Troffe tråd

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stelin
    Användare
    • december 2002
    • 1339

    Lunelax har jag inte provat. Däremot har jag vetekli i räkmixen som med sitt höga kostfiber innehåll förhoppningsvis hjälper till att hålla deras tarmar igång.
    Sen om det egentligen behövs är ju en annan sak. Kör man med en mix bestående av tex 30-40% räkor o resten ärter(själv så kör jag med en 50/50 mix) finns det ju ingen anledning att blanda i något annat. Ärterna i sig innehåller ju ganska mycket fiber.
    //Stefan Lindstedt

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • december 2002
      • 1339

      Lunelax har jag inte provat. Däremot har jag vetekli i räkmixen som med sitt höga kostfiber innehåll förhoppningsvis hjälper till att hålla deras tarmar igång.
      Sen om det egentligen behövs är ju en annan sak. Kör man med en mix bestående av tex 30-40% räkor o resten ärter(själv så kör jag med en 50/50 mix) finns det ju ingen anledning att blanda i något annat. Ärterna i sig innehåller ju ganska mycket fiber.
      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        Jag kom precis hem och vad ser jag ??? Jo att 2 av mina VF Red Cheek honor går och tuggar. Den ena lekte igår och den andra måste ha lekt i kväll. Så nu hoppas jag på att det skall resultera i en fin grupp med F1r som man kan sälja vidare eller byta mot en annan grupp. Har lokal på G nämligen. He he he
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          Jag kom precis hem och vad ser jag ??? Jo att 2 av mina VF Red Cheek honor går och tuggar. Den ena lekte igår och den andra måste ha lekt i kväll. Så nu hoppas jag på att det skall resultera i en fin grupp med F1r som man kan sälja vidare eller byta mot en annan grupp. Har lokal på G nämligen. He he he
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • Stelin
            Användare
            • december 2002
            • 1339

            "Gratulerar" till leken.
            Själv så går jag och hoppas att min RR hona som nu har gått o tuggat i 10 dagar ska gå tiden ut(det ser lovande ut). Det är min första lek på den här gruppen så det känns lite extra kul.
            //Stefan Lindstedt

            Kommentar

            • Stelin
              Användare
              • december 2002
              • 1339

              "Gratulerar" till leken.
              Själv så går jag och hoppas att min RR hona som nu har gått o tuggat i 10 dagar ska gå tiden ut(det ser lovande ut). Det är min första lek på den här gruppen så det känns lite extra kul.
              //Stefan Lindstedt

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                Stelin:

                Har du bilder på dina VF Red Rainbow (RR?!) Kambwimba eller länk till andra bilder?

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  Stelin:

                  Har du bilder på dina VF Red Rainbow (RR?!) Kambwimba eller länk till andra bilder?

                  Kommentar

                  • Stelin
                    Användare
                    • december 2002
                    • 1339

                    Kolla på tropheus.info där finns det bilder på RR(just det Red Rainbow)"Kambwimba".
                    Själv så har jag inte någon kamera och därför inga bilder på mina egna "Kambwimba".
                    //Stefan Lindstedt

                    Kommentar

                    • Stelin
                      Användare
                      • december 2002
                      • 1339

                      Kolla på tropheus.info där finns det bilder på RR(just det Red Rainbow)"Kambwimba".
                      Själv så har jag inte någon kamera och därför inga bilder på mina egna "Kambwimba".
                      //Stefan Lindstedt

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 10784

                        Jag har kollat nu...de är väldigt väldigt lika mina "Kasanga". Det är nästan så att man tror mina också kan vara "Kambwimba".

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          Jag har kollat nu...de är väldigt väldigt lika mina "Kasanga". Det är nästan så att man tror mina också kan vara "Kambwimba".

                          Kommentar

                          • Stelin
                            Användare
                            • december 2002
                            • 1339

                            Jag hade lite tankar om att Kasanga och Kambwimba egentligen är just samma fisk. Jag skickade därför ett mail till Martin på Cichlidcentret angående detta. Min teori var att Kambwimba bara var en ytterligare precisering av fångstplatsen. Svaret jag fick var att citat: det bedste er at holde sig til at der er tale om 2 forskellige varianter.slut citat.
                            Men hursomhelst så tycker inte jag heller det verkar skilja sig så mycket mellan de två sorterna. Egentligen inget alls. Det finns en bild på http://www.maswa.dk/sv/ i galleriet på en Kasanga. Mina största och mest dominanta fiskar är nästan kopior av dessa bilder på Kasangan. Kanske mina har lite mer antydan till rött vid huvud o hals. (Nu är det långt ifrån alla som är så pass fina i min grupp. Färgerna varierar en hel del.)
                            //Stefan Lindstedt

                            Kommentar

                            • Stelin
                              Användare
                              • december 2002
                              • 1339

                              Jag hade lite tankar om att Kasanga och Kambwimba egentligen är just samma fisk. Jag skickade därför ett mail till Martin på Cichlidcentret angående detta. Min teori var att Kambwimba bara var en ytterligare precisering av fångstplatsen. Svaret jag fick var att citat: det bedste er at holde sig til at der er tale om 2 forskellige varianter.slut citat.
                              Men hursomhelst så tycker inte jag heller det verkar skilja sig så mycket mellan de två sorterna. Egentligen inget alls. Det finns en bild på http://www.maswa.dk/sv/ i galleriet på en Kasanga. Mina största och mest dominanta fiskar är nästan kopior av dessa bilder på Kasangan. Kanske mina har lite mer antydan till rött vid huvud o hals. (Nu är det långt ifrån alla som är så pass fina i min grupp. Färgerna varierar en hel del.)
                              //Stefan Lindstedt

                              Kommentar

                              • StefanL
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 10784

                                citat:Nu är det långt ifrån alla som är så pass fina i min grupp. Färgerna varierar en hel del.
                                Visst är det så. Kanske vore denna art ett ämne för att urvalsodla på...eller så är det så att den är variabel.

                                Har du sett att honorna har en svag röd linje ytterst på de gula bukfjällen (fläcken)? Hanar verkar ha fläcken helgul. Bara en observation från min sida...och jag är inte säker på om den stämmer 100%.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...