Epotex härdningstid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #16
    Nån BTN-bakgrund lär de inte fixa, och jobbet att riva ut den gamla bakgrunden är kanske värre än nåt annat. Kanske inte har nämnt detta men bakgruden sitter alltså i karet. Det är en gammal som jag skulle renovera, dra på lite ny lack bara. Jag ångrar nu att jag var så ambitiös...

    Måhända kan jag använda den ersättning jag får av Epotex till att köpa en färdig bakgrund vem vet!?

    Kommentar

    • Tobbe_B
      Användare
      • augusti 2002
      • 299

      #17
      Vad kostar epotex?
      Msn:t__skate@hotmail.com
      Zoonen:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
      Skateboard is not a crime.
      f.d cool men bytt användarnamn

      Kommentar

      • Gäst

        #18
        det kostar alldeles för mycket om man inte får nån härdare till... 370 kr

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #19
          citat:Hursomhelst så har jag förstått att du är frigolitgurun här Tricella... Har du något råd att ge?
          Inte mer råd än det som redan getts...och någon "guru" vette tusan om jag är...men tack ändå.

          Är lacken fortfarande helt klibbig?

          Försök att ta av så mycket du kan och så kan du välja på om du vill husfixa igen eller om du enbart lackar den rätt så att säga...
          Det är ju beroende på hur mycket ohärdad lack du har.

          Fråga Epotex vad de anser att du skall göra och fråga dom, efter deras förslag, vad de är beredda att kompensera dig med.

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #20
            Med risk för att låta vrång och enveten, men jag hade inte använt bakgrunden om jag inte var 100% säker på att alla rester av ohärdad lack är borta oavsett om man lägger dit 10 nya lager lack eller husfix.

            Jag kan mycket väl ha fel, men jag tror stenhårt att all epoxy är tämligen onyttig i ohärdad form men "giftigheten" försvinner genom härdningsprocessen. Jämför själv lukten på ohärdad lack och ohärdad, det är en klar skillnad.

            Tony Englund

            Kommentar

            • Gäst

              #21
              Jag är rädd att du har rätt Tony. Min enda möjlighet då är ju att riva ut den gamla och in med en ny. Och jag har inte tid, lust, ork att göra en ny. Återstår gör ju att kräva Epotex på pengar till en BTN-bakgrund, dvs runt 2500 kronor. Jag ska nog försöka iaf, jag tycker faktiskt inte det är mer än rätt när deras misstag har gjort att min egna bakgrund är totalförstörd.

              Eller, vad säger ni?

              Kommentar

              • Gäst

                #22
                STOR eloge till Epotex. Mkt proffsigt företag. För att undvika risker med min bakgrund erbjöd sig Gunnar på Epotex att betala en BTN-bakgrund till mig som plåster på såren. Jag hade iofs hellre haft min hemmagjorda, men som läget är: Mycket bra service Epotex!

                Nu återstår bara ettt problem: Hur får jag ut den gamla bakgrunden? Är det våld som gäller?

                Kommentar

                • Hasse_H
                  Användare
                  • april 2002
                  • 1081

                  #23
                  Verkligen bra service! Kul att det löste sig.

                  Våld ja... blir ju några timmars slit med kniv och rakblad och andra tillhyggen... du behöver ju inte vara rädd om den...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...