig alltid. Det är bara Italien som är destruktiva nog att kunna spela 0-0 på beställning.

      Mellbergs hands är en dundertabbe, men jag störde mig mer på Östlundhs ständiga misstag och misslyckade inlägg. ( Kroaterna hade med lite skärpa kunnat göra flera mål pga denne spelares enkla misstag. ) En ytterback måste kunna slå fina inlägg och inte bara blunda och skjuta så hårt han kan.

      Kommentar

      • Per B
        Användare
        • september 2005
        • 1250

        #18
        Jag anar Djurgårdssympatier hos Kalle-El. Sympatiskt i så fall!

        I övrigt så tycker jag att Lindroth är tråkig men duglig. Han är oftast på rätt plats men startar knappast några anfall. Mitt personliga hatobjekt är Östlund. Vilken sopa, han törs ju knappt spela fotboll. Vad gäller Elmander så gillar jag honom men Allbäck brukar göra det han ska där framme och borde vara självskriven ihop med Henke när Ibrahimovic inte kan spela.

        Nu gick det ju bra ändå tack vare Holland.
        mvh Per

        Tanganyika och Västafrika i burkarna

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #19
          Farneruds har prövats...iallafall Pontus...och han höjer sig inte över mängden direkt. Alexander borde däremot få chansen då han är mer lovande än Pontus var i samma ålder...

          Savage är en av de mest hatade spelarna i England och tydligen inte vidare smart heller...en typisk David Batty typ som oftast har en massa skit för sig än att spela fotboll.
          Hans uttalande om att han skulle komma närmare till sina föräldrar i England om han bytte Birmingham mot Blackburn är nog världens sämsta ursäkt till sina förra fans som någon spelare gjort någonsin. Han fick en mil extra mot tidigare...
          Savage en hjälte? Skiter en hjälte ned domarens omklädningsrum? Det var nämligen det som Savage gjorde...han lämnade sin avföring på väl vald plats.

          Villas Laursen är borta resten av säsongen pga skada och han är ett väldigt osäkert kort om han ens kommer tillbaka i dugligt skick. David O´Leary gjorde en rövare som inte gick hem...ett av hans största misstag i Villa hittills. Man ska aldrig chansa med spelare som har en diger skadelista i sin resumé...
          Jag trodde att han hade gjort ett riktigt kap i Laursen och när han spelat har han visat sig vara riktigt duktig. Tyvärr har det mer sett ut som små gästspel...

          Hysen är duktig...men internationellt sett så har han mycket kvar att bevisa.

          Kommentar

          • Kalle-El
            Användare
            • augusti 2005
            • 255

            #20
            Borde kanske formulerat mig bättre angående Savage bästa herr Larsson. Jag gillar den typen av spelare, jag försvarar på intet sätt hans agerande utanför planen.

            Jag personligen tycker mer illa om spelare från Chelsea och Man United än vad jag tycker illa om Savage.

            Visst har Hysén och Farnerud den yngre mycket kvar att bevisa internationellt, men de måste få chansen att lyckas även i landslaget. Därför borde också spelare som Arneng, Goitom m fl få chansen då de antagligen är minst lika bra som många gamlingar. Inbillar mig fortfarande att Farneurd den äldre skulle kunna funka som högerback eller också vill jag bara ha in vad som helst så länge vad som helst inte betyder Östlundh...

            Kommentar

            • Kalle-El
              Användare
              • augusti 2005
              • 255

              #21
              Ursprungligen postat av Per Bjellert
              Jag anar Djurgårdssympatier hos Kalle-El. Sympatiskt i så fall!
              Det kan jag inte neka till alls!

              Som sagt Lindroth funkar defensivt, men jag kräver mer av en spelare i blågult. De elva spelare som lirar i blågult skall vara kapabla att spela både offensivt och defensivt, i alla fall när det handlar om spelare på mitten samt ytterbackar.

              Hade precis som du hellre sett Allbäck på topp istället för Jonson. Jonson och Larsson har aldrig riktigt funkat ihop tyvärr.

              Östlundh kan man tycka illa om av många anledningar, att han ser ut som en tysk porrstjärna från 80-talet kanske hör till de sämre, men att han är ordinarie i landslaget säger mer om hur dåligt ställt vi har det med ytterbackar än Östlundhs storhet som spelare. varför inte låta Chrille Andersson, Micke Nilsson eller Concha få chansen istället. Tror inte att de skulle göra det sämre om man säger så.

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #22
                Lägg ner "bästa Herr Larsson"-snacket...

                Det Savage gjorde på planen i ett stort gruff i matchen mot Villa var fegt...han gick fram när Mellberg var i ett mindre handgemäng med någon spelare och sedan tryckte han in sitt finger i ögat på Mellberg när han inte såg att han smög sig på, för att sedan springa bort från situationen som en rädd hare. Nej du, sådana spelare hyllar inte jag...

                Men men...nu avslutar jag den här diskussionen från min sida.

