AN Cichlid excel (myter) ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Ursprungligen postat av annmari
    Hej!
    Har precis varit i kontakt med Leasing och dom säger att dom under flera år kört med detta foder enbart på uthyrningen och det fungerar hur bra som helst i butiken kör dom också med detta foder men inte enbart och där fungerar det också bra dom har aldrig haft problem med detta foder fiskarna leker och mår bra,Mvh Ann-Mari
    Det som du säger nu annmari låter rimligt. Jag skulle också se till att fiskar som finns i uthyrningsakvarium får ett fint foder så att de visar sina finaste färger.

    P.s. Sluta tjafsa med annmari om totalt triviala ting som hur man skriver svenska i forumet. Skulle man vara så petig så tordes nog inte många skriva här längre. Nej diskutera sakfrågan istället.

    Kommentar

    • Gäst

      Hej!

      Hej!
      Tack Malawe du har bra pondus,Mvh Ann-Mari PS God fortsättning

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        Ursprungligen postat av nils42
        Snälla Ann-Mari!
        Det finns punkt och komma i vårt språk.
        Varför inte använda dessa?
        Hälsn Nils
        Det tycker jag är en onödig kommentar, nils42.
        Jag tror nog faktiskt att det är det viktigaste här på forumet att vi visar respekt, och att alla får uttrycka sin åsikt, trots att många här kanske inte är så bra på att uttrycka sig i skrift.
        Alla är inte akademiker, framför allt inte jag.
        Jag har inte tryckt på ett tangentord på varken skrivmaskin eller databord innan 2003, och se hur bra det blev

        Kommentar

        • Gäst

          Hej!Tänkvärt Finskt ordspråk!

          Hej!
          Jag lägger in ett Finskt ordspårk här som kna vara tänkvärt:Vem lyfter på kattens svans om den inte lyfter på den själv,Mvh Ann-Mari

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            hmm ..
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              Ursprungligen postat av nils42
              Hej!
              Ska det betalas för analyskostnad på foder kan jag tänka mig att bistå med en eller annan krona.
              Skicka in en burk!
              Hälsn Nils
              Ja varför ska ncs betala, när vi har sådana prominenta personer som är villiga att betala en analys av AN.
              Christer från akvarielagret som säljer det, med att lägga på på minst dubbelt så mycket, självklart är han intresserad, Kjell Fohrman som var en av dom första som tog in det och självklart har ekonomiskt intresse, eller om han tycker att han har ett moraliskt intresse mot Simontorp. Som han sålde sin grossistverksamhet till.
              Men vad kommer du in in Nils42.
              Som sagt var, det finns självklart ett gemensamt intresse som gör att ni tre tillsammans vill göra en analys.
              Men gör det då, istället för att skriva att ni är beredda att göra si eller så.
              Det är mycket prat och lite verkstad

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                Hör av er till följande för analys.



                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4619

                  Ursprungligen postat av malawijanne
                  1/ Ja varför ska ncs betala, när vi har sådana prominenta personer som är villiga att betala en analys av AN.

                  2/ Christer från akvarielagret som säljer det, med att lägga på på minst dubbelt så mycket, självklart är han intresserad,

                  3/Kjell Fohrman som var en av dom första som tog in det och självklart har ekonomiskt intresse, eller om han tycker att han har ett moraliskt intresse mot Simontorp. Som han sålde sin grossistverksamhet till.
                  1/ Jag erbjöd mig att betala hela analysen om det visade sig att AN innehöll hormoner.
                  Jag utmanade också de som så beredvilligt har spridit detta rykte att anta utmaningen och stå för HELA kostnaden om det visade sig att de hade fel. Tyvärr har det visat sig att dessa bara är fega ryktesspridaren som inte vågar stå för vad de påstår.

                  2/ Christer säljer väl en helsickes massa fodersorter - om AN skulle visa sig vara skit så vad bryr han sig väl om det. Då säljer han istället något annat som han tjänar ännu mer pengar på.

                  3/ Ja jag sålde AN när jag var grossist, men det är faktiskt mer än 7 år sedan nu jag sålde denna verksamhet och uppriktigt sagt så är nog mitt moraliska intresse att stödja familjen Rausing tämligen obefintligt om man säger så Jag kan nog tänka mig att de skulle klara en sådan smäll eftersom de hör till de rikaste i världen
                  OK - visst har Simontorp tidigare sålt mina böcker så vi har även efter 1999 haft en den ekonomiska affärer med varandra. Jag skriver dock tidigare eftersom jag för kommande böcker faktikst gjort en överenskommelse med Imazo - dvs en konkurrent till Simontorp.

                  Anledningen till att jag vill ha analysen gjord är mest av nyfikenhet och att jag är trött på alla rykten som vissa gillar att sprida inom denna hobby.
                  Så sluta med en massa undanflykter - anta min utmaning och anmäl att du är beredd att stå för hela analyskostnaden om det visar sig att AN INTE innehåller hormoner.
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 28 december 2007, 23:32.

                  Kommentar

                  • algskraparn
                    Användare
                    • september 2006
                    • 159

                    Äger familjen rausing AN eller simontorp??

                    Jag har själv matat med AN som komplement till räkmix från och till under några års tid och har under den tiden inte lagt märke till något speciellt med vare sig färg eller form på fisken.
                    Men, om man får komma med ett inpass i frågan om eventuell hormontillsats, något jag hört av folk på AN är att det tillsätts enzymer i fodret, det skall enligt vad de säger vara till för att hjälpa fisken med näringsupptag/spjälkning av det...... Har dock ingen uppfattning om huruvida det kan förklara folks vitt skilda erfarenheter av fodret....

