Moderatorernas "icke eller icke vara"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • maj 2004
    • 1403

    Moderatorernas "icke eller icke vara"

    Jag har ,mer eller mindre, märkt att moderatorerna övervakar på forumet(bra . Jag har även blivit införstådd med att det finns gällande regler för inlägg i forumet(etik/moral-se gällande regler)
    Ett för moderatorn obekvämt inlägg kan alltså raderas innan det nått forumet (har inte hänt mej ännu). Jag har läst igenom reglerna och de
    ger ,mer eller mindre, moderatorn rätt att själv avgöra "vad som får skrivas. Jag vill att (är medlem) alla inlägg arkiveras; detta för om någon medlem -på vilken basis som helst- har blivit ,just,RADERAD har rätt att försvara sitt (raderade)inlägg. [u]Det vore väldigt obekvämt om
    ,just, detta inlägg blir raderat...Patrik Bergh</u>
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Moderatorerna gör ett oförskämt bra arbete med att hålla detta forum i ordning. Genom deras arbete snappar användarna snart upp vilka regler som gäller och följer dessa ganska bra.
    Det finns väl inget inlägg som kan raderas FÖRE innan det är inlagt??

    Om man får problem med något inlägg i någon diskussion så finns funktionen "stötande inlägg". Denna funktion fungerar fint tycker jag.

    Med din rubrik förstår jag att du syftar på deras existensberättigande och då måste jag säga att det behövs självklart och egentligen tycker jag det är en direkt förolämpning till de som arbetar ideellt med att sitta och hålla ordning på forumet åt oss andra "som inte har så mycket annat för sig"...

    Det finns regler att följa...moderatorerna har verktyget att se till att reglerna följs. Det är alltså helt upp till dem att tolka reglerna som de ser det rådigt att göra. Om man inte gillar deras beslut så kan man alltid ha en dialog med moderatorerna själv utan att den förs via forumet.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • april 2002
      • 4619

      #3
      citat:Jag vill att (är medlem) alla inlägg arkiveras; detta för om någon medlem -på vilken basis som helst- har blivit ,just,RADERAD har rätt att försvara sitt (raderade)inlägg.
      De allra flesta inlägg som raderas är säkert typ dubbelinlägg (om man av misstag råkat lägga in samma inlägg flera gånger) eller andra liknande smärre fel.
      Att hålla på och spara trådar där något ändras tycker jag verkar minst sagt poänglöst och innebär en massa extra arbete till ingen nytta.
      Känner man sig förfördelad på något sätt skall man självklart i god demokratisk ordning i fösrta hand föra den diskussionen med moderatorerna/styrelsen direkt och om man inte får gehör där självklart ta upp det på NCS årsmöte som står över styrelsen i beslutsprocessen.

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Det är ytterst få inlägg som raderas. Den senaste månaden har jag raderat två inlägg som var annonser postade i forumet.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Mr.Fish
          Användare
          • maj 2004
          • 1403

          #5
          Hur är läget Tricella ? Har jag förolämpat dej på något sätt ? Har Jag förolämpat moderatorerna ?

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • januari 2003
            • 2437

            #6
            fresten heter det "vara eller icke vara"

            moderatorer är kutym på alla internetbaserade forum.
            fish r friend

            Kommentar

            • Mr.Fish
              Användare
              • maj 2004
              • 1403

              #7
              Jag tackar och bugar Kjell ! Som sagt det har inte drabbat mej ! Men eftersom jag har börjat att märka inlägg med citaten "borde ha raderats" ,så får man ju funderingar....Patrik Bergh

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                Mr Fish:

                Du har inte på något sätt förolämpat mig...jag svarar bara på det inlägg du gjort utan att ha några som helst personliga aspekter på dig som inläggsgivare.

                Den förolämpning som jag eventuellt tyckte fanns i ditt ämne/inlägg var just frågan om Moderatorernas "vara eller icke vara" då jag tycker de gör ett väldigt bra arbete med att vara aktiva på forumet samt vidhålla utsatta regler för forumet.

                Du syftade ju på att de eventuellt sållade bort inlägg innan de ens kom ut och detta utan att ta reda på fakta om hur det går till när moderatorerna arbetar med forumet.

                Om du kände dig förolämpad av mitt inlägg så ber jag om ursäkt. Jag kommenterade enbart det du skrivit och inte dig som medlem eller person.

                Kommentar

                • oveb
                  Användare
                  • juli 2004
                  • 125

                  #9

                  Mr Fish !!!!

                  Varför inte göra slag i saken och knappa in ditt kompletta namn i den profil ?? Då får ju alla dina tidigare inlägg "ditt namn" på sig automatiskt !

                  Att skriva sitt namn endast när man vill att det förknippas med nick'et verkar ju lite fegt !
                  Min blog

                  Kommentar

                  • Mr.Fish
                    Användare
                    • maj 2004
                    • 1403

                    #10
                    Men det har jag ju redan gjort ! Jag heter Patrik Bergh, Nybrogatan, Stockholm, Hur tydligare kan man bli...
                    Persnr..???

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #11
                      Vad Oveb menar är att du lägger in det i din profil. Adressen tror jag det kan vara lämpligt att utelämna...

                      Du kan, om du vill, även lägga in ditt namn så att det alltid "hänger med" genom den nedre delen där jag själv har mitt förnamn och diverse länkar.

                      Jag har t ex ganska mycket inskrivet i min profil (om du trycker på Tricella så kommer du dit), men så mycket behöver ju inte alla fylla i profilen. Än så länge är ju informationen valfri (även om jag förespråkar aningen mindre anonymitet).

                      Personligen tycker jag att du ska ta bort det tillskrivna telefonnumret...i ditt senaste inlägg.

                      Kommentar

                      • Mr.Fish
                        Användare
                        • maj 2004
                        • 1403

                        #12
                        Tackar för infot. Tricella. (om detta inte missförstås) Du verkar verkligen lägga ner ett jätte arbete på denna "sajt" Tricella!
                        Ich gehe nach laufen ! Patrik

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          #13
                          Jätte arbete vette tusan...men det vore roligt om fler engagerade sig att svara så inte jag framstår som "never ending story" emellanåt.

                          Kommentar

                          • Cutekid
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 3368

                            #14
                            Tycker det är ett jävla gnäll på ciklid.se hela tiden. Varför attackera moderatorerna? De gör ett kanon jobb och tillbringar många timmar med att fixa så att allt funkar. kan inte du Mr. Fish ta tag i dig själv och komma med något användbart i stället för att gnälla hela tiden? Bidra med en artikel i kommande ciklidblad tex? Nää skärpning nu och se till att det blir trevligare läsning och en härligare stämmning framöver.
                            Carl

                            Besök petrochromis.com´s forum:

                            http://petrochromis.com/phpbb3/

                            Kommentar

                            • Mr.Fish
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 1403

                              #15
                              Jag bara gnäller och bråkar... Jag tycker personligen att jag bidrar till en debatt med mina,många gånger, subjektiva inlägg. Jag har för den delen inte enbart sysselsatt mej med att kritisera. Mr. Cutekid kan själv titta på mina arkiverade trådar, och där finna att det inte stämmer att jag enbart jävlas; snarare tvärtom.
                              Det svar jag sökte ,då jag skapade tråden, har Kjell Fohrman givit mej.
                              Att trådens "titel" kan anses som stötande håller jag med om.Det bara blev så... Mr.Fish alias Patrik Bergh

                              Kommentar

                              Arbetssätt...