                Kommentar

                • forza78
                  NCS Medlem
                  • juli 2005
                  • 36

                  #23
                  Håller me om att det är tragiskt att det inte finns bättre ytterbackar i Sverige än Östlund...men det beror nog på att det inte "utbildas" speciellt många ytterbackar. De som finns är oftast omskolade från andra positioner. Ganska sällan den bästa i laget i 15-16 års åldern spelar ytterback. Har hört från tränare på elitlägret att i stort sett alla spelare som kommer är centrala.

                  Ska iaf bli kul att gå på Råsunda på onsdag. Camp Sweden (en inofficiell supporterklubb för landslaget) har fått över 30000 att fixa tifo för!
                  //Tommy

                  Kommentar

                  • Robbe
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 527

                    #24
                    Tycker att ni är väl kritiska när ni dömmer dom svenska grabbarnas insatts,ni låter nästan som engelska sport-journalister ;-) .Tycker att ni ska tänka på att dom mötte ett av Europas, kanske världens bästa,hemmalag och förlorade på en straff [] .Tyckte att dom gjorde en kanon match även om den kanske inte var så rolig att titta på.
                    Vi får väl se om det blir trevligare komentarer efter Islands matchen annars blir jag lessen []

                    Kalle-el vilka spelare från Chelsea eller Man U kan du tycka mer illa om än Savage?
                    Undrars om du kanske kan vara en Arsenal fan?
                    För större svin än Savage i Premeie leage finns minsann inte och bäste herr Larsson är Henke [8] och ingen annan


                    Adjökens
                    Senast redigerad av Robbe; 11 oktober 2005, 06:11.

                    Kommentar

                    • Zaphi
                      NCS Medlem
                      • juli 2002
                      • 5395

                      #25
                      Mer illa om än Savage i ManUtd? Lätt svar: Ferdinand, Scholes, Keane, Rooney, Smith. Mer mentalt ostabilt blir det inte. Fattar inte ens hur de kan spela ihop.
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                      Kommentar

                      • Robbe
                        Användare
                        • februari 2003
                        • 527

                        #26
                        Dom spelarna du räknar upp Zaphi är spelare som är eller har varit lanslags spelare av mycket hög klass men som du skriver kanske lite ostabila men jag tycker inte att Savage någonsin hållt lanslags klass och vill väl beskriva honom som mer än ostabil.
                        Slälv gillar jag inte heller spelarna i Unitet eftersom jag håller på Liverpool men jag har en farsa som håller på dom och om jag ska erkänna så tycker jag att inställningen som spelarna som du räknat upp är inponerande.Dom smäller på i alla lägen och är alltid fokuserade ibland kanske det spårar ut men oftast så har dom helt imponerande inställning.Tycker även att Gerrard är av samma kaliber och även många andra engelsmän som skapar något men jag tycker mer att Savage tillhör spelförstörar sorten.

                        Adjökens

                        Kommentar

                        • Bright_Blue
                          NCS Medlem
                          • juni 2004
                          • 1582

                          #27
                          Ni glömde Van nistelrooy han kan också vara ganska instabil. Ni som gör er roliga på fotboll är säkert helt odugliga på bollsporter och har säkert alltid blivit valda sist på skolidrotten men ni kan på sin höjd spela bowling eller curling,det är anledningen att ni gnäller på fotboll.

                          Kommentar

                          • deelay
                            Användare
                            • september 2002
                            • 5394

                            #28
                            Bright_Blue
                            Det är ju så att fotbollsexperter sällan kan spela själva men ändå dom vet hur man ska spela... hur nu det går ihop, det är som en tondöv musik kritiker =)
                            http://www.aquariumstockholm.se/

                            Kommentar

                            • ozric
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 3187

                              #29
                              Så Savage la en kabel i domarrummet!? Haahaha.....
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

                              Kommentar

                              • Kalle-El
                                Användare
                                • augusti 2005
                                • 255

                                #30
                                Ursprungligen postat av Robbe
                                Tycker att ni är väl kritiska när ni dömmer dom svenska grabbarnas insatts,ni låter nästan som engelska sport-journalister ;-) .Tycker att ni ska tänka på att dom mötte ett av Europas, kanske världens bästa,hemmalag och förlorade på en straff [] .Tyckte att dom gjorde en kanon match även om den kanske inte var så rolig att titta på.
                                Vi får väl se om det blir trevligare komentarer efter Islands matchen annars blir jag lessen []

                                Kalle-el vilka spelare från Chelsea eller Man U kan du tycka mer illa om än Savage?
                                Undrars om du kanske kan vara en Arsenal fan?
                                För större svin än Savage i Premeie leage finns minsann inte och bäste herr Larsson är Henke [8] och ingen annan


                                Adjökens
                                Ett kort svar; Samtliga!

                                Är inte överdriver förtjust i Arsenal heller för den delen.

                                Däremot är Liverpool ett trevligt fotbollsgäng från Premier League...

                                Savage kanske inte alltid är Guds bästa barn, men jag tycker betydligt bättre om tuffa spelare som ibland går över gränsen jämfört med primadonnor som konsekvent filmar till sig fördelar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...