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • november 2005
                      • 3217

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      1/ Jag erbjöd mig att betala hela analysen om det visade sig att AN innehöll hormoner.
                      Jag utmanade också de som så beredvilligt har spridit detta rykte att anta utmaningen och stå för HELA kostnaden om det visade sig att de hade fel. Tyvärr har det visat sig att dessa bara är fega ryktesspridaren som inte vågar stå för vad de påstår.

                      2/ Christer säljer väl en helsickes massa fodersorter - om AN skulle visa sig vara skit så vad bryr han sig väl om det. Då säljer han istället något annat som han tjänar ännu mer pengar på.

                      3/ Ja jag sålde AN när jag var grossist, men det är faktiskt mer än 7 år sedan nu jag sålde denna verksamhet och uppriktigt sagt så är nog mitt moraliska intresse att stödja familjen Rausing tämligen obefintligt om man säger så Jag kan nog tänka mig att de skulle klara en sådan smäll eftersom de hör till de rikaste i världen
                      OK - visst har Simontorp tidigare sålt mina böcker så vi har även efter 1999 haft en den ekonomiska affärer med varandra. Jag skriver dock tidigare eftersom jag för kommande böcker faktikst gjort en överenskommelse med Imazo - dvs en konkurrent till Simontorp.

                      Anledningen till att jag vill ha analysen gjord är mest av nyfikenhet och att jag är trött på alla rykten som vissa gillar att sprida inom denna hobby.
                      Så sluta med en massa undanflykter - anta min utmaning och anmäl att du är beredd att stå för hela analyskostnaden om det visar sig att AN INTE innehåller hormoner.
                      Ja Kjell, vad menar du med, fega ryktesspridare.Jag hoppas verkligen inte att du menar mig. jag står fortfarande för att honor av fire blue och Taiwanred som var matade av AN såg ut som utfärgade hannar. Och det är inga rykten.
                      Och absolut inga undanflykter som jag gillar att sprida inom denna hobbyn.
                      Nej Kjell du får nog komma med något bättre , plus att det är sällan jag blir förbannad, men nu tyckte jag att du gick över gränsen.Janne
                      Senast redigerad av malawijanne; 29 december 2007, 00:11.

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9122

                        Ptroo! Hold the horses!
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • november 2005
                          • 3217

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          1/ Jag erbjöd mig att betala hela analysen om det visade sig att AN innehöll hormoner.
                          Jag utmanade också de som så beredvilligt har spridit detta rykte att anta utmaningen och stå för HELA kostnaden om det visade sig att de hade fel. Tyvärr har det visat sig att dessa bara är fega ryktesspridaren som inte vågar stå för vad de påstår.

                          2/ Christer säljer väl en helsickes massa fodersorter - om AN skulle visa sig vara skit så vad bryr han sig väl om det. Då säljer han istället något annat som han tjänar ännu mer pengar på.

                          3/ Ja jag sålde AN när jag var grossist, men det är faktiskt mer än 7 år sedan nu jag sålde denna verksamhet och uppriktigt sagt så är nog mitt moraliska intresse att stödja familjen Rausing tämligen obefintligt om man säger så Jag kan nog tänka mig att de skulle klara en sådan smäll eftersom de hör till de rikaste i världen
                          OK - visst har Simontorp tidigare sålt mina böcker så vi har även efter 1999 haft en den ekonomiska affärer med varandra. Jag skriver dock tidigare eftersom jag för kommande böcker faktikst gjort en överenskommelse med Imazo - dvs en konkurrent till Simontorp.

                          Anledningen till att jag vill ha analysen gjord är mest av nyfikenhet och att jag är trött på alla rykten som vissa gillar att sprida inom denna hobby.
                          Så sluta med en massa undanflykter - anta min utmaning och anmäl att du är beredd att stå för hela analyskostnaden om det visar sig att AN INTE innehåller hormoner.
                          Ja Kjell, du låter som en nybliven akvarist,att du är nyfiken.
                          MEN om du är så nyfiken och , som skrivs här i forumet i trådarna om foder.Varför går du bara in på tråden som gäller AN.
                          Vi hade en annan tråd som var minst lika viktig när det gäller foder.
                          Det var tråden om new life spectrum foder.
                          Konstigt nog så såg jag inte ett enda inlägg från dig Kjell, och den tråden har nog varat lite längre än den tråden om AN.
                          Ja vad brukar dom säga om mig, jag är lite för snäll, men jag är inte dum i huvudet. Så självklart, så har både du och christer gott av att skriva att AN är ett bra foder.Janne

                          Kommentar

                          • Malawi-micke
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 63

                            AN Chichlid excel

                            Håll i hästarna

                            Borde man inte som fösäljare/butiksinehavare veta vad man säljer för foder och vad det innehåller.
                            va ju ett jävla snack om foder till korna för ett tag sedan och borde inte allt ligga under samma regler lagar ????

                            Jag har ingen aning men hormoner är väl som anabola(man kan få stor pung har jag hört) men inte ändra färg eller???

                            Jag är bara frågvis och inget annat.................

                            Kram på er

                            Micke


                            som fortfarande är ej samma namn från dals rostock
                            In Hoc Signo Vinces

                            Kommentar

                            • deelay
                              Användare
                              • september 2002
                              • 5394

                              Men snälla janne, lugn o fin nu =) Dom har inget med det företaget att göra så det lönar sig inte att hetsa om det.
                              http://www.aquariumstockholm.se/

                              Kommentar

                              • Malawi-micke
                                Användare
                                • februari 2004
                                • 63

                                En av dom säljer det tydligen???
                                In Hoc Signo Vinces

                                Kommentar

                                Arbetssätt...