Problem med tofsalger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • crebble
    Användare
    • november 2004
    • 14

    #16
    jag kör med 7500 kelvin...
    över 10000 är för saltvatten (korall)
    960l,128l,302l och 3 st 375 l kommande...
    älskar loricariidae
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=315781

    Kommentar

    • crebble
      Användare
      • november 2004
      • 14

      #17
      glömde att säga att för mig räcker det med 30%vatten var 2-3 vecka har ca 5-6 siamensis beroende på om de blivit uppätna =)
      mvh / stickan
      960l,128l,302l och 3 st 375 l kommande...
      älskar loricariidae
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=315781

      Kommentar

      • Nyanzalac
        Användare
        • augusti 2002
        • 46

        #18
        En annen fisk som er god på tofsalger, men som kanskje ikke går så godt sammen med ciklider, er en levendeføder som heter Ameca splendens. Ganske vanlig og lett å få tak i en fiskbutikk...

        Kommentar

        • L-Stefan
          Användare
          • juli 2003
          • 60

          #19
          Skaffa dig en eller två såna här..jävlar vilka firrar,,rensar allt..fråga min bror..växter och allt...alger,tofsalger,,den käkade på en rot så det lossade träflisor...

          Mvh stefan
          Akvarist med begränsad kunskap!!!

          Kommentar

          • thomas1wallen
            Användare
            • oktober 2004
            • 121

            #20
            citat:Ursprungligen skickat av skorpio

            Toffsalgerns vara eller icke vara en smaksak som så mycket annat.
            Så mycket kan jag ju säga dig att inga av de malar du besitter kommer att hjälpa dig med de alger du besväras av...tror inte det finns någon mal (med reservation för att ha fel) som gillar just tofsalger så där vidare....Moss
            Visst har du fel!
            SIAMENSIS äter tofsalger, MEN BARA OM DET INTE FINNS ANNAT!
            Matar man med fiskmat samtidigt så föredrar de det...Men under en semestervecka utan fiskvakt kan det ske underverk...Skaffa bara den äkta "siamensisen", det finns några arter som liknar den men som INTE gillar tofsalger. "Flying fox" kallas en sådan art.

            Kommentar

            • skorpio
              Användare
              • oktober 2004
              • 244

              #21
              citat:Ursprungligen skickat av thomas1wallen

              citat:Ursprungligen skickat av skorpio

              Toffsalgerns vara eller icke vara en smaksak som så mycket annat.
              Så mycket kan jag ju säga dig att inga av de malar du besitter kommer att hjälpa dig med de alger du besväras av...tror inte det finns någon mal (med reservation för att ha fel) som gillar just tofsalger så där vidare....Moss
              Visst har du fel!
              SIAMENSIS äter tofsalger, MEN BARA OM DET INTE FINNS ANNAT!
              Matar man med fiskmat samtidigt så föredrar de det...Men under en semestervecka utan fiskvakt kan det ske underverk...Skaffa bara den äkta "siamensisen", det finns några arter som liknar den men som INTE gillar tofsalger. "Flying fox" kallas en sådan art.
              Ja kanske det du[B)]....men skrev med reservation..+att just de arter han är ägare till inte är någon hjälp med tofsalger.Sen tror jag änndå inte att ens att äkta siamensis är gudagla' i just tofsalgern
              Sen är väl ganska så logiskt att dom ger sig "substitut" när inte annan mat finns att tillgå...finns säkert fler arter som då börja knapra i sig av en det ena än det andra som dom vanligen inte gör....Moss

              Kommentar

              Arbetssätt...