Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LN
    svarade
    Jodå där går både Tanganicodus irsacae "Moba" och Eretmodus cyanostictus "Orange bangwe".

    Tycker precis som du Specmats att de är en riktigt granna.

    Lämna en kommentar:


  • Per B
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Fick idag se första leken på mina hästnosar Eretmodus cyanostictus "Orange bangwe".
    Grattis!

    Jag var nog väldigt förvirrad när jag var hos dig men jag hade för mig att du hade "moba" och tittade inte så noga på dina hästnosar. Orange från Bangwe minsann, det är ju samma som jag har (hade, honan är ju numera död).

    Litet P.S. till Olorin: De tre simmar coolt runt i mitt 130-liters tillsammans med herr och fru Agassizii. De är fånigt blyga så vill man studera dem lite får man slå sig ned och räkna med att det tar en minut innan de sticker fram nosen igen.

    Lämna en kommentar:


  • specmats
    svarade
    grattis! dom är bland dom finaste hästnosarna tycker jag

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Per. Det var det bästa betyg ja kunde få

    Jag vill nämnligen inte ha ett kolmården hemma utan bara ett stort akvarium. O ja tycker precis som du att det är mindre än ja trodde men inte för litet, 2400 liter är ju trots allt 2400 liter.

    Fick idag se första leken på mina hästnosar Eretmodus cyanostictus "Orange bangwe".

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av Per Bjellert
    Det var ett fantastiskt kar, jag är mycket avundsjuk. Men ja, jag tyckte det såg mindre ut i verkligheten än jag hade tänkt mig, jag blåser upp mina förväntningarna på något sätt. Därmed inte sagt att det kändes litet, det var ju fyra jäkla långa meter!

    Framför ett sådant akvarium kan man spendera många timmar!

    Andreas, du har en annons som ska raderas.
    Ja, just det. Har aldrig hänt att jag fått napp i det forumet förr

    Lämna en kommentar:


  • Per B
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Tack Jimpa

    Vad tyckte du Per om baljan??
    Det var ett fantastiskt kar, jag är mycket avundsjuk. Men ja, jag tyckte det såg mindre ut i verkligheten än jag hade tänkt mig, jag blåser upp mina förväntningarna på något sätt. Därmed inte sagt att det kändes litet, det var ju fyra jäkla långa meter!

    Framför ett sådant akvarium kan man spendera många timmar!

    Andreas, du har en annons som ska raderas.
    Senast redigerad av Per B; 01 november 2008, 00:04.

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Har ett sånt där fisköga objektiv.
    Nu ska vi inte blanda ihop sakerna här. Att ha bra öga för fiskar är inte att vara objektiv, tvärtom

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Har ett sånt där fisköga objektiv.

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Har hela tiden trott att det är nåt skumt eftersom det mystiskt dyker upp saker hela tiden när man ska ta ett foto på karet Det här är kanske ciklidhobbyns största fejk och fotomontage? I själva verket är det ett 70 liters fotat lååångt framför rummet så det ser stort ut eller?

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Precis va ja misstänkte

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Han var här nyss och sa att det var mindre i verkligheten Visade du fel kar?

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Jimpa

    Vad tyckte du Per om baljan??

    Lämna en kommentar:


  • jimpa
    svarade
    Lycka till den här gången.

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Spännande, men det kan bli dyrbar kost för en rovis om inte återväxten blir hög.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack för hejarropen

    Visst är man nördig men men men går denna troffegruppen samma öde tillmötes som Chaitikan så är det sista gången ja satsar på troffar. Men naturligt vis kommer det inte att inträffa.

    Precis det du beskriver Olorin är det ja är ute efter. Ett någorlunda fungerande ekosystem. Små yngel som simmar innanför bakom inunder liksom så att det sker något i alla hörn i akvariet.

    Skulle inte mina Reganochromisar vara tillräckliga rovfiskar o hålla fiskmängden på en lagom nivå så vore det riktigt kul att stoppa i Calvus eller någon annan smarrig Tanganyika rovfisk.

    Sen är ja väldigt sugen på Neolamprologus Tretocephalus

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...