Moderatorernas "icke eller icke vara"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • maj 2004
    • 1403

    #16
    Jag vill förtydliga att jag inte på något sätt tycker att någon moderator gjort ett dåligt jobb. Snrare är det tvärt om .De gör ett jätte bra jobb ! Men det var inte det jag ifrågasatte med tråden.
    Det var hur man som "raderad" kan ifråga sätta raderingen. Och det
    kan man ju ! Mr.Fish

    Kommentar

    • Torsten
      NCS Medlem
      • september 2002
      • 647

      #17
      Du vill alltså kunna "Överklaga" en radering??

      En moderator har vissa forumregler dom följer, tycker man inte om dom så startar man en tråd om det. Eller mailar man ngn moderator och ifrågasätter dom. Men att ha en databas som "sparar" det moderatorerna raderat känns onödigt. Är det ngt viktigt/speciellt man skrivit kommer man väl ihåg det? Jag hade försökt formulera om mig på ett sätt som passar forumet bättre..efter att jag läst igenom forumreglerna!

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #18
        Inga inlägg raderas innan de är offentliga sas. I princip är det bara det endast tre typer av inlägg som raderas:

        1. Annonser. Inlägget skickas i mejl till den som gjorde det. Det har förstås hänt att jag glömt att kopiera det.

        2. Dubbla inlägg. Ibland läggs inlägget av misstag in två gånger och då raderas det. Om inlägget med flit läggs in igen i samma tråd för att t ex visa att det fortfarande gäller eller liknande så raderas det självklart inte.

        3. Det händer att vi går in och tar bort formuleringar i inlägg. men vi skickar alltid ett mejl om detta och varför. Det är egentligen inget snack om detta ska bort, och självklart går det "överklaga" genom att starta en tråd om det. Mängder av svordommar, sexism och rasism har hänt att jag tagit bort.

        4. Personangrepp av mycket grov karraktär. Det är mycket ovanligt, men sker. Patrik, du behöver inte oroa dig för detta. Vi pratar om mycket grova inlägg.

        4 sker några gånger per år, inte oftare gissar jag (vet inte om alla moderatorer alltid mejlar om detta men vi brukar göra det), och 4an är nästan alltid rena internettroll som ibland dyker upp och skriver inlägg endast för att förstöra, eller åtminstone anonyma med falsk e-postadress. 3an sker ibland och ofta är det diskussioner som urartat och de som skrivit inläggen ber om att rensningen ska ske.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Mr.Fish
          Användare
          • maj 2004
          • 1403

          #19
          Tackar för svaret Ola. Och jag tycker att vi avslutar tråden här.
          Jag tackar för alla bra svar och argument,som lagts fram -Mr.Fish alias Patrik Bergh.

          Kommentar

          Arbetssätt...