540 Liter Gäddciklider med bakgrund av mjukt material.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    #31
    Tack allihopa för den posetiva responsen!!!

    Idag fick jag lite rättvisare bilder i dagsljus.

    Här är fortfarande bara med förta torvlagret.

    Känns lovande!!!

    Skall ner till svärmor och klippa lite trollhassel för att sticka in som rötter här och var...


    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #32
      Ser extremt bra ut. Blir kul att se med vatten och grenarna du talar om. Lär kanske ta ett tag innan partiklar är borta och allt "satt" sig?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        #33
        Ursprungligen postat av DaRe
        Ser extremt bra ut. Blir kul att se med vatten och grenarna du talar om. Lär kanske ta ett tag innan partiklar är borta och allt "satt" sig?
        Ja det tror jag med. Försöker banka, borsta , piska av så mycket lös jord som möjligt. Men får nog räkna med en 3 veckor smutsigt vatten. Men de får se vara värt.

        Såg att aquaristic hade någon slags superlim som är för akvariebruk. Fick en idé om att späda ut limmet med vatten och spraya ner bakgrunden med denna blandning för att binda allting lite mer utifrån också. Dock så vill jag inte ge jorden en hård yta. Tror de tar bort det naturliga intrycket...

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          #34
          Allright. Två lager latex med pigment samt tre lager latex pigment och torv...

          Det blir en rejäl yta utav latexen och jag tror definitivt att jag kommer kunna tvinga vattnet in ifrån vänstra sida. (Där de inte är helt täckt och man kan se filtermadrassen fortf) och igenom madrassen och till pumphuvudet som kommer sitta i andra änden.

          Nu ska jag hitta lite snygga små grenar att sticka i här och var med...


          Kommentar

          • Repen1
            Användare
            • januari 2013
            • 877

            #35
            Intresant projekt "punkfredd" alltid roligt att se nya lösningar. Ska du limma in hela bakrunden i karet? O hur du då tänkt dej att göra rent den delen av filtermattan där vattnet kommer in genom, då jag antar att det kommer mycket torv som kommer att fastna där. Mille
            Dieselråttan

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              #36
              Ursprungligen postat av Repen1
              Intresant projekt "punkfredd" alltid roligt att se nya lösningar. Ska du limma in hela bakrunden i karet? O hur du då tänkt dej att göra rent den delen av filtermattan där vattnet kommer in genom, då jag antar att det kommer mycket torv som kommer att fastna där. Mille
              Nej de är en av sakerna som är så fantastiskt med denna. Jag klämmer in den så den sitter fast (har helglas kar med rätt breda kanter) så sen om 3 år bär jag tröttnat och vill göra något annat så är de bara att plocka ut den.

              Ytan som ska funka som insug kommer nog fungera att dammsuga av med söanghäverten helt enkelt... Tror faktiskt inte att det blir överdrivet mycket lös torv i karet då latexen är riktigt hård och håller fat den bra. Och som sagt jag piskar och borstar av den rejält nu innan. Sen en dusch med vattenslang innan den ska i karet.

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #37
                Ser hur proffsigt ut som helst
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • FrePGun
                  Användare
                  • mars 2009
                  • 2410

                  #38
                  Ursprungligen postat av DaRe
                  Ser hur proffsigt ut som helst
                  Tack Dare, ditt engagemang och ständigt matande med posetiva kommentarer och peppningar i ALLAS trådar betyder mycket! Och får en att vilja pusha på med sina projekt!

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #39
                    tackar!
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Erik Österlund
                      Användare
                      • januari 2005
                      • 3788

                      #40
                      Blir ju riktigt jäkla bra det här!!

                      Skönt att få fram sin vision i hårdvara, och kanske tom att det blir bättre än vad man tänkt från början.

                      Kommentar

                      • FrePGun
                        Användare
                        • mars 2009
                        • 2410

                        #41
                        Ursprungligen postat av Erik Österlund
                        Blir ju riktigt jäkla bra det här!!

                        Skönt att få fram sin vision i hårdvara, och kanske tom att det blir bättre än vad man tänkt från början.
                        Tack, kul att höra.

                        Ja projektet var ju en vild chansning från början! Först nu börjar jag inse att jag håller på att ro iland med något utöver det vanliga

                        Pricken över i nu hade ju absolut varit ifall min teori om att den skall fungera som filter också slår igenom.

                        Det enda som gått "fel" än sålänge är ju att det fattas 800 liter i volym... Nästa gång...

                        Kommentar

                        • FrePGun
                          Användare
                          • mars 2009
                          • 2410

                          #42
                          Ett stycke akvarieställning levererat... Dörrar samt sidstycken och baksida skall målas svarta innan montering.

                          Kommentar

                          • Streamstone
                            Användare
                            • augusti 2013
                            • 241

                            #43
                            Du har rott skutan skickligt i okända vatten. Älskar folk som följer en idé och bara gör det för att dom kan och nödvändigtvis inte har allt man behöver för att försöka vilja lyckas. Jvlgt imponerande skapelse.

                            Kommentar

                            • FrePGun
                              Användare
                              • mars 2009
                              • 2410

                              #44
                              Ursprungligen postat av Streamstone
                              Du har rott skutan skickligt i okända vatten. Älskar folk som följer en idé och bara gör det för att dom kan och nödvändigtvis inte har allt man behöver för att försöka vilja lyckas. Jvlgt imponerande skapelse.
                              Tack för de upplyftande orden!

                              Imorgon blir det lite "detalj" arbete med sten och "rötter" som ska se ut som dom "vaskats" fram i jordvallen.

                              Stay Tuned!

                              Kommentar

                              • Repen1
                                Användare
                                • januari 2013
                                • 877

                                #45
                                Ska bli intresant att följa detta o kanske få en utvärdering, då jag aldrig hört eller sett ett projekt som detta.Mille
                                Dieselråttan